Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رادیو بین المللی فرانسه روز جمعه به نقل از وزارت دفاع تایوان از عبور هواپیماها و کشتی‌های جنگی چین از «خط میانه» تنگه تایوان خبر داد و در همین راستا وزیر دفاع تایوان تصریح کرد که ارتش تایوان آماده جنگ است اما به دنبال جنگ نیست.

به گفته وزیر دفاع تایوان، ۲۷ جنگنده چینی وارد منطقه دفاع هوایی تایوان شده اند و ۲۲ فروند از این جنگنده ها از خط میانی تنگه فورموسی عبور کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تارنمای رادیو بین المللی فرانسه در ادامه نوشت: چین در اعتراض به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به تایوان، از صبح روز پنجشنبه رزمایش نظامی بزرگی را در تنگه تایوان انجام داد.

یک روز بعد از دیدار نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان که پکن آن را بخشی از قلمرو خود می‌داند، چین پنجشنبه رزمایش نظامی بی‌سابقه‌ای را در ۶ نقطه اطراف تایوان آغاز کرد.



وزارت دفاع چین پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پکن در واکنش به سفر پلوسی به تایوان، مجموعه‌ای از «رزمایش‌های نظامی هدفمند» را آغاز خواهد کرد.

وزارت خارجه دولت خودخوانده تایوان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد: چین با شلیک موشک به آبهای نزدیک این جزیره در ساعات اولیه روز از کره شمالی «تقلید» کرده است. این وزارتخانه همزمان با افزایش تنش‌ها، از پکن خواست خویشتنداری کند و تاکید کرد که ارتش به تقویت سطح هوشیاری خود ادامه خواهد داد و به «وضعیت دشمن» واکنش مناسب نشان خواهد داد.

رزمایش نظامی چین از سوی واشنگتن محکوم و از سوی مسکو حمایت شده است؛ دیمتری پسکوف سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه با حمایت از رزمایش پکن در اطراف تایوان که در واکنش به بی‌توجهی آمریکا به هشدارها درباره سفر نانسی پلوسی برگزار می‌شود، گفت: چین حق دارد رزمایش در اطراف تایوان برگزار کند.

از سوی دیگر، کاخ سفید شلیک موشکی چین را در بزرگترین رزمایش نظامی پکن در تنگه تایوان محکوم کرد و اعلام کرد که انتظار دارد واکنش‌ها به سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به تایوان ادامه داشته باشد.

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل رزمایش چین در نزدیکی تایوان را با نگرانی دنبال می‌کند.

برچسب‌ها مسکو واشنگتن مجلس نمایندگان آمریکا چین نانسی پلوسی ایالات متحده آمریکا تایوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو واشنگتن مجلس نمایندگان آمریکا مسکو واشنگتن مجلس نمایندگان آمریکا چین نانسی پلوسی ایالات متحده آمریکا تایوان مجلس نمایندگان رزمایش نظامی نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان