Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:53:10 GMT

تغذیه انحصاری با شیرمادر در کردستان بیش از 48 درصد است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۶۷۳

تغذیه انحصاری با شیرمادر در کردستان بیش از 48 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، براساس آمارها و گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، درصد تغذیه انحصاری تغذیه با شیر مادر در استان در سال 1400 برابر با 48.2 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

این گزارش حاکی‌است؛ درصد شیردهی در ساعت اول بعد از تولد 62.6 درصد و بالاتر از میانگین کشوری آن یعنی عدد 47.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درصد است.

بر اساس تحقیقات انجام گرفته، درصد تداوم تغذیه با شیر مادر تا دو سالگی در استان 72.9درصد و بالاتر از میانگین کشوری آن 48.5 درصد بدست آمده است.

 5.2 درصد از کودکان استان کردستان دارای کموزنی، چهار درصد کوتاه قدی، 14.6درصد دارای مشکل لاغری، 20.9 درصد دارای اضافه وزن و 2.6 درصد دارای اضافه وزن و چاقی هستند که در تمام موارد وضعیت استان کردستان نسبت به میانگین‌های کشوری بهتر و نشان از موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های مداخله‌ای بهداشتی درمانی دارد.

آموزش مداوم مادران، تجهیز بیمارستان‌های دارای بخش‌های مادر و کودک به شیردوش برقی، مراقبت توسط ماماها و نیز متخصصان زنان و زایمان و کودکان از جمله برنامه‌هاست.

بیمارستان‌های امام حسین(ع) بیجار، امام خمینی(ره) دیواندره، تامین اجتماعی سنندج و سقز، بعثت سنندج، شهید بهشتی قروه، سینای کامیاران و بوعلی مریوان دارای لوح دوستدار مادر و کودک و پنج بیمارستان شامل رازی بانه، سیدالشهدایی سنندج، 32 تختخوابی دهگلان، شفای سقز و چمران سروآباد با اقدامات صورت گرفته در حال اخذ لوح مذکور هستند.

گفتنی است 10 الی 16 مرداد ماه با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر با شعار امسال «قدمی به جلو برای تغذیه با شیر مادر، آموزش و حمایت» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2330/70

منبع: فارس

کلیدواژه: تغذیه با شیر مادر کردستان آموزش تغذیه با شیر مادر تغذیه با شیر مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست

خیریه همت رضاشهر با ارسال نامه ای به عصر ایران، خواستار کمک فوری به این دو مادر بیمار شده است.


 مورد اول خانمی است ۴۷ ساله بی سرپرست دارای سه فرزند و مستأجر که ایشان از چند وقت پیش دچار تنگی نفس. دردهای عضلانی. سردرد های شدید و بی خوابی شده بود که با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش های مختلف تشخیص تومور مغزی بدخیم داده شده و بدلیل اینکه دیر مراجعه کرده باید چند دوره درمان را پشت سر بگذارد که هزینه هر دوره سه هفته ای بالغ بر دوازده میلیون تومان است ضمن اینکه هزینه های سایر خدمات پزشکی جداست و به هیچ وجه توان پرداخت ندارد .


مورد دوم خانمی است ۴۰ ساله بی سرپرست دارای دو فرزند و مستأجر که از چندی پیش در سینه چپش متوجه غده ای شده بود که خیلی بزرگ شده و با مراجعه به پزشک و نمونه برداری تشخیص سرطان سینه دادند که بلافاصله دستور عمل دادند و بطور کامل سینه را برداشته شده که برای هزینه های عمل مانده است چکار کند ضمن اینکه باید شانزده جلسه شيمي درمانی شود. شرایط واقعا بدی دارد و شدیدا نیاز به حمایت دارد.


از آنجا که این دو عزیز مادر برای درمان خود با مشکل جدی روبرو هستند از شما مردم عزیز ونیک اندیش استدعای عاجل داریم یاری گر این عزیزان باشید تا انشاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات این دو خانواده را برطرف سازیم.
 

قبلا از همکاری و مساعدتی که دراین باره مبذول خواهید فرمود کمال تشکر و سپاسگزاری را می نماید.


شماره کارت خیریه 

6104 3377 3357 3958 
شماره حساب خیریه 
204 218 7340 
شماره شبای خیریه 
IR930120000000002042187340

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • پیرترین پدر و مادر‌ها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • میانگین سن پدر‌ها و مادر‌ها در اولین فرزندآوری ۳۲ و ۲۷ سال
  • کمک فوری/ حال این دو مادر بیمار خوب نیست
  • سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
  • ۳۲ و ۲۷ سال؛ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری در سال گذشته
  • میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال اعلام شده است