Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:24:05 GMT

۲ هزار و ۶۰۰ انشعاب برق غیرمجاز در کردستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۴۹۳۸

۲ هزار و ۶۰۰ انشعاب برق غیرمجاز در کردستان شناسایی شد

هیوا لهونیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری پنج هزار و ۴۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در استان شناسایی و از این رقم ۲ هزار و ۸۰۰ مورد آن به انشعاب مجاز تبدیل شد.

وی تبدیل انشعاب های غیرمجاز برق به مجاز را در راستای حفظ پایداری شبکه و عبور از پیک تابستان و کاهش تلفات انرژی عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های تلفات در شبکه برق، انشعاب‌های غیرمجاز در بخش توزیع است که به دلیل افزایش میزان استفاده از انرژی، خسارات زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه سرقت انرژی برق به ۲ صورت سرقت تجهیزات شبکه و انرژی است، اضافه کرد: سرقت انرژی در واقع همان انشعاب‌های غیرمجاز و استفاده از برق بدون داشتن کنتور است که این مقوله مشکلات بسیاری را برای شرکت و مشترکان قانونی ایجاد کرده است و تمهیداتی اندیشیده شده که با کمک نیروی انتظامی با آن‌ها برخورد جدی ‌شود.

لهونیان یادآور شد: به استناد مواد ۵۴۳ و ۶۷۸ قانون مجازات اسلامی استفاده کنندگان از برق غیرمجاز و اشخاصی که اقدام به فک پلمب کنتور، تخریب و ممانعت از عملیات اجرایی شبکه، تمرد از دستور مقام انتظامی، دخالت در لوازم اندازه‌گیری، سرقت انرژی و استفاده غیرمجاز از برق کنند مجرم محسوب شده و علاوه بر جبران خسارت مشمول سه تا ۱۰ سال حبس می‌شوند.

وی ضمن تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مشترکان غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از مردم خواست همکاری لازم را با شرکت برق استان به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین انرژی مستمر و پایدار داشته باشند.

استان کردستان بیش از ۷۱۲ هزار مشترک برق دارد که حدود ۸۲ درصد آن را مشترکان بخش خانگی تشکیل می دهد.

برچسب‌ها کردستان انرژی برق مصرف غیر مجاز سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان انرژی برق مصرف غیر مجاز کردستان انرژی برق مصرف غیر مجاز سنندج سرقت انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام یکی از گام های تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، گفت : پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکت های توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.

به گفته سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.

رجبی مشهدی ادامه داد: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خود را از بورس خریداری کردند.

وی گفت: همچنین در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح گفت : بر اساس رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکت‌های توزیع و همچنین حساب خرید برق شرکت های توزیع واریز خواهد شد و اکنون شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و قطع ۱۳۳ مورد انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • شناسایی و قطع ۱۳۳ انشعاب غیرمجاز برق در تبریز
  • ۷۲۷ هزار قرص و داروی خارج از شبکه توزیع در زابل کشف شد
  • شناسایی بیش از ۴ هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی بیش از چهار هزار انشعاب غیر مجاز آب در همدان
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد