Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@08:21:18 GMT

مراسم سنتی علم چینی در مهریز

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۶۶۲۶

‍‍‍‍‍‍

دریافت 27 MB

به گزارش خبرنگار مهر، قدمت مراسم علم چینی در شهرستان مهریز از ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال است که خانواده گی و نسل به نسل در شهرستان مهریز انجام می شود.

علم بستن همراه با مرثیه خوانی و نوحه سرایی است و علم های بسته شده با چاووشی خوانی برافراشته و در جایگاه مخصوص قرار می گیرد تا برای پیشتازی و احترام هیئات عزادار حسینی حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود هیئت به حسینیه های باغشهر تاریخی مهریز با برداشتن علم هاتوسط علمدارها برحسب احترام به هیئت عزادار مهمان انجام خواهد شد.

پارچه های رنگی که با آن علم چینی می شود، از نذورات مردمی است و هر کس بنا به نذر خود، تکه پارچه ای را برای بستن به علم هدیه می دهد.

کد خبر 5556442

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد شهرستان مهریز محرم 1401 محرم 1401 بوشهر سیلاب ماه محرم ویروس کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری آمار کرونا اردبیل عکس استانها حسینیه مهر مشهد خراسان رضوی ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر قهرمان ایران و مسعود نصیریان سرمربی وی که موفق به کسب مقام قهرمانی شد به گرمی استقبال کردند.


سید ابوالفضل حسینی کشتی گیر مهریزی حریفان نامدار خود را از تهران و مازندران شکست داد و به مسابقات آسیایی راه یافت.


سید ابوالفضل حسینی در مسابقات مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی نونهالان ایران جهت اعزام به مسابقات آسیایی پس از دو برد ۱۰ بر صفر و یک ضربه فنی برابر حریفانی از قم، گیلان و تهران در نیمه نهایی برابر کشتی گیر مازندرانی با نتیجه ۱۱ بر یک به برتری دست یافت.


وی، در فینال نیز کشتی گیر کرمانی را با ضربه فنی شکست داد و ضمن کسب عنوان قهرمانی مسافر مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن شد.
مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور اردن در اواخر خرداد ماه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • برگزاری اجتماع «فرمانده مهدی» در مهریز
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • زاکانی به حواشی قرارداد چینی واکنش نشان داد/ شکایت می‌کنیم
  • سفر معنوی حج فرصتی مناسب برای ترویج وحدت اسلامی است
  • ببینید | واکنش جدید زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شهردار تهران طلبکار شد!
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد چینی: شکایت می‌کنیم