Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز پورسلیمان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری با هدف حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران و تسریع در فرآیند صدور مجوزها تهیه می‌شود و امیدواریم در کنار سرمایه‌گذاران داخلی، فعالان خارجی هم در این حوزه بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

وی با اشاره به عدم رغبت سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان افزود: جابجایی ارز و انتقال آن یکی از اصلی‌ترین موانع است که عمده سرمایه‌گذاران را زمین‌گیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورسلیمان افزود: باید دولت این موانع را برطرف کند تا سرمایه‌گذاران خارجی، تجار و بازرگانان در انتقال ارز به داخل و خارج از کشور مشکلی نداشته باشند ضمن اینکه با توجه به ضعف زیرساخت‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و تجارت استان باید راهکارهای اساسی در ایجاد اشتغال و حرکت استان به سمت توسعه تدوین شود.

وی درباره ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی  اردبیل خاطرنشان کرد:  با توجیه تولید، فرآوری، بسته‌بندی و استانداردسازی محصولات کشاورزی در منطقه مغان و با هدف صادرات محصولات تولیدی به کشورهای آسیای میانه بویژه روسیه تسریع در ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی ضروری است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل گامی در مسیر توسعه عدالت اجتماعی و اقتصادی بوده و رونق اقتصادی، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه را به دنبال خواهد داشت.

پورسلیمان اتصال شبکه راه‌آهن سراسری میانه - اردبیل به مغان را ضروری دانست و بیان کرد: یکی از وظایف اساسی دولت در توسعه شبکه راه‌آهن سراسری به همه مناطق کشور است که ضروری است راه‌آهن اردبیل - میانه تکمیل شده و به سمت پارس‌آباد مغان توسعه یابد.

برچسب‌ها توسعه اقتصادی اشتغال زایی سرمایه گذاری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه اقتصادی اشتغال زایی سرمایه گذاری توسعه اقتصادی اشتغال زایی سرمایه گذاری اردبیل سرمایه گذاران سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، در این بازدید که معاون اقتصادی و جمعی از مدیران وزارت کشور هم حضور داشتند، معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، توضیحاتی از ظرفیت‌های متعدد اقتصادی استان به دکتر وحیدی ارائه کرد و از برنامه ریزی، آمادگی و تلاش کرمانشاه برای جذب سرمایه گذاران خبر داد.

همچنین با حضور معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو، رایزنی‌هایی با مقامات کشوری و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت گرفت و چندین تفاهم نامه در حوزه‌های گردشگری، صنایع غذایی و مواد معدنی بین طرفین منعقد شد.
ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو از سوی سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز ۸ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ادامه دارد.
این نمایشگاه میزبان بیش از ۲ هزار بازرگان، سرمایه‌گذار و تاجر خارجی از ۱۲۰ کشور جهان خواهد بود.
این نمایشگاه در ۱۷ سالن نمایشگاهی با حضور ۸۰۰ شرکت ایرانی در حالی آغاز به کار خواهد کرد که پیش‌بینی می‌شود در آن سه هزار و ۵۰۰ جلسه بی تو بی با حضور ۵۰ هیات عالی رتبه برگزار شود.

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴