Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@03:49:47 GMT

یک عارضه طولانی مدت کرونا را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۲۴۰

یک عارضه طولانی مدت کرونا را بشناسید

یک مطالعه عظیم جدید قوی‌ترین تحقیقات تا به امروز را در مورد علائم و شیوع طولانی مدت کووید در بیماران غیر بستری ارائه کرده است. این تحقیق مجموعه متنوعی از علائم مرتبط با کووید طولانی، از ریزش مو را شناسایی کرد و پیشنهاد کرد که این بیماری به جای در نظر گرفتن یک بیماری منفرد، باید به سه گروه مجزا طبقه‌بندی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعریف بالینی کووید-۱۹ طولانی، همچنین به عنوان PASC (عواقب بعدی کووید شدید) شناخته می شود، هنوز به طرز ناامیدکننده‌ای نامشخص است. به عنوان مثال، سازمان جهانی بهداشت، این بیماری را به عنوان علائم کرونا طبقه بندی می‌کند که بیش از ۱۲ هفته پس از عفونت اولیه باقی می‌ماند، در حالی که نظریه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده تنها تا چهار هفته است. CDC همچنین حدود ۲۰ علامت را فهرست می‌کند که می‌تواند از نشانه‌های کووید طولانی باشد.

این تحقیق جدید تجزیه و تحلیل گسترده‌ای از داده‌های مراقبت‌های بهداشتی را ارائه می‌دهد که شامل ۴۸۶,۱۴۹ نفر در انگلیس با سابقه گزارش شده از کووید-۱۹ خفیف (هیچ بیمار به دلیل عفونت حاد خود در بیمارستان بستری نشده است) می‌شود.

شمیل هارون و آنورادها سوبرامانیان محققان ارشد این مطالعه می‌گویند: برخی از این علائم مانند از دست دادن حس بویایی، تنگی نفس و خستگی قابل انتظار بود، اما برخی از علائمی که متوجه شدیم به شدت با کووید بیش از ۱۲ هفته مرتبط هستند، مانند ریزش مو شگفت‌انگیز و کمتر شناخته شده بودند، علائم دیگر شامل درد قفسه سینه، تب، بی‌اختیاری روده، اختلال نعوظ و تورم اندام بود.

به طور کلی، این مطالعه ۶۲ علامت مختلف را فهرست کرد که ممکن است با کووید طولانی همراه باشد. جالب توجه است، محققان پیشنهاد می‌کنند که بسته به ماهیت علائم، طبقه‌بندی مجدد کووید طولانی به عنوان سه وضعیت متمایز دیگر می‌تواند به بررسی‌های دقیق‌تر کمک کند.

هارون و سوبرامانیان توضیح دادند: «تحلیل ما نشان می‌دهد که کووید طولانی‌مدت را می‌توان به سه گروه مجزا بر اساس خوشه‌هایی از علائم گزارش‌شده مشخص کرد؛ بزرگترین گروه شامل تقریبا ۸۰ درصد از افراد مبتلا به کووید طولانی در مطالعه ما، با طیف گسترده ای از علائم، از خستگی، سردرد و درد مواجه شدند. دومین گروه بزرگ با ۱۵ درصد، عمدتاً دارای علائم سلامت روان و شناختی از جمله افسردگی، اضطراب، مه مغزی و بی خوابی بودند. سومین و کوچکترین گروه که ۵ درصد باقیمانده را به خود اختصاص دادند عمدتاً علائم تنفسی مانند تنگی نفس، سرفه و خس خس سینه داشتند. با تقسیم طولانی مدت کووید به این سه گروه مجزا، این امکان وجود دارد که تحقیقات آینده بتواند تفاوت‌های پاتوفیزیولوژیکی اساسی را شناسایی کند که به درمان‌های هدفمند جدیدتری کمک می‌کند.

جنیفر کامارادو، یکی از نویسندگان این مطالعه جدید، گفت: یافته‌های جدید تأیید می‌کند که یک وضعیت طولانی مدت کووید چقدر پیچیده است و چگونه عوامل خاصی مانند جنسیت، سن و قومیت می‌توانند خطر ابتلا به بیماری مداوم را افزایش دهند.

محققان این پژوهش تاکید کردند: این مطالعه در ایجاد و افزودن ارزش بیشتر به درک پیچیدگی و آسیب شناسی کووید طولانی مدت بسیار مفید است.

مطالعه جدید در مجله «Nature Medicine» منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

علائم جدید کووید طولانی را بشناسید چرا مردهایی که سیر می‌خورند جذاب‌تر هستند؟

47231

کد خبر 1658755

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پوست و مو ویروس کرونا کووید طولانی طولانی مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ

غول کشتیرانی مرسک هشدار داد در بحبوحه عدم نشانه ای از کاهش تنش ها در دریای سرخ و کانال سوئز، اختلالات کشتیرانی در این منطقه، ممکن است در سال 2025 هم ادامه یابد.

به گزارش ایسنا، ونسان کلرک، مدیرعامل مرسک به روزنامه فایننشیال تایمز گفت: می‌توانیم ببینیم که وضعیت در دریای سرخ موقتی نخواهد بود، بلکه حداقل در نیمه دوم سال ادامه خواهد داشت. ما خیلی خوشبین نیستیم که به این زودی بتوانیم از کانال سوئز عبور کنیم.

نیروهای مسلح یمن در همبستگی با مردم فلسطین در جنگ غزه، از اواسط نوامبر، کشتی‌های مرتبط با شرکت‌های اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی را هدف حمله قرار داده اند. تحولات مذکور، تجارت جهانی را در این مسیر که حدود ۱۵ درصد از ترافیک کشتیرانی جهان را تشکیل می‌دهد، با تغییراتی روبرو کرده و شرکت‌ها را مجبور به حرکت از سمت جنوب آفریقا کرده و باعث شده سفرهای طولانی‌تر و گرانتری داشته باشند.

به گفته تحلیلگران، اختلال در تردد از طریق مسیر دریای سرخ و کانال سوئز می‌تواند برای ماه‌ها ادامه یابد و در نهایت منجر به افزایش هزینه‌های حمل و نقل و کمبود کشتی‌های کانتینری شود که اکنون از طریق دماغه امید نیک، مسیرهای طولانی‌تری را می‌پیمایند.

مرسک در وب سایت خود هشدار داد هر چند ما همچنان به یک راه حل پایدار در آینده نزدیک امیدواریم، وضعیت در منطقه به طور مداوم در حال تغییر است و به شدت بی ثبات باقی مانده است. تمام اطلاعات موجود تائید می کند که خطر امنیتی همچنان به شکل قابل توجهی  بالا است، بنابراین تاثیر بالقوه ای بر عملیات لجستیکی دارد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکت مرسک در پنجشنبه گذشته، درآمدهای سه ماهه اول خود را گزارش کرد که مطابق با انتظارات بود و اعلام کرد انتظار می رود تقاضای بیشتر و بحران طولانی مدت دریای سرخ، در نیمه دوم سال میلادی جاری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معجزه آب سیب زمینی ؛ فواید و خواص آب سیب زمینی را بشناسید
  • اعتماد‌ به‌ نفس بیشتر با استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی
  • تاثیر استفاده کمتر از شبکه‌های اجتماعی بر افزایش اعتماد به نفس
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • هشدار مرسک درباره ادامه اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر