Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:11:53 GMT

سوگواره شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۶۱۴

سوگواره شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این محفل معنوی که صبح امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در سوگ طفل شیرخوار سیدالشهدا(ع) حضرت علی اصغر(ع) مرثیه سرایی کردند.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان شیرزهی، اجرای برنامه مداحی و مرثیه‌خوانی توسط احمد واعظی و حسین هوشیار از جمله برنامه های این مراسم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم همچنین حجت الاسلام عبدالحسین ذاکر به ایراد سخنرانی پیرامون فضایل ماه محرم و شخصیت اباعبدالله و تاثیر شهادت کوچکترین سرباز سیدالشهدا(ع) در کربلا و نیز روضه خوانی در این خصوص پرداخت.

مراسم شیرخوارگان حسینی که ویژه مادران و فرزندان شیرخوار ایشان است از سال ۱۳۸۲ در نخستین جمعه محرم هر سال ساعت ۸/۳۰ صبح در سراسر کشور ایران و بعضی از کشورهای دیگر به اجرا در می آید.

در این مراسم مادران لباس سبز ویژه مراسم را با آیینی خاص و توجه و توسل، بر تن کودکان خود می پوشانند و پیشانی بندهای سرخ که بر آنها نام مقدّس یا صاحب الزمان عج الله تعالی فرجه الشریف نوشته شده را بر پیشانی فرزندانشان می بندند.

این پیشانی‌بندها حکایت از جهت گیری محتوایی این نشست بزرگ دینی- فرهنگی دارد که همان انتظار منجی و فرهنگ مهدویت است.

برچسب‌ها کربلا مشهد ماه محرم حرم امام رضا امام رضا مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) امام خمینی امام حسین احمد واعظی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا مشهد ماه محرم کربلا مشهد ماه محرم حرم امام رضا امام رضا مجمع جهانی حضرت علی اصغر ع امام خمینی امام حسین احمد واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند

همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار می شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، همزمان با ایام حزن و اندوه شهادت امام جعفر صادق(ع)، آیین تشییع و تدفین دو شهید گمنام با حضور خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) در آستان مقدس مسجد جمکران برگزار خواهد شد.

در این مراسم که روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ساعت 16:30 از انتهای بلوار پیامبر اعظم(ص)، میدان آل یاسین آغاز خواهد شد؛ پیکرهای مطهر این دو شهید گرانقدر دفاع مقدس تا صحن جامع امام مهدی(عج) تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر آنها، «در آغوش امام(عج)» به خاک مقدس جمکران سپرده خواهند شد.

این مراسم با حضور جمعی از خانواده های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، مسئولین و مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان و زائران میعاد منتظران برگزار خواهد شد.

این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد