Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، پسکوف پنجشنبه شب به خبرنگاران گفت: ما با دقت وضعیت را دنبال می‌کنیم. البته ما نگران وخامت اوضاع هستیم. ما از دو طرف می‌خواهیم که خویشتن داری کنند و مهمتر از همه، از تمام مفاد توافقنامه سه جانبه پیروی کنند. 

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد نقض آتش بس در قره باغ توسط بامداد جمهوری آذربایجان را به ثبت رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این وزارت خانه افزود، در نتیجه نقض آتش بس ۲ نظامی قره باغ کشته و ۱۴ نفر دیگر در قره باغ مجروح شدند. 

وزارت خارجه روسیه همچنین از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست به آتش بس احترام بگذارند و از خود خویشتن داری نشان دهند. 

به گزارش ایرنا،  «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز پنجشنبه در نشست هیات دولت این کشور گفت که «اوضاع قره باغ کوهستانی که در آن نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان آتش بس را در ۳ اوت (۱۲ مرداد جاری) نقض کردند، همچنان بسیار وخیم و دشوار است. 

در جریان درگیری‌های روز چهارشنبه در منطقه قره‌باغ کوهستانی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ۲ سرباز ارمنی و یک سرباز آذری کشته و ۱۴ سرباز ارمنی نیز زخمی شدند. 

در همین راستا، منابع خبری از قول وزارت دفاع روسیه اعلام کردند که «تنش از سوی ارتش جمهوری آذربایجان در مناطق استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه در قره باغ کوهستانی در حال تشدید است.» 

منطقه قره باغ با حمایت ایروان و با جمعیت عمدتاً ارمنی‌، در بحبوحه سقوط اتحاد جماهیر شوروی از جمهوری آذربایجان اعلام جدایی کرد. 

این جدایی به نخستین جنگ در دهه ۱۹۹۰ منجر شد که در جریان آن ۳۰ هزار تن کشته و صدها هزار نفر دیگر آواره شدند. 

درگیری دیگری در پاییز ۲۰۲۰ آغاز شد و در ۶ هفته به مرگ ۶ هزار و ۵۰۰ نفر منجر شد. در پایان ارمنستان مجبور شد سه منطقه را به جمهوری آذربایجان واگذار کند. 

آتش بس میان باکو و ایروان با میانجیگری مسکو امضا شد و نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه مورد مناقشه مستقر شدند. 

برچسب‌ها روسیه نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان روسیه نیکول پاشینیان جمهوری آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان قره باغ آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ گزارش داد که بعد از نشست روز جمعه مقامات دفاعی ایران و روسیه در آستانه پایتخت قزاقستان و تاکید دو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی، رژیم صهیونیستی از تبعات گسترش روابط دفاعی میان مسکو و تهران در هراس است.

در این گزارش به نقل از شای هار تزیوی مسئول سابق وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی آمده است: به نظر می‌رسد روسیه قصد دارد جنگنده‌های سوخو س و-۳۵ و سیستم دفاع هوایی اس ۴۰۰ به ایران تحویل دهد. مسکو در زمینه‌های جنگ الکترونیک و تبادل اطلاعات نیز با تهران همکاری دارد.

وی اضافه کرد: روسیه دشمن تل آویو است چرا که از محوری که بر علیه ما می‌جنگد حمایت می‌کند. اهمیت نقش روسیه با افزایش این درگیری‌ها بیش از گذشته مشخص می‌شود.

عاموس گلعاد یکی از مسئولان سابق وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری به هم نزدیک شده اند. روس‌ها می‌توانند به ایرانی‌ها تکنولوژی‌های مهمی ارائه دهند که توان آنها را افزایش می‌دهد.

پیش از این مقامات روسیه و چین در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در قزاقستان بر آمادگی خود برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرده بودند.

کد خبر 6089642

دیگر خبرها

  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟