Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش مادران در حالی که نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند، در غم و اندوه حضرت علی اصغر (ع) طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و به یاد این مصیبت بزرگ به سوگواری و عزاداری پرداختند.

در این همایش کودکان و نوزادان لباس های متحدالشکل به رنگ سبز، سفید برتن داشتند و سربندهای یا حسین (ع) و یا ابالفضل (ع) بسته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همایش به همت مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر (ع) و با هدف تعظیم شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی و مکتبی با حضور مادران و کودکان شیرخوارشان با توسل به حضرت علی اصغر (ع) و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین (ع) است که مظلومانه در کربلا شهید شد.

در این همایش ضمن قرائت زیارت عاشورا، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ سالار شهیدان امام حسین(ع) بویژه کوچکترین سرباز کربلا نوحه سرایی کردند.

این مراسم صبح روز نخستین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برای برگزاری این آیین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای جهان برگزار می‌شود.

این همایش در کشورهای مختلف جهان مختلف از جمله ایران، عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کره جنوبی، اندونزی، ترکیه، پاکستان، کانادا، آمریکا، دانمارک، آلمان، فرانسه،  استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شده است.

هم اکنون این همایش در بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود.

مسئول اجرایی همایش شیرخوارگان حسینی استان زنجان نیز در این ارتباط گفت: این مراسم امروز همزمان با سراسر کشور در ۴۰۰ نقطه استان زنجان برگزار شد.

ناصر نجات با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار بسته لباس نوزادان برای همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان تهیه شد، افزود: این لباس‌ها با حضور خواهران بسته‌بندی و آماده‌سازی شده  بود.

وی، با بیان اینکه همایش امسال شیرخوارگان حسینی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: در همایش شیرخوارگان حسینی مادران با در آغوش داشتن طفل شیرخوار خود برای فرزند ۶ ماهه امام سوم شیعیان سوگواری  کردند.

نجات با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی هر سال در ایام محرم برگزار می‌شود اما با ورود بیماری کرونا از ۲ سال گذشته این مراسم با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اظهار داشت: امروز نیز مادران طفل‌های شیرخوار در همایش شیرخوارگان حسینی هم‌صدا با رباب برای طفل شیرخوار کربلا مویه سر  دادند.

وی با بیان اینکه همه ساله در این مراسم بانوان زنجانی نوزادان شیرخوار خود را در پیمان‌نامه‌ای نذر سربازی امام زمان (عج) می‌کنند تا حضرت آن‌ها را حفظ کرده و آن‌ها فرزند ظهور باشند، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، مداحی و مرثیه‌سرایی برای حضرت علی‌اصغر (ع) از جمله برنامه های همایش بود.

برچسب‌ها ماه محرم ماه محرم و کرونا همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه اعظم زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم ماه محرم و کرونا همایش شیرخوارگان حسینی ماه محرم ماه محرم و کرونا همایش شیرخوارگان حسینی حسینیه اعظم زنجان همایش شیرخوارگان حسینی حضرت علی اصغر برگزار می شود برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۵۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود

ایسنا/قم گردهمایی بزرگ دختران دانشجو به‌مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت برگزار می‌شود.

گردهمایی بزرگ «دختران دانشجو» در آستانه فرا رسیدن روز میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) که به‌نام روز دختر نامگذاری شده در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

این مراسم روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۳۰ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

این تجمع با اجرای نجم‌الدین شریعتی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان همراه خواهد بود؛ حاج سعید حدادیان و محمد حسین حدادیان در این مراسم مداحی می‌کند و سیدحمیدرضا برقعی به شعرخوانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان
  • رسانه‌ها پای کار بیست‌ویکمین همایش پیرغلامان حسینی باشند
  • گردهمایی «دختران دانشجو» در قم برگزار ‌می‌شود
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • شاعر نیشابوری برگزیده ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال