Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حادثه بندر بیروت برای همه لبنانی‌ها دردناک بود و مهم‌ترین مشکلی که این فاجعه با آن مواجه شد، بهره برداری سیاسی از آن است.

سید حسن نصرالله شامگاه پنجشنبه در سخنانی در مجلس محرم در حومه جنوبی بیروت و در دومین سالگرد انفجار بندر بیروت گفت: مهمترین مشکلی که این فاجعه با آن مواجه است، بهره برداری هولناک سیاسی از روز اول از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسانی هستند که با سوء استفاده زشت و غیرانسانی از درد و رنج خانواده ها در خدمت اهداف سیاسی خود و هدف کسانی هستند که آنها را تامین مالی می کنند تا از این حادثه در نبرد با مقاومت و حزب الله بهره ببرند.

او افزود: آنها اصرار داشتند که از خون مظلوم در هدف گیری سیاسی استفاده کنند، زیرا تحقیقات به بن بست خورده است و قاضی تحقیق حاضر به کناره گیری نیست. از جمله کسانی که باید مقصر فاجعه بندر می شدند، تشکل های سیاسی و رسانه ای هستند.

سید حسن نصرالله در سالگرد این انفجار همچنین بار دیگر به خانواده شهدای همه ملیت‌ها تسلیت گفت و برای مجروحان شفا آرزو کرد.

او با اشاره به اینکه مقاومت دارای مواد منفجره اصلی و نظامی است، گفت که حزب الله برای ساخت مواد منفجره دست ساز نیازی به نیترات آمونیوم ندارد.

نصرالله با تاکید بر اینکه بیشترین عامل ممانعت از تحقیقات، کسی است که از کناره گیری خودداری می کند، گفت: مقامات قضایی و ضابطانی مسئول حادثه بندر هستند که تحقیقات از آنها انجام نشده است.

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین خواستار بازگشت به کار بی‌طرفانه قضایی، بازگشایی روند قضایی و پاسخگویی مسئولین این فاجعه شد. او با بیان اینکه در این حادثه افراد مظلومی در زندان ها حضور دارند، افزود: اگر می خواهید به حقیقت برسید باید این پرونده را از سیاسی‌کاری دور کنید.

در چهارم اوت سال ۲۰۲۰ در اثر آتش سوزی و انفجار در انبار مواد نیترات آمونیوم بندر بیروت، بیش از ۲۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۶۵۰۰ نفر زخمی شدند.

در این حادثه که از آن به عنوان فاجعه یاد شده، بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی آسیب دید و ۳۰۰ هزار نفر بدون پناهگاه شدند. برآورد‌ها نشان می‌دهد این حادثه ۱۰ الی ۱۵ میلیارد دلار خسارت داشته است.

رسیدگی به پرونده بندر بیروت حدود ۸ ماه پیش متوقف شد و همچنان در مراحل اولیه تحقیقات به صورت محرمانه باقی مانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله سید حسن نصرالله بندر بیروت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود

معاون پارلمانی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: در بعد اقتصادی باید بتوان با محوریت استان‌های جنوبی کارهای بزرگی انجام دهیم و از ظرفیت غنی خلیج فارس برای اشتغال‌زایی ودرآمدزایی برای کشور استفاده کنیم.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077178 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری