Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آمریکا به خاطر شیوع آبله میمون در این کشور وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دولت آمریکا روز گذشته در ارتباط با شیوع گسترده آبله میمون در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته این بیماری را یک وضعیت اضطراری در جهان اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش شینهوا، «خاویر بسررا» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت، ما آماده هستیم تا پاسخ خود را در مقابله با این ویروس به سطح بعدی ارتقا دهیم و از همه آمریکایی‌ها می‌خواهیم که آبله میمون را جدی بگیرند.

تا روز پنج شنبه، آمریکا بیش از 6600 مورد ابتلا به آبله میمون را ثبت کرده است که 25 درصد میزان کل ابتلا در جهان را شامل می‌شود.

در کل جهان تا کنون 28500 مورد آبله میمون شناسایی شده است.

برقراری وضعیت اضطراری بهداشت عمومی می‌تواند افزایش بودجه مالی شود و منابع بیشتری را برای جنبه‌های مختلف واکنش دولت فدرال باز کند. این وضعیت همچنین به وزارت بهداشت آمریکا امکان میدهد برای درمان‌ها و سایر لوازم و تجهیزات پزشکی ضروری، و همچنین پشتیبانی از خدمات بیمارستانی اورژانس، از جمله موارد دیگر، قرارداد ببندد.

ایالت‌های نیویورک، کالیفرنیا و ایلینوی بیشترین موارد را در آمریکا از نظر ابتلا به آبله میمون ثبت کرده‌اند.

ویروس آبله میمون عمدتا با تماس بدنی طولانی‌مدت، مانند در آغوش گرفتن و بوسیدن، استفاده از حوله و پوشیدن لباس افراد مبتلا یا خوابیدن در تخت‌خواب آن‌ها منتقل می‌شود.

براساس گزارشها، بخش بزرگی از افرادی که مبتلا شده‌اند، مردانی بوده‌اند که همجنس گرا هستند. با این حال کارشناسان میگویند این ویروس ممکن است به هرکسی منتقل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبله میمونی بیماری واگیردار دولت آمریکا وضعیت اضطراری آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: دوستان دولت و کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادند که از ردیف جدول هفت مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت (۱۰ هزار میلیارد تومان) از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: براین اساس بنابر موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه