Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل حزب الله لبنان راه رسیدن به حقیقت درباره پرونده انفجار بندر بیروت را دور نگه داشتن آن از سیاسی‌کاری دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: حادثه انفجار بندر بیروت برای همه لبنانی بسیار دردناک و سخت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین مشکل حادثه انفجار بندر بیروت بهره‌برداری سیاسی از این فاجعه است.

به گزارش المنار، سید حسن نصرالله تاکید کرد که حادثه انفجار بندر بیروت برای همه لبنانی‌ها سخت بود و مهم‌ترین مشکلی که این فاجعه با آن مواجه شده، بهره برداری سیاسی از این فاجعه بوده است.

وی گفت: از جمله کسانی که باید در این فاجعه مورد نکوهش قرار گیرند طرف‌های سیاسی و رسانه‌ای هستند که از همان ساعات اولیه این فاجعه، از آن بهره بردای سیاسی کردند.

دبیرکل حزب الله افزود: کسانی هستند که با سوء استفاده زشت و غیرانسانی از درد خانواده‌ها در خدمت اهداف سیاسی خود خواستند تا از این حادثه در نبرد با مقاومت و حزب الله استفاده کنند.

نصرالله بیان کرد: مقاومت مواد نیازی به نیترات آمونیاک برای ساختن مواد منفجره دست ساز نیازی ندارد زیرا مواد منفجره اصلی و نظامی در اختیار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسئول اصلی به نتیجه نرسیدن تحقیقات در حادثه بندر همان کسی است که حاضر به کناره گیری نیست، گفت: قضات و افسرانی مسئول این حادثه هستند که درباره آنها تحقیق انجام نشده است.

نصرالله افزود: در حادثه انفجار بندر افراد بی گناهی در زندان‌ها هستند و اگر می‌خواهید به حقیقت برسید باید این پرونده را از مسیر بهره برداری سیاسی خارج کنید.

دبیرکل حزب الله خواستار بی طرفی در مسیر رسیدگی قضایی به پرونده انفجار بندر بیروت و مجازات مسئولان این حادثه شد.

وی بر ضرورت اقدام قضایی شفاف و روند قضایی جدید و مجازات مسئولان این حادثه تاکید و اعلام کرد: برای اینکه به حقیقت دست یابد، باید این پرونده از بهره برداری سیاسی خارج شود

دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: استکبار و نظام سلطه جهانی از همه توان خود برای تحقق اهدافش شیطانی بهره می برد. از جمله طرحهای غربی ها که آمریکا و کشورهای غربی طی سالهای گذشته در این مسیر گام برداشته اند، به مفسده کشیدن بشریت است. موج جدید از الحاد در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است و برخی اداره کننده این نبرد هستند.

این درحالی است که مراسم عزاداری در ضاحیه برگزار شد.

یادآور می شود که مرداد ماه سال 1399 (چهارم اوت 2020) انفجار مهیب و فاجعه باری بندر بیروت را لرزاند که موجب کشته شدن 220 نفر و زخمی شدن بیش از 6 هزار نفر دیگر شد، از همان زمان انگشت اتهام به سوی رژیم صهیونیستی و عوامل آن در لبنان نشانه رفت.

بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان مسائل منطقه این رژیم و عوامل آن را مقصر انفجار این بندر اعلام کردند؛ انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و 750 تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شود.

استاندار بیروت میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از 10 میلیارد دلار اعلام کرد.

به دنبال این انفجار شماری از مقام‌های لبنانی از جمله مدیرکل گمرک، مدیرکل بندر و شماری دیگر از مسئولان مرتبط که متهم به قصور در این فاجعه محسوب می‌شدند، دستگیر شدند که همگی از جریان 14 مارس لبنان بودند، همچنین از سوی بازپرس قضایی ویژه پرونده رسیدگی به این پرونده برای ناخدا و مالک کشتی «رسوس» مولداوی که اعلام شده چند سال پیش این محموله نیترات آمونیوم را به بندر بیروت حمل و آن را رها کرده بود، به عنوان دو فرد خارجی غیرلبنانی قرار بازداشت صادر شد.

مقام‌های لبنانی اواخر شهریورماه سال گذشته (1400) نیز از کشف 20 تن ماده خطرناک شیمیایی «نیترات آمونیوم» در منطقه «بلعبک» خبر دادند. این همان ماده‌ای است که باعث انفجار مهیب سال گذشته در بندر بیروت شد.

کارشناس اسرائیلی: تاریخ ثابت کرده که نصرالله به هر آنچه وعده دهد عمل خواهد کردسید حسن نصرالله: محاصره اقتصادی جنگ است، مقابله با آن جهاد/ آمریکا و اسرائیل شیطان زمانه هستندسید حسن نصرالله: رفتار ما با اسرائیل در آینده، بستگی به نتایج مذاکرات دارد

روزنامه الاخبار لبنان نیز 29 شهریور سال گذشته گزارش داده بود که صاحب کامیون حامل این مواد، دارای ارتباط با ابراهیم و مارون الصقر بودند. رسانه‌های لبنان این دو را مرتبط با حزب نیروهای لبنانی به رهبری سمیر جعجع سیاستمدار مسیحی نزدیک به عربستان سعودی می‌دانند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سید حسن نصرالله سید حسن نصرالله بهره برداری سیاسی انفجار بندر بیروت حادثه انفجار بندر حسن نصرالله حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان گفت: شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر قوچان منجر به فوت یک نفر شد.

حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر انفجار منزل مسکونی در شیراز با یک کشته و سه مصدوم

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز با ۴ مصدوم
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز