Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@02:49:19 GMT

لاپید: برای هر سناریویی آماده‌ایم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۶۲۹۳

لاپید: برای هر سناریویی آماده‌ایم

نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تل‌آویو برای هر سناریویی از درگیری‌ها آماده است و اجازه نخواهد این وضعیت برای مدت طولانی ادامه پیدا کند.

به گزارش مشرق،  یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی در واکنش به افزایش احتمالات درگیری در غزه، اذعان کرد که تل‌آویو برای هر سناریویی آماده می‌شود و اگر لازم باشد، حملاتی را علیه هر گروه و سازمانی که امنیت شهرک‌نشینان را تهدید می‌کنند، آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، لاپید روز گذشته (پنج‌شنبه) در تماس‌های تلفنی با مسئولان رژیم صهیونیستی آخرین تحولات امنیتی در نوار غزه را به اطلاع آن‌ها رساند و تاکید کرد: «اجازه نخواهد داد که این وضعیت برای مدت طولانی ادامه پیدا کند».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل برای هر سناریویی آماده می‌شود و در صورت لزوم علیه هر سازمانی که امنیت شهروندان اسرائیلی را تهدید کند، حمله خواهد کرد.»

لاپید همچنین به مدیرکل دفتر خود دستور داده تا هر آنچه که لازم است، فوراً در کوتاه مدت و درازمدت برای کمک در اختیار مقامات رژیم صهیونیستی قرار دهد. او اذعان کرده که امروز هم ارزیابی دیگری از وضعیت فعلی در سرزمین‌های اشغالی انجام خواهد داد.

«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته جلسات متعددی با مقامات امنیتی تل‌آویو برگزار کرده و آخرین وضعیت را بررسی کرده بود. پس از این جلسات، مقامات تل‌آویو تصمیم گرفتند تا تجهیزات و نیروهای اضافی مانند یگان‌های توپخانه‌ای، مهندسی، پیاده‌نظام، زرهی و نیروهای رنجر به غزه اعزام کنند.

ترس‌های مقامات تل‌آویو از درگیری بعد از آن شکل گرفت که نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه هفته جاری به اردوگاه جِنین در کرانه باختری حمله کردند و یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی به‌نام «بسام السعدی» را بازداشت کردند؛ اقدامی که باعث شد تا جنبش جهاد اسلامی و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین، در خصوص آن به تل‌آویو هشدار دهند و در پی پاسخ به آن باشند.

روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که برای جلوگیری از تنش‌های امنیتی، تصمیم دارد که اجازه ندهد سربازانش در جنوب فلسطین اشغالی، آخر هفته جاری به منازل خود بازگردند و مرخصی آنان را لغو کرده است. همزمان با این نگرانی صهیونیست‌ها از درگیری، لاپید هم مرخصی خود را که برای گذراندن تعطیلات بوده است، لغو کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت حماس رژیم صهیونیستی جنبش جهاد اسلامی یائیر لاپید خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت برای هر سناریویی رژیم صهیونیستی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات اسرائیلی و مصری گزارش داد که ظاهرا اسرائیل آماده است در «روز‌های آتی» هیئتی را برای گفتگو درباره آتش بس میان این رژیم و حماس به قاهره بفرستد.

مقامات مصری نیز اعلام کردند که دیوید بارنیا، رئیس موساد نیز ظاهراً در حال بررسی سفر به پایتخت مصر در این هفته است، زیرا مذاکره‌کنندگان عرب از حماس می‌خواهند توافقی را بپذیرد که درگیری‌ها در نوار غزه را متوقف می‌کند. 

منابع مصری فاش کردند که هیأت رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را با اصلاحات به دولت قاهره به عنوان عضو میانجیگر مذاکرات برای تبادل اسرا تحویل داده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه تاکید کرد که "اکنون" زمان آن است که حماس بدون تاخیر یا بهانه بیشتر با توافق آتش بس پیشنهادی موافقت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • لاپید به امارات می‌رود
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • رئیس اپوزیسیون رژیم اسرائیل به امارات می‌رود
  • دست‌وپا زدن مقامات صهیونیست برای عدم صدور حکم بازداشت بین‌المللی
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست