Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ یک مقام ارشد اروپایی اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان تضمین‌هایی مبنی بر عدم مختل شدن توافق درصورت خروج احتمالی آمریکا از آن حاصل کرده‌اند و می‌گویند که قدرت‌های جهانی به دنبال نهایی کردن متن توافق هستند.

طبق گزارش ایسنا، به نوشته تایمز اسرائیل به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که پس از ازسرگیری مذاکرات در وین پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارشد اتحادیه اروپا عنوان کرد که این پیشرفت‌ها شامل تضمین‌هایی است که در آن آمریکا با زیرپا گذاشتن قول‌هایش در آینده نتواند توافق را مختل کند.

وی گفت: ما حال تضمین‌هایی اساسی در اختیار داریم. آن جایی که من دریافته‌ام ایران خوشحال است و در رابطه با آنچه که در متن توافق است، احساس خرسندی می‌کند.

این مقام همچنین مدعی شد که درخواست ایران مبنی بر خروج نام سپاه از لیست گروهک‌های ترویستی آمریکا رها شده است.

به گفته این مقام، به این مسئله «در آینده» و پس از حصول توافق پرداخته خواهد شد.

وی همچنین بیان کرد که همچنان «مسائلی در رابطه با رفع تحریم‌ها وجود دارد و چندین سوال هسته‌ای عنوان شده که در ماه مارس مطرح نشده بود؛ چراکه از آن زمان برنامه (هسته‌ای) ایرانیان پیشرفت کرده است».

این منبع اتحادیه اروپا در ادامه گفت: ما کمی خسته هستیم. نمی‌توانم تصور کنم که چهار هفته در اینجا بمانم. این دیگر مذاکرات نیست. ما برای نهایی کردن متن توافق اینجا هستیم. به نظر من احتمالی واقعی (برای حصول توافق) وجود دارد اما قرار نیست آسان باشد.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ایران و ۱+۴ در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزیران خارجه از روز پنجشنبه در وین پس از یک دوره طولانی وقفه در گفت‌وگوهای مستقیم از سر گرفته شد.

آخرین بار ایران و آمریکا با حضور نماینده اتحادیه اروپا در دوحه با یکدیگر مذاکره کردند اما نتیجه ملموسی از این مذاکرات به دست نیامد.

رایزنی‌ها و تماس‌ها در این مدت به صورت تلفنی و مکتوب میان ایران و آمریکا با هماهنگی نماینده اتحادیه اروپا انحام شده است و گفته می‌شود در این دور از مذاکرات پیشنهاد و ایده‌ای از نماینده اتحادیه اروپا به ویژه روی میز قرار دارد.

بر خلاف ادعای طرف آمریکایی مبنی بر اینکه ایران تمایلی جهت نهایی کردن توافق نشان نداده است، اما در ماه‌های گذشته، چه در مکاتبات و تماس‌های غیرحضوری با هماهنگ‌کننده و چه در سفرهای وی به تهران و چه در جریان نشست دوحه، هیأت ایرانی در مورد موضوعات باقی‌مانده با رویکردی سازنده و رو به جلو حاضر بوده است.

در واقع حل‌نشدن برخی موضوعات ناشی از عدم تصمیم‌گیری آمریکا و اصرار دولت این کشور بر مواضعی بوده است که خواسته‌های اصولی ایران را که مبتنی بر برجام است، تأمین نمی‌کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اتحادیه اروپا سپاه پاسداران برجام مذاکرات وین اخبار مذاکرات وین اخبار مذاکرات افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اتحادیه اروپا نهایی کردن متن توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • حماس: احتمال پذیرش طرح صهیونیست‌ها پایین است 
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم