Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:32:20 GMT

لیگ برتر فوتسال زنان در آستانه فروپاشی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۲۱۲

لیگ برتر فوتسال زنان در آستانه فروپاشی

به گزارش ایرنا، قرعه‌کشی هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال زنان در حالی با حضور هشت تیم پالایش نفت آبادان، مس رفسنجان، بوتا پارس ایرانیان، پیکان تهران، فرهان ملارد، نصر فردیس، صنعت فجر شیراز و شرکت ملی و حفاری، پنجم مرداد ماه برگزار شد.

در سال‌های گذشته این رقابت‌ها با حضور ۱۴ تا ۱۶ تیم برگزار می‌شد و همین موضوع گلایه سرمربیان و بازیکنان تیم‌ها را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا از نظر آنها سطح کیفی بازی‌ها پایین می‌آمد و تیم‌های قعر جدول نیز با اختلاف امتیازی زیاد بازی را واگذر می‌کردند. این تیم‌ها همواره در فصل های گذشته به دلیل مشکلات مالی یا مسائل دیگر یا در ابتدای فصل یا در اواسط فصل منحل می‌شدند.

 نبود حامیان مالی در فوتسال زنان و انگیزه نداشتن باشگاه‌ها برای حضور در این لیگ در طول سالیان متمادی وجود داشته است؛ اما انصراف تیم‌ها پس از قرعه‌کشی لیگ برتر این فصل را نسبت به دوران گذشته متمایز می‌کند زیرا گر از هشت تیم ۲ تیم کاسته شود، دیگر لیگ با کیفیتی باقی نمی‌ماند تا بازیکنان خود را در آن محک بزنند. در واقع به نظر می‌رسد لیگ فوتسال زنان که روزگاری شگفتی ساز نامیده می‌شد، در حال فروپاشی است.

اگر در فصل‌های گذشته ۲ یا سه تیم انصراف می‌دادند، حداقل از ۱۶ تیم، ۱۴ تیم باقی می‌ماندند اما اکنون تعداد تیم‌ها نصف شده است و از میان آنها ۲ باشگاه بوتاپارس ایرانیان و ملی حفاری اهواز دیگر تمایلی به تیم‌داری در فوتسال زنان ندارند.

در واقع نمایندگان این ۲ باشگاه حتی در روز قرعه‌کشی هم حضور نداشتند و دلیل اصلی این موضوع را حتی به مسئولان سازمان لیگ اعلام نکردند. تیم ملی حفاری اهواز در ادوار گذشته عملکرد خوبی داشته و نبود این تیم در لیگ برتر، کم شدن یک مدعی و افزوده شدن ۲ تیم ناشناس می‌تواند در پایین آمدن کیفیت لیگ برتر موثر باشد.

وقتی کیفیت لیگ پایین بیاید، انگیزه‌ای برای بازیکنان و پشتوانه‌ای برای تیم ملی باقی نمی‌ماند. هر چند تیم ملی فوتسال زنان مدت‌هاست در تاریکی مطلق به سر می‌برد و نام نشانی از ستاره‌های آن و روزهای درخشانی که با قهرمانی در آسیا سپری می‌کردند، دیگر نیست.

حال با مشاهده وضعیت نامطلوب لیگ برتر فوتسال زنان و در کنار آن شرایط نامساعد تیم ملی، آینده فوتسال بانوان در مسیر مبهمی قرار می‌گیرد که مشخص نیست این رشته ورزشی بتواند دوباره به روزهای روشن خود در آینده بازگردد.

برچسب‌ها تیم فوتسال مس رفسنجان لیگ برتر فوتسال زنان تیم ملی فوتسال زنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیم فوتسال مس رفسنجان لیگ برتر فوتسال زنان تیم ملی فوتسال زنان تیم فوتسال مس رفسنجان لیگ برتر فوتسال زنان تیم ملی فوتسال زنان لیگ برتر فوتسال زنان تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسن‌ترین بازیکن لیگ برای طلسم‌شکنی برگشت

به گزارش "ورزش سه"، لوسیانو پریرا مرد ۴۰ ساله فولاد خوزستان که مسن‌ترین بازیکن لیگ برتر به شمار می‌رود در چند هفته گذشته به دلیل مصدومیت و البته بیماری کمتر در ترکیب فولاد به میدان رفت.

بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر ایران در بازی گذشته قرمزپوشان اهوازی مقابل آلومینیوم اراک بعد از چند هفته غیبت در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت و نمایش خوبی را ارائه کرد. شیمبا در بازگشت به ترکیب فولاد در خط حمله تحرک خوبی داشت و به وجود سن و سالی که دارد، آمادگی جسمانی خود را بار دیگر به نمایش گذاشت.

بی شک بازگشت شیمبا در 5 هفته پایانی لیگ برتر اتفاق خوبی برای عبدالله ویسی و فولادی‌ها به حساب می‌آید. حضور این بازیکن با تجربه در ترکیب فولاد می‌تواند کار آنها برای بقا در مسابقات را راحت‌تر کند و به سود تیمش شود.

شیمبا که در نیم فصل اول با پیراهن مس رفسنجان پنج بار دروازه حریفان را باز کرده بود هنوز برای فولاد گلی به ثمر نرسانده و امیدوار است این طلسم را هم در بازی‌های بعدی تیمش بشکند.

عکاس: محمدحسن عامری

دیگر خبرها

  • وست هم در آستانه توافق با خولن لوپتگی به عنوان سرمربی جدید
  • پالایش نفت اصفهان به لیگ برتر فوتسال صعود کرد
  • مسن‌ترین بازیکن لیگ برای طلسم‌شکنی برگشت
  • تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد
  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • سقوط پوتین؟ شاید آرزو بر جوانان عیب نیست / گورباچف مایه عبرت ولادیمیر پوتین شده است / چرا روسیه پوتین با شوروی در آستانه سقوط متفاوت است
  • لیگ‌برتر فوتسال ایران در حال پوست‌اندازی است
  • پایان همایش ملی هویت اصلی زنان در آئینه قرآن و حدیث با معرفی مقالات برتر در گرگان
  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • گام بزرگ مدعی لیگ برتر فوتسال با حفظ ستاره