Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@18:40:19 GMT

همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در لرستان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۶۸۵۰

همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا در نخستین جمعه از ماه محرم درآستانه تاسوعا و عاشورا و بزرگداشت شهدای کربلا، همایش شیرخوارگان حسینی صبح جمعه با حضور مادران و نوزادان و جمع کثیری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در لرستان برگزار شد.

در این آئین مادران پلدختری نوزادان خود را به سر بندهایی که منقش به نام مبارک "یا حسین (ع)" و "یا ابوالفضل (ع)" بود همراه با لباس‌های سبز وسفید ملبس کرده بودند و عاشقانه حضور پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادران در این مراسم شیرخواره‌های خود را به یاد دردانه ابا عبدالله الحسین (ع) حضرت علی اصغر (ع)که خون پاکش بر روی شن های گرم کربلا نقش زد و در قله دستان امام حسین (ع) شهد شهادت نوشید بر روی دست گرفته به زمزمه"لالایی گل زهرا ، لالایی علی اصغرم "پرداختند و  اشک ماتم ریختند که حال و هوای خاصی به این محفل داد.

در این آیین معنوی شرکت کنندگان با سینه زدن، حزن و اندوه و گریستن بر مظلومیت ابا عبدالله الحسین (ع) و مادران داغدیده کربلا به ویژه حضرت زینب (س) اشک ماتم ریختند و لالایی مادران در سوگ طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) شور و حال معنوی خاصی به مراسم شیرخوارگان حسینی بخشید.

مداحان اهل بیت (ع) نیز با اشاره به مظلومیت حضرت علی اصغر (ع)به ذکر مصیبت، بیان حادثه تاریخی کربلا و مرثیه سرایی پرداختند و مادران با قرائت نذرنامه ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت (ع) ابراز داشتند.

در این مراسم عزاداران و مادران حسینی که نوزادان خود را به چفیه، سربندهای سبز و قرمز با ذکرهای یا علی اصغر(ع)، یا امام حسین (ع) و یاصاحب الزمان (عج)مزین کرده بودند به یاد حادثه کربلا و مصیبتی که به خاندان ابا عبدالله حسین (ع) در صحرای کربلا پیش آمده با سوگواری اشک ماتم ریختند و عهد بستند که فرزندشان را در مکتب سرخ امام حسین (ع) برای سربازی حضرت مهدی (عج) پرورش دهند.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به یاد حضرت علی اصغر (ع) کودک شیرخواره و کوچکترین شهید حادثه کربلا توسط مسلمانان ایران و کشورهای دیگر جهان همچون افغانستان، هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان وترکیه همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌ شود.

همایش شیرخوارگان حسینی سال ۱۳۸۱ از تهران شروع و اکنون بین المللی شده‌ است که قدمت آن در لرستان نیز ۱۵ سال می باشد.

برچسب‌ها ماه محرم پلدختر همایش شیرخوارگان حسینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ماه محرم پلدختر همایش شیرخوارگان حسینی ماه محرم پلدختر همایش شیرخوارگان حسینی همایش شیرخوارگان حسینی امام حسین علی اصغر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • همایش «حوزه انقلابی حوزه منتظر» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • پوشش همایش پیرغلامان حسینی با تمام ظرفیت رسانه‌ای کرمان