Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:55:32 GMT

«یک دختر بی‌گوشواره» روانه بازار نشر شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۰۳۲

«یک دختر بی‌گوشواره» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب شعر عاشورایی «یک دختر بی گوشواره» سروده شاهین رهنما با تصویرگری ملیحه احمدی برای کودکان روضه مصوری از واقعه عاشوراست.

این کتاب، مجموعه اشعاری است که سوگواره ای عاشورایی محسوب می‌شود و از کتاب‌های «مجموعه اشعار مذهبی نوجوان» است که در سال ۹۶ برای نخستین بار توسط انتشارات به نشر (انتشارات استان قدس رضوی) به چاپ رسید و به دلیل قوت سروده‌ها و موضوع آن مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوان امروز به همان اندازه که جویای حقیقت است به همان اندازه دنبال آثار خلاقانه، ساده و روان و کم حجم در حوزه کتاب است و چه کتابی بهتر از کتاب شعر با ادبیات امروزی که هم نیاز مخاطب را رفع کند و هم پس از خوانش کتاب، به اطلاعاتش افزوده شود.

کلمات آهنگین در «یک دختر بی گوشواره»، چنان کنار هم چیده شده که آن را تبدیل به روضه‌ای مصور و کوتاه و پربار ساخته است‌؛ فقط کافی است مخاطب با کلمات آن ارتباط بگیرد، بعد غنای اشعار را برای مخاطب نوجوان خواهد دید. عنوان کتاب اگر چه به یکی از بخش‌های کتاب برمی‌گردد اما هر بخش آن، به قسمتی از واقعه کربلا اشاره دارد.

«یک دختر بی‌گوشواره»، مجموعه شعر عاشورایی شاهین رهنماست با عناوینی همچون «تکرار خورشید»، «تشنه‌تر»، «پرواز اول»، «شرم»، «دختر ماه»، و… که با تصویرگری ملیحه احمدی تأثیر آن را دو چندان کرده است. اشعار در قالب ادبیات آیینی_حماسی با موضوعات مذهبی و عاشورایی ویژه نوجوانان گروه سنی «د» و «ه» سروده شده است.

همزمان با ماه محرم و صفر پویش مطالعاتی «از حسین بخوانیم» برگرفته از ۸ عنوان کتاب آغاز شده است که یکی از این عناوین کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» است. اشعار این کتاب، کوتاه، آهنگین و کمی ته مایه حماسی دارد که خواننده را ترغیب به دوباره خوانی و چندباره خوانی می‌کند.

برخی از این اشعار برای مداحی‌های نوجوانانه که به دنبال اشعار جدید و پر معنا هستند هم مناسب است؛ مثلاً در بخش «شرم» که همان را پشت جلد آورده می‌خوانید (آهنگین و حماسی بخوانید)؛
مشک آب
آفتاب
هر دو خجالت زده
اسب عمو
بی سوار
آمده

کتاب «یک دختر بی گوشواره» تاکنون به عنوان اثر برگزیده بخش شعر کودک و نوجوان سومین دوره کتاب سال عاشورا و نامزد نهایی شانزدهمین دوره قلم زرین انتخاب شده است.

این کتاب در ۲۴ صفحه قطع وزیری تاکنون در ۵ هزار نسخه در قالب کتاب‌های پروانه توسط انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) منتشر شده است.

کد خبر 5555369 فاطمه میرزا جعفری

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب یک دختر بی گوشواره آستان قدس رضوی انتشارات به نشر معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی محرم 1401 حسینیه مهر روایت محرم معرفی کتاب عاشورا موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کتاب و کتابخوانی امام حسین ع ادبیات دفاع مقدس کربلا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انقلاب اسلامی ایران نقد کتاب فرهنگسرای اندیشه یک دختر بی گوشواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»

کتاب «جرئت و حقیقت» به قلم محمد‌علی جابری و به همت نشر معارف  به چاپ رسید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب جرئت و حقیقت عضو جدید خانواده  برنا (کتاب های نوجوان نشر معارف) وارد بازار نشر شد.  این کتاب در قالب داستانی نگاشته شده  و موضوع کتاب در مورد معرفی بهشت حول یکی از شخصیت های کتاب است.

این کتاب یک رمان داستانی است برای علاقمندان به ادبیات. کتاب جرئت و حقیقت سرگذشت پسر یتیمی را روایت می‌کند که بر اثر دوستی، دچار انحراف در مسائل اخلاقی می‌شود. در ادامه راه و روش نجات و سرانجام این نوجوان است که حیرت مخاطب را برانگیخته می‌کند.

جذابیت کتاب در این است که با  شنیدن داستان و هم‌ذات‌پنداری با قهرمان آن برای هر مخاطبی، از کودکان تا بزرگسالان، دلکش می‌شود. از سوی دیگر در این کتاب  یکی از مشکلات رایج و مبتلا به در جوانان که ارتباط و دوستی  با جنس مخالف در جامعه است مطرح شده و روش توجیه نوجوانان با شیوه ای درست و قانع سازی نوجوانان با مفاهیم دینی  انجام شده است دلیل انتخاب  نام کتاب جرئت و حقیقت اشاره به یکی از رویدادهای داستان زندگی آرمان است که بعد از آن بازی سیر تحول او آغاز می‌شود.

نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟

در برشی از کتاب می‌خوانیم:

هلال ماه هم در یک گوشۀ آسمان ایستاده‌ است و ما را نگاه می‌کند. انگار دارد برایمان حرف می‌زند «تا همین هیجده‌نوزده‌سالگی‌تون، من بیش از دویست بار دور زمین گشته‌م. کار من همینه. دور زمین بگردم، از خورشید نور بگیرم و زمین‌و براتون روشن کنم. تو هر ثانیه، با کلی از آدما برای همیشه خداحافظی می‌کنم.» ماه همین‌جور که زیر پایش را می‌پاید و برایمان حرف می‌زند، از حرکتش هم غافل نیست. می‌داند همه‌چیز را رکود و درجا زدن خراب می‌کند. با زبانِ بی‌زبانی می‌گوید «خدا به‌خاطر شما آدما، یه کارایی گردن من، خورشید و بقیه گذاشته. ما هم با جون‌ودل داریم انجامش می‌دیم. شما هم مراقب باشید نمک خدا رو می‌خورید، یه‌وقت نمکدونش‌و نشکونید.»

چاپ اول این کتاب به همت نشر معارف در اسفند  1402 به قیمت 110000 تومان به شمارگان1000 جلد روانه بازار  شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • جراحت جوان با غیرت برای دفاع از ۳دختر نوجوان
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل و اوباش
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت