Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@08:42:55 GMT

آشنایی با اعمال مخصوص شب هفتم محرم الحرام

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۴۹۷۳

آشنایی با اعمال مخصوص شب هفتم محرم الحرام

اعمال مخصوص شب هفتم محرم الحرام نامه عبیدالله به عمربن سعد نفرین امام حسین بر سپاه دشمن اعمال مخصوص شب هفتم محرم الحرام

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ از اعمال روز هفتم محرم گرفتن روزه ی مستحبی است که بسیار به آن سفارش شده و موجب استجابت دعا می گردد.

هفتمین روز از دهه محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا شروع غوغایی عظیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد جنگجوها بیشتر شده بود به گونه ای که تعداد نظامیانی که لباس و سلاح جنگی و حقوق از حکومت غاصب بنی امیه گرفته بودند و به جنگ و مقابله با امام حسین (ع) آمده بودند را بالغ بر ۳۰ هزار جنگجو نوشته اند.

در این روز عبدالله بن زیاد نامه‌ اى به نزد عمربن سعد فرستاد و به او دستور داد تا با سپاهیان خود بین امام حسین و اصحابش و آب فرات فاصله ایجاد کرده و اجازه نوشیدن حتى قطره‌اى آب را به امام ندهد، همانگونه که از دادن آب به عثمان بن عفان خوددارى شد!!

در این زمینه بخوانید؛

آشنایی با اعمال مخصوص شب ششم محرم الحرام

آشنایی با اعمال مخصوص شب پنجم محرم الحرام

مقایسه هزینه های سفر زمینی و هوایی به کربلا و نجف ویژه عاشورا و تاسوعای حسینی

عمربن سعد نیز فوراً عمر بن حجاج را با پانصد سوار در کنار شریعه فرات مستقر کرد و مانع دسترسى امام حسین و یارانش به آب شدند، و این رفتار غیر انسانى سه روز قبل از شهادت امام حسین علیه ‌السلام صورت گرفت.

در این هنگام مردى به نام عبدالله بن حصین ازدى که از قبیله بجیله بود فریاد برداشت که: اى حسین! این آب را دیگر بسان رنگ آسمانى نخواهى دید! به خدا سوگند که قطره‌اى از آن را نخواهى آشامید تا از عطش جان دهى!

امام حسین علیه‌ السلام فرمود: خدایا او را از تشنگى بکش و هرگز او را مشمول رحمت خود قرار مده!

حمید بن مسلم می گوید: به خدا سوگند که پس از این گفتگو به دیدار او رفتم در حالى که بیمار بود، قسم به آن خدایى که جز او پروردگارى نیست، دیدم که عبدالله بن حصین آنقدر آب می آشامید تا شکمش بالا می آمد، و آن را بالا می آورد!

و باز فریاد می‌زد: العطش! باز آب میخورد تا شکمش آماس میکرد ولى سیراب نمى‌شد! و چنین بود تا جان داد.

نامه عبیدالله به عمربن سعد

عمر بن سعد نامه ای بدین مضمون از عبیدالله دریافت کرد که: با سپاهیان خود بین امام حسین(ع) و اصحابش و آب فرات فاصله بینداز،

به طوری که حتی قطره ای آب به امام(ع) نرسد، همان گونه که از دادن آب به عثمان بن عفان خودداری شد!

عمر بن سعد ۵۰۰ سوار را در کنار شریعه ی فرات مستقر کرد. یکی از آنها فریاد زد: ای حسین!… به خدا سوگند که قطره ای از این آب را نخواهی آشامید تا از عطش جان دهی!

حضرت فرمود:« خدایا! او را از تشنگی هلاک کن و هرگز او را مشمول رحمتت قرار مده.» حمید بن مسلم می گوید به چشم خود دیدم که نفرین امام(ع) عملی گشت.

نفرین امام حسین بر سپاه دشمن

بار خدایا! باران آسمان را از اینان دریغ کن، و بر ایشان تنگی و قحطی ( همچون سالهای قحطی یوسف در مصر) پدید آور و آن غلام ثقفی (حجاج بن یوسف) را بر ایشان بگمار تا جام زهر به ایشان بچشاند.

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر ماه محرم اخبار عمومی اخبار مرتبط ناگفته هایی از تاریخچه علم عزاداری در محرم ۱۴۰۱/۵/۱۳ آشنایی با اعمال مخصوص شب ششم محرم الحرام ۱۴۰۱/۵/۱۳ دانلود نوحه و مداحی برای شب ششم محرم ۱۴۰۱ ۱۴۰۱/۵/۱۳ هشدار؛ در این ظرف ها غذا نخورید ۱۴۰۱/۵/۱۳ صوت منتشرنشده از حاج قاسم سلیمانی درباره محرم ۱۴۰۱/۵/۱۲ دانلود قطعه «دو طفلان مسلم» در آواز دشتی ۱۴۰۱/۵/۱۲ آخرین ویدیو ها اطلاعات کارت حافظه شکسته چگونه بازیابی می شود؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۰۰:۱۷ حال و هوای کربلای معلی در شب های محرم + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۰۰:۱۳ آتش سوزی هولناک در میدان خراسان + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۲۳:۱۸ مدفون شدن ۲۰۰ نفر در سیل امام زاده داوود صحت دارد؟ ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۱۹:۴۵ اولین تصاویر از اعضای داعش دستگیر شده در ایران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۱۸:۰۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۰۲:۴۷ دانلود نوحه و مداحی برای شب هفتم محرم ۱۴۰۱ ۰۱:۴۹ اقدامات ضروری و مهم پس از خرید خودروی صفر ۰۱:۱۶ تست شخصیت؛ چطور می ایستید؟ نحوه ایستادن تان در مورد شما چه می گوید؟ ۰۰:۵۶ راز اصلی زندگی آدم های خوش شانس چیه؟ ۰۰:۴۷ فال ابجد روزانه جمعه ۱۴ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۰۰:۳۳ فال تاروت امروز / فال تاروت کبیر روزانه امروز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ۰۰:۲۳ رایزنی مورا و باقری ادامه دارد ۰۰:۱۷ اطلاعات کارت حافظه شکسته چگونه بازیابی می شود؟ + فیلم ۰۰:۱۴ فال حافظ امروز جمعه ۱۴ مرداد ۰۰:۱۳ حال و هوای کربلای معلی در شب های محرم + فیلم ۰۰:۰۹ فال امروز / فال روزانه شخصی ۱۴ مرداد ۲۳:۵۷ چالشی برای خانم ها به نام «سلولیت»؛ + نحوه پیشگیری ۲۳:۵۱ چرخش زمین سریع تر شده است؟ + جزییات ۲۳:۴۶ چه کار کنم تا بهم احترام بذارن؟ ۲۳:۳۹ عجیب ترین جرائمی که زنان در دوره قاجار مرتکب می‌شدند! ۲۳:۲۷ رویکرد ذوب آهن اصفهان، خلق فرصت های ارزشمند از دل تهدیدها است ۲۳:۲۴ نحوه مراقبت از ضروری ترین اکسسوری زنانه! ۲۳:۰۴ چگونه هم یک زن شاغل باشیم هم خانه دار؟ ۲۳:۰۲ انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۱ را چگونه انجام دهیم + آموزش ۲۲:۴۹ ۱۳ قانون برای برخورد اول با خانواده همسر ۲۲:۴۰ بمب استقلالی ها خنثی شد ۲۲:۲۸ شستن صورت در حمام اشتباه است مگر اینکه... ۲۲:۱۷ ۸ خاصیت شگفت انگیز فلفل که نمی‌دانستید ۲۲:۱۱ استایلی که خانم ها را پیر نشان می دهد ۲۲:۰۵ آخرین وضعیت راهها سیزدهم مردادماه ۲۱:۵۴ جاگرنات ۶X۶؛ یک وانت عجیب آخرالزمانی + عکس ۲۱:۵۲ وزیر کشور: همه خسارات سیل جبران می شود ۲۱:۴۴ پلوسی وارد ژاپن شد ۲۱:۳۸ طراحی بسته های ویژه اینترنت رومینگ همراه اول این‌بار برای طرفداران سفرهای خارجی تابستان و زائرین حرم حسینی ۲۱:۳۳ آمریکا در تلاش برای بازگشت متقابل به برجام، «صادق و ثابت‌قدم» است ۲۱:۳۳ اتاق خوابت کوچیکه، این رنگارو براش انتخاب کن ۲۱:۲۳ وقتی یحیی گل محمدی می خواست یاغی شود! + عکس​ ۲۱:۱۹ خشک کردن انجیر در خانه + روش و طریقه نگهداری ۲۱:۰۳ باورِ چاقی در اثر خورردن نان و برنج حقیقت دارد؟ ۲۱:۰۲ افزایش ٣٨درصدی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ ۲۰:۴۴ اگر به تازگی مادر شده اید، این اشتباهات را نکنید ۲۰:۳۷ توصیه‌ ایمنی برای استفاده از مایکروفر ۲۰:۳۳ خانم ها بخوانند؛ درباره مردان «کم مو» با خودتان صادق هستید؟ ۲۰:۲۶ آخرین قیمت برنج در بازار / خرید برنج برای نذری چقدر هزینه دارد؟ ۲۰:۱۴ بهترین زمان اندازه گیری فشار خون چه وقتی است؟ ۲۰:۰۶ چطور لیمو عمانی درست کنم که تلخ نشه؟ ۱۹:۵۵ بازنشستگان از رتبه بندی فرهنگیان حذف شدند؟ ۱۹:۴۲ بلینکن: در بازگشت به پایبندی متقابل به برجام ثابت قدم هستیم ۱۹:۳۳ دیدار و گفت وگوی هیأت های مذاکره کننده ایران و چین ۱۹:۲۸ روز اول دور جدید مذاکرات در وین ۱۹:۲۴ پوستت رو با هر چی تو خونه داری زیبا نگه دار + ماسک های ارزان ۱۹:۲۲ ناگفته هایی از تاریخچه علم عزاداری در محرم ۱۹:۰۵ سفر اربعین با خودرو شخصی ممکن می شود؟ ۱۹:۰۱ اگر شیر نمی خوری این نکات و بخون ۱۸:۵۱ با این فرمول قد بچه ات و محاسبه کن + دلایل کوتاهی قد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماه محرم اخبار عمومی آشنایی با اعمال مخصوص شب شب هفتم محرم محرم الحرام امام حسین محرم ۱۴۰۱ عمربن سعد ۱۴۰۱ ۵ ۱۳ ۱۴ مرداد بن سعد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان

به گزارش ورزش‌سه، مرحوم محمود حریری چهره نامدار و تاثیرگذار فوتبال رفسنجان بنیانگذار باشگاه سپاهان اصفهان بوده که نقطه پيوند تاريخى فوتبال دو شهر رفسنجان و اصفهان به شمار مى‌رود و در یکی از آرامگاههای قدیمی شهر رفسنجان مدفون است.

محرم نويدكيا كاپيتان و سرمربى سابق سپاهان كه هدايت مس رفسنجان را بر عهده دارد حالا به نوعی نماد مشترك فوتبال رفسنجان و اصفهان به شمار مى‌رود.

ویدئو: 331447

سرمربی مس پس از دیدار با اعضای خانواده مرحوم حریری در رفسنجان گفت:«ما سپاهانی‌ها خودمان را مدیون آقای حریری می‌دانیم و چیزهای زیادی در خصوص ایشان شنیده‌ایم. این شخصیت بزرگ فوتبال رفسنجان تاثیر قابل توجهی در فوتبال اصفهان داشته و به نوعی پدر معنوی باشگاه سپاهان محسوب می‌شود. ایشان نقطه اشتراک فوتبال در دو شهر رفسنجان و اصفهان هستند که باشگاه سپاهان را تاسیس کردند و زحمات زیادی برای فوتبال شهر رفسنجان کشیدند. بسیار خوشحالم که امروز در این شهر و در کنار مزار چنین شخصیتی حضور دارم.»

دیگر خبرها

  • هرکاری کنید، محرم عصبانی نمی‌شود!
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)