Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@02:25:39 GMT

پایین کشیدن پرچم آذربایجان از سفارت این کشور در لندن

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۵۷۰۷

پایین کشیدن پرچم آذربایجان از سفارت این کشور در لندن

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از حمله تعدادی به سفارت این کشور در لندن خبر داده است.

پایین کشیدن پرچم سفارت باکو در لندن در اعتراض به محدودیت برگزاری عزاداری اباعبدالله+فیلم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از حمله تعدادی به سفارت این کشور در لندن خبر داده است.

برخی منابع خبری می‌گویند که تعدادی از فعالان مذهبی در اعتراض به محدودیتهای ایجاده شده برای برگزاری مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین توسط دولت باکو در این کشور به سفارت باکو در لندن حمله کرده و پرچم این کشور را از سر در سفارت پایین کشیده‌اند و پرچمهای مذهبی را برافراشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان آنها را تندروهای مذهبی خوانده است.

به گفته وزارت خارجه باکو، تعدادی از این افراد وارد محوطه سفارت شده اما پس از حضور نیروهای پلیس به خارج از ساختمان هدایت و سپس بازداشت شده‌اند.

براساس گزارش آذرنیوز، در این حادثه به کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان آسیبی نرسیده است و حادثه توسط پلیس محلی در حال بررسی است.

وزارت امور خارجه انگلیس نیز گفته، از طریق مجاری دیپلماتیک، موضوع امنیت دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک مطابق با کنوانسیون وین با مقامات بریتانیا مطرح شده است.

برخی منابع خبری می‌گویند که این افراد وابسته به گروهی به نام «اتحادیه خادمان مهدی(عج)» بوده‌اند.

منبع: فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: لندن پرچم آذربایجان جمهوری آذربایجان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی خود بر تمایل قاهره برای آتش‌بس و تبادل اسرا و رسیدن به توقف کامل و دائم جنگ در غزه تاکید کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه مصر، وزیر خارجه این کشور خواهان تشویق کشور‌ها برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین با هدف تقویت تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین بر اساس راه حل ۲ دولت تاکید کرد.

طبق گزارش الجزیره، در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: شکری با همتای ایرانی خود برای ادامه مذاکره و گفتگو جهت حل تمام مسائل موجود و در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول پایتخت گامبیا به سر می‌برد و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار کردند.

در این دیدار، طرفین در خصوص آخرین روند تلاش‌های فی مابین برای ارتقای روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین و غزه و تلاش‌های جاری برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه ایران و مصر در ابتدای این ملاقات ضمن ابلاغ سلام‌ها و درود‌های گرم روسای جمهور ۲ کشور به یکدیگر، اهتمام ویژه سران ۲ کشور برای پیگیری تقویت روابط فیمابین را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • پیشنهاد عجیب ایلان ماسک در مورد معترضینی که پرچم آمریکا را پایین می‌کشند
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت