Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم تراپ گفت: با مدال بیرانوند روح تازه‌ای در اهداف پروازی دمیده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، علی افسری سرمربی تیم تراپ ایران، درباره عملکرد نماینده کشورمان در مسابقات اهداف پروازی قهرمانی جوانان آسیا در آلماتی قزاقستان، اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا با حضور یک ورزشکار، محمد بیرانوند شرکت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه او در سطح جوانان بسیار خوب درخشید و امتیازاتی که کسب کرد باعث تعجب و استقبال مسئولین برگزاری مسابقات، کنفدراسیون آسیا و به خصوص شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون تیراندازی آسیا و روسای فدراسیون‌های کویت، قزاقستان و سایر کشورها شد.

افسری ادامه داد: بسیاری از مربیان و داوران متعجب بودند که یک نوجوان کمتر از ۱۴ سال چگونه این توانایی را دارد که په‌به‌پای ورزشکاران بزرگ المپیکی و دارنده مدال‌های مختلف جهانی بدرخشد و با تکنیک بسیار خوب اهداف خود را بزند. خوشبختانه این مسابقات با کسب مدال برنز آسیایی به پایان رساندیم.

وی در ادامه با گلایه از نحوه برگزاری مسابقاتتوضیح داد: پیش از این اعلام شده بود که مسابقات بدون فینال خواهد بود و فقط امتیاز دوره مقدماتی رنکینگ را تعیین می‌کند اما در صبح روز  دوم تصمیم تغییر کرد. بر اساس قانون فدراسیون جهانی تصمیم‌ها باید قبل از شروع مسابقات اعلام شود اما متاسفانه قبل از راند آخر بدون اعلام به مربی، به محمد بیرانوند اطلاع دادند که فینال برگزار می‌شود.

افسری افزود: این اتفاق برای یک تیراندازی در این سن و با تجربه کم در اولین حضورش در  مسابقه بین‌المللی کمی سخت بود و وی کنترل لازم برای راند آخر را نداشت اما در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه دوم به کار خود در دور مقدماتی پایان داد. اگر روال قبل بود، او به مدال نقره می‌رسید اما متاسفانه یا خوشبختانه فینال برگزار شد و او مدال برنز را کسب کرد.

سرمربی تیم تراپ با اشاره به اینکه این رشته در ایران نیازمند حمایت مسئولین است، گفت: امیدوارم با حمایت‌های مدیران کشور در سطح کلان، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، فدراسیون بتواند بودجه لازم برای اهداف پروازی را تامین کند.  با مدال بیرانوند روح تازه‌ای در اهداف پروازی دمیده شده است و فقط در کنار انگیزه بالای بچه‌ها برای شرکت در مسابقات کمی کمک لازم است تا بتوانیم در مرحله اول مدال‌های تیمی آسیایی و سپس مدال‌های انفرادی را به خود اختصاص دهیم.

افسری در پایان خاطر نشان کرد: ورزش ما برای اینکه بتواند جایگاه خود را در آسیا ارتقا دهد نیاز دارد به رشته‌های دیگر روی بیاورد.رشته تیراندازی از رشته‌های پایه و پر مدال است و جزو ۸ رشته مورد تایید وزارت ورزش به عنوان رشته پایه است. همچنین سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک هم اشاره کرد که تیراندازی فعلا جزو ۶ فدراسیون مدال‌آور است و طبق آمار در آینده نزدیک در جایگاه سه فدراسیون برتر قرار می‌گیرد و با کمک و‌حمایت بخش خصوصی و سایر مسیولین ورزش می‌تواند این مسیر را کوتاه‌تر کند‌.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علی افسری اهداف پروازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده است.

در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد.

عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.

این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران توانسته‌اند در قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا کسب کنند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899917

دیگر خبرها

  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • ملی پوشان اهداف پروازی با دست خالی از قطر بازگشتند
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در قهرمانی آسیا
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت