Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی امسال همانند سال‌های دیگر از صبح جمعه در ۱۵۰ نقطه استان سمنان شامل شهرها و روستاها و بخش‌ها و به میزبانی حسینیه‌ها، مساجد و تکیه‌ها و همچنین مهدیه‌های سیاه پوش عزای امام حسین (ع) برگزار شد.

زنان استان سمنان با پوشاندن لباس‌های سبز و سیاه بر تن شیرخوارگان خود، دل‌هایشان را کنار دل حضرت رباب (س) قرار دادند و در سوگ شش ماهه دشت کربلا گریستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مادرانی که آمده بودند تا بگویند که اگر در دشت کربلا نبودیم، امروز در میدان جهاد، حاضر هستیم و فرزندان مان را حسینی و هیئتی بار می‌آوریم.

برگزاری مراسم در ۱۵۰ نقطه استان سمنان

مسئول برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این سوگواره بزرگ به یاد شیرخواره دشت کربلا و از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در ۱۵۰ نقطه استان سمنان برگزار شد، گفت: تقریباً در همه نقاط استان سمنان یک مراسم محوری موسوم به شیرخوارگان حسینی برگزار شد تا بتوانیم شاهد برنامه محوری عزاداری روز هفتم ماه محرم در این استان باشیم.

عباس علی طالب بیدختی با بیان اینکه هفته گذشته و برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و زیباتر این مراسم، پنج هزار دست لباس نوزادان از سوی خواهران بسیجی تهیه و به اقصی نقاط استان سمنان ارسال شد، ابراز کرد: البسه تهیه شده امروز بر تن شیرخوارگان حسینی، بر جلوه این سوگواره افزوده بود.

برگزاری مراسم محوری

مسئول برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با بیان اینکه این همایش بزرگ در مصلاها، تکیه‌ها، حسینیه و مهدیه‌های شهرستان‌های هشت‌گانه استان سمنان برگزار شد، افزود: برنامه محوری این مراسم صبح امروز در مصلای سمنان با حضور با شکوه مادران متدین این استان برگزار شد.

بیدختی در استان سمنان با بیان اینکه این مراسم همزمان با هفت هزار و ۵۰۰ نقطه کشورمان برگزار شد، گفت: ۴۵ نقطه جهان نیز میزبان این همایش هستند.

وی با بیان اینکه سعی کردیم در هر منطقه از استان سمنان علاوه بر مراسمی که در مساجد و تکیه‌ها وجود دارد، یک آئین محوری نیز داشته باشیم تا اثرگذاری این سوگواره تقویت شود، گفت: مادران در این مراسم یاد شیرخواره دشت کربلا را گرامی داشتند.

سوگ شیرخواره دشت کربلا

مادران جوان استان سمنان امروز فرزندان خودشان را به آغوش کشیده و به مکان‌های برگزاری سوگواره شیرخوارگان حسینی آوردند تا بگویند که اگر ما در کربلا نبودیم، دلیلی نمی‌شود که امروز بنشینیم و دست روی دست بگذاریم ما امروز آمده‌ایم به یاری مولایمان ما امروز آمده‌ام تا حضرت رباب (س) را دلداری بدهیم ما امروز همه‌مان کنیز رباب هستیم.

مادران همچنین با تن پوش‌هایی به رنگ‌های سبز و مشکی و سرخ صحنه‌های زیبا را آفریدند. صحنه‌هایی از عشق و ارادت به شیرخواره‌ای که حافظ درباره حادثه شهادتش می‌سراید:

بلبلی برگِ گُلی خوش رنگ در منقار داشت
و اندر آن برگ و نوا خوش ناله‌هایِ زار داشت
گفتمش در عین وصل، این ناله و فریاد چیست؟
گفت ما را جلوهٔ معشوق در این کار داشت
یار اگر ننشست با ما نیست جای اعتراض
پادشاهی کامران بود، از گدایی عار داشت

امروز اینجا همه سوگواره برگ گلی هستند که امام حسین (ع) آن را در آغوش گرفت و حرمله گلوی نازنین دردانه امام را درید تا تشنه لب، نام و لقب کوچک‌ترین شهید دشت کربلا شود مادران امروز آمدند تا بگویند گریانیم. عزاداریم امروز آمده‌ایم تا از ته دلمان بگرییم.

کد خبر 5556490

منبع: مهر

کلیدواژه: مجمع جهانی حضرت علی اصغر شیرخوارگان حسینی محرم 1401 محرم 1401 بوشهر سیلاب ماه محرم ویروس کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری آمار کرونا حسینیه مهر عکس استانها اردبیل مشهد خراسان رضوی ایلام شیرخوارگان حسینی برگزاری مراسم استان سمنان دشت کربلا برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیار مادستان دوباره بارانی می شود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هنرمندان اردکان در فرهنگسرای خاتمی گردهم آمدند
  • کتاب میریام؛ خاطرات سیده رباب صدر منتشر شد
  • دشمن تلاش دارد اعتماد مردم به نهادهای دینی را مخدوش کند
  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود صدای ماندگار ورزش امروز برگزار می شود
  • دیار مادستان دوباره بارانی می شود
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سمنان برگزار می‌شود