Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام تاج‌آبادی گفت: هدف از اوقات فراغت نظام‌مند کردن زندگی افراد و خصوصاً نوجوانان برای رسیدن به کمال و سعادت است و نباید به‌گونه‌ای به برای نوجوانان برنامه‌ریزی شود که دچار افراط‌وتفریط شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام تاج آبادی کارشناس فرهنگی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به اهمیت اوقات فراغت در زندگی جوانان و نوجوانان گفت: دو برداشت می‌توانیم از اوقات فراغت داشته باشیم که موضوع اول معنای واقعی آن فراغت از کار که در قرآن به آن وقف می‌گوییم و وقف با توقف تفاوت می‌کند چراکه وقف به معنای نفس گرفتن و تجدیدقوا کردن است و در احادیث هم داریم که می‌فرماید بخشی از اوقات خود را برای استراحت و تفریح بگذارید و این برای شارژ کردن و تنفس انسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: قلب و نفس انسان در برخی از اوقات بر اثر فعالیت‌ها و موانعی که برای رسیدن به هدف جلوی راه انسان قرار دارد خسته می‌شود و با توجه به اینکه قلب و نفس مرکز آدمی است و قرار است ما را به هدف نهایی برساند نیاز به شارژ شدن دارد این استراحت موجب می‌شود نفس آدم حرکت کند و به تعبیری رو می‌آورد.   تاج‌آبادی ادامه داد: رمز موفقت انسان در استراحت و شارژ به‌موقع نفس و قلب است و انسانی می‌تواند در کاروان دنیا شتابنده حرکت کند که به‌موقع به قلب و نفس خود برسد و لذا همیشه باید حواسمان به نفسمان باشد.   وی اضافه کرد: تعبیر ما از اوقات فراغت تنفس، تفریح و تزریق نشاط و شادابی باشد و لذا اوقات فراغت جزء لازمه بندگی هر انسان است و اگر این نباشد زندگی انسان با اختلال روبه‌رو خواهد شد.   کارشناس فرهنگی بیان کرد: تعبیر دیگری از اوقات فراغت با عنوان بیکاری وجود دارد که همان از دست دادن فرصت‌ها می‌شود و مهمتر از همه فرصت عمر است که هدر رود و اگر خدای ناکرده ما اوقات فراغت را اینگونه تفسیر کنیم یک خسارت جبران ناپذیری به خود خواهیم زد و جز آه خسران چیز دیگری شامل ما نخواهد شد.   وی با اشاره به نقش مساجد در اوقات فراغت بیان کرد:عبادتگاه ها که مهمترین آنها مساجد، هیئت های مذهبی ، حسینیه ها و تکیه ها هستند اگر برنامه داشته باشند و نقش تربیتی داشته باشند و فقط تفریحی عمل نکنند نقش بسیار مهمی در اوقات فراغت دارند.   تاج آبادی افزود: باید حواسمان باشد ضمن احترام و قداست مساجد و اماکن مذهبی باید بدانیم هدف از پر کردن اوقات فراغت در محافل مذهبی و خصوصا مساجد باید نقش تربیتی داشته باشد و مهمترین هدف باید تربیت باشد.   کارشناس فرهنگی گفت: ابزار تفریح و بازی در مساجد نباید هدف باشد چراکه اصل بندگی و عبودیت آسیب می بیند چراکه بچه ها از مساجد چیزی خاصی عاید آنها نمی شود و نباید نگاه بچه ها به مساجد صرفا تفریحی باشد اما در حاشیه می توان برنامه های تفریحی داشت.   وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه نگاه برخی به مساجد تنها نماز خواندن است که اینگونه نباید باشد،افزود:مساجد خواستگاه انقلاب است و محلی برای رفع مشکلات و مسائل مردم می باشد و امروز نیازمند احیای کارکردهای مساجد هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.   تاج آبادی بیان کرد: احقاق حق و اقامه قسط از دیگر کارکردهای مساجد است و این را از آموزه های دینی آموختیم و این مسئله ارتقای اهداف در مساجد باید بسیار مورد توجه تشکل های درون مساجد باشد.   وی در خصوص سبک زندگی اسلامی و نقش آن در اوقات فراغت گفت: هدف از اوقات فراغت نظام مند کردن زندگی افراد و خصوصا نوجوانان برای رسیدن به کمال و سعادت است و نباید به گونه ای به برای نوجوانان برنامه ریزی شود که دچار افراط و تفریط شوند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اوقات فراغت برای رسیدن تاج آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی برای ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

سید محسن اصغری نکاح امروز، ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در پزشکی، سبک زندگی و پیشگیری و آسیب‌زدایی مبتنی بر آن جزء محورها و راهبردهای اساسی شده است. نمی‌توانیم با مسائل عاطفی، هیجانی و روانشناختی سر و کار داشته باشیم اما سراغ سبک زندگی نرویم؛ نمی‌توانیم روانشناس باشیم و برای شناخت چالش‌های روانشناختی جامعه تنها در کلینیک بنشینیم.

وی افزود: رویکرد پیش روی ما برای رشد دادن و زمینه‌سازی جهت ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب‌های متعدد از جمله تغییر سبک زندگی، اگر جامعه‌محور نشود، در پیشگیری و حل بحران‌ها موفق نخواهیم بود.

رئیس شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ادامه داد: راهبرد سازمان نظام روانشناسی جامعه‌محور بودن است و در این جامعه‌محوری تعامل با سازمان‌ها و نهادهایی که مسئولیت دارند جزء اساسی‌ترین موضوعات است.

اصغری نکاح اضافه کرد: استان خراسان رضوی یک کلان‌استان بوده و شورای استانی باید به صورت ویژه دیده شود. بیشترین حجم همکاران دارای عضویت، پروانه و کلینیک‌ها پس از تهران در خراسان بوده و اساتید بزرگی در خراسان و مشهد وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۹۶ نفر در استان در آزمون صلاحیت حرفه‌ای نمره قبولی کسب کرده‌اند و این افراد باید توسط شورای استانی خراسان رضوی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مورد مصاحبه قرار بگیرند. رویکرد ما مشاوره همگانی بوده و جدا از نام دانشگاه‌ها و موسسات، صلاحیت‌های حرفه‌ای دیده می‌شود.

دانشیار گروه آموزشی روانشناسی مشاوره و تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: امروزه همکاران ما از نظر ارائه خدمات با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین جاری جهاد می‌کنند. زمانی هویت روانشناسی را برای جامعه احراز می‌کنیم که خدمات ارزنده‌ای به جامعه بدهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • (ویدئو) سکانس خنده‌دار از حرف زدن نعیمه نظام‌دوست به زبان روسی
  • خراسان رضوی دومین استان دارای خدمات روانشناسی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • دیدگاه مکاتب فلسفه یونانی درباره سعادت انسان