Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:51:23 GMT

آب شرب محمودآباد از لحاظ کیفی سالم است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۶۸۹۸

آب شرب محمودآباد از لحاظ کیفی سالم است

 به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر یکی از شهروندان محمودآبادی با تهیه فیلمی از  وضعیت آب شرب و فرستادن آن برای یکی از شبکه های خبری خارج کشور اعتراض خود را به  کیفیت آب شرب اعلام کرد.

در این ویدئو چند ثانیه‌ای یک شهروند محمودآبادی به کیفیت آب در مسکن مهر این شهرستان اشاره می‌کند و می‌گوید:"فیلتر تصفیه آب در زمان کمتر از ۱۵ روز به صورت کامل سیاه و گل آلود شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواهشا به فکر سلامتی مردم باشید."

پس از پخش این فیلم روابط عمومی اداره آب در اطلاعیه ای که یک نسخه آن در اختیار خبرنگار ایرنا قرار گرفت، اعلام کرد: آب آشامیدنی شهرستان محمودآباد از طریق منابع آب زیرزمینی بسیار عمیق تامین می‌شود که پس از عملیات گندزدایی و تصفیه مقدماتی وارد فاز نهایی تصفیه می‌شود که با توجه به آنالیز مستمر آب از نقطه تولید تا مصرف و حتی کنترل فرآیند تصفیه گزارش های آنالیز نشان از کیفیت مطلوب آب در مقایسه با استاندارد ملی ایران (۱۰۵۳) دارد.

در این توضیح در خصوص دستگاه‌های تصفیه آب خانگی تاکید شده است که این دستگاه‌ها بر اساس درخواست و نیاز مشتری از چندین اجزاء تشکیل شده است که عمده ترین آنها فیلترهای الیافی از جنس پلی پروپیلن،فیلترهای کربنی،اسمز معکوس و فیلترهای مینرال است که ۹۹ درصد املاح معدنی مجاز(مورد نیاز بدن انسان) و غیر مجاز و آلودگی‌های میکروبی با اندازه پنج میکرون را حذف می‌کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران آنچه در کلیپ نمایش داده شده حاصل عمل اکسیداسیون مقادیر آهن مجاز در آب بوده که توسط فیلترهای کربنی از طریق اکسیداسیون به طور کامل حذف شده است و مقادیر آهن مورد نیاز در آب لوله کشی در محدوده کمتر از یک دهم میلی گرم در لیتر(پایین تر از استانداردهای ایران با رقم۳ دهم میلی گرم در لیتر) است که نیاز به حذف آن از طریق دستگاههای آب تصفیه خانگی نیست .

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران همچنین بیان کرد: اگر مشترکی از این دستگاه‌ها استفاده کند با توجه به قابلیت اکسیداسیون آهن در فاز کربنی منجر به تولید آهن سه ظرفیتی و انباشت آن در بدنه فیلتر می‌شود که متاسفانه از آن به عنوان آلودگی آب نام برده شده در حالی که با توجه به فازهای مختلف دستگاه تصفیه آب خانگی،فیلترهای الیافی در مرحله اول با حذف ذرات تا پنج میکرون و فیلترهای کربنی در مرحله بعدی با انجام اکسیداسیون و حذف (واکنش شیمیایی) املاح عملا آب تولیدی، آب مقطر و بدون هرگونه املاح معدنی مورد نیاز بدن و به اصطلاح آب بی خاصیت بوده که غیر قابل شرب است.

در این توضیح تاکید شده است که با توجه به عدم مدیریت زمان و ضوابط بهره برداری از دستگاه تصفیه آب خانگی،فیلترهای موجود در دستگاه تصفیه آب خانگی باعث رشد جرم‌های میکروبی(بیوفیلم) می‌شود و در نهایت آب خروجی غیر بهداشتی و غیر قابل شرب است.

مهر تاکید شبکه بهداشت و درمان بر سلامت آب محمودآباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محمودآباد نیز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آب شرب محمودآباد کاملا سالم است، گفت: تاکنون هیچگونه آلودگی آب در سرخ‌رود و محمودآباد مشاهده نشده و آب آشامیدنی به صورت مستمر پایش، آزمایش و کلر سنجی می‌شود.

عباس توان با بیان اینکه رنگ آب ارتباطی به آلودگی آب ندارد، افزود: همه مطالب منتشرشده مبنی بر آلودگی آب این شهر کذب است و نتایج حاصل از آزمون‌های میکروبی و کیفی بیانگر سلامت مناسب آب شرب  می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه آب شرب شهری و روستاهای محمودآباد روزانه کلرسنجی می‌شود، بیان کرد: آلودگی آب خط قرمز بهداشت و درمان  می باشد و به هیچ عنوان ما به سادگی از کنار این مساله عبور نخواهیم کرد و به صورت مستقیم مداخله خواهیم کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محمودآباد تاکید کرد: آب شرب مصرفی در محمودآباد کاملا مورد تایید بهداشت و درمان می باشد و هیچگونه آلودگی ندارد.

شهرستان محمودآباد اندکی بیش از یکصد هزار نفر جمعیت دارد. این شهرستان دارای ۲ شهر و ۸۴ روستا است و در حال حاضر  ییش از ۴۶ هزار خانوار جزو مشترکین اداره آب این شهرستان هستند.

برچسب‌ها معاونت آب و آبفا وزارت نیرو مازندران محمودآباد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران محمودآباد مازندران محمودآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات

محمود فیاض بخش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان با اشاره به اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت بخش قابل توجهی از حقوق موقوفات برای اشخاص حقیقی، گفت: پذیره‌هایی که در بحث انعقاد قرار داد برای باز پرداخت حقوق موضوعات دارند معاف می‌شوند.

او افزود:معافیت کامل از پرداخت پذیره اولیه نسبت به کلیه کاربری‌ها در اراضی مشمول قانون ابطال اسناد فروش رقبات آب و اراضی موقوفه به استثنای کاربری‌های تجاری ۷۰ درصد، معافیت ۵۰ درصدی مستأجرین اراضی مزروعی از پرداخت اجور و اجرت المثل ایام تصرف و اشخاصی که سابقا نسبت به پرداخت اولیه اقدام نمودند از پرداخت پذیره انتقال همان رقبه کاملا معاف می‌شوند.

فیاض بخش با اشاره به این‌که وقف از دیرباز در صحنه حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انسان‌ها نقش مهمی داشته، گفت: وقف سرمایه فنا ناپذیر و پر سود و برکتی بوده که از ایمان سر چشمه گرفته و با ساده‌ترین وضع و بهترین ترکیب، بدون مداخله مستقیم دولت، مشکلات مردم از طریق خیرات و میراث حل می‌گردد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد افزود: بنابراین وقف نهادی اجتماعی است که از وارستگی و آزادی واقف خود حکایت می‌کند و به عمل خیر واقف مهر ابدیت و جاودانگی می‌زند.

او از وجود ۱۰۸ موقوفه،۳۳ امام زاده،۱۴۱ مسجد،۷۲ حسینیه و ۲۴ تکیه در شهرستان محمودآباد خبر داد.

فیاض بخش در پایان در رابطه با برخی عملکرد اوقاف، گفت:بازبینی، بروز رسانی و تکمیل و صدور احکام هیأت امنا امام زادگان و اماکن مذهبی، اجرای طرح شمیم حسینی با رویکرد به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، پیگیری برای سند دار کردن ۲۰ موقوفات و رقبات آنها، تنظیم و تجدید۱۳۸ فقره قرار داد اجاره برای موقوفات غیر متصرفی از برخی اقدامات این اداره بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • معافیت مردم شهرستان محمودآباد از پرداخت پذیره اولیه موقوفات
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • خرمشهر در وضعیت «نارنجی» آلودگی هوا
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود