Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا منتظری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۰ تا ۸۵ درصد از سطح مساحت استان بوشهر تحت تاثیر سامانه بارشی موسوم به مونسون در پنجم تا ۹ مرداد ماه قرار گرفت.

 وی بیان کرد: باتوجه به اینکه ۸۶۲  سازه سنگی ملاتی و سیستم های  پخش  سیلاب  در استان  احداث و بالغ بر ۱۵۴ هزار هکتار  عرصه سطوح بیولوژیک و بیو مکانیک اجرا شده است این سازه ها در هر مرحله بارش  ظرفیت استحصال ۳۷ میلیون متر مکعب رواناب را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 منتظری یادآورشد: در بارندگی های اخیر در مجموع  ۷۰ درصد این ظرفیت تحت تاثیر بارش ها برای  یک یا ۲ مرحله قرار گرفت و موجب استحصال بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب رواناب شد.                                                               

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: علاوه بر استحصال این میزان آب ناشی از بارش های یاد شده و نقش موثر  و قابل توجه پروژه های آبخیزداری  و کنترل سیلاب و خسارت حاصل از آن این سازه ها موجب تغذیه آبخوان ها و سفره های آب زیر زمینی، کنترل و کاهش فرسایش خاک و حمل رسوبات ناشی از آن به مناطق پایین دست شده اند.

برچسب‌ها بوشهر سامانه مونسون منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سامانه مونسون منابع طبیعی بوشهر سامانه مونسون منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد