Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سوری اعلام کردند که کشتی حامل غلات «لائودیسه» که اوکراین مدعی بود سرقت شده ، به بندر طرطوس رسیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که کشتی «لائودیسه» که اوکراین مدعی بود سرقت شده است، اوایل روز پنجشنبه بندر لبنان را ترک کرد و به بندر طرطوس رسیده و طبق برنامه خود به کار خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: در چند روز گذشته، این وزارتخانه و شرکت حمل و نقل دریایی سوریه با همکاری وزارت امور خارجه و امور مهاجرین، وزارت حمل و نقل و کار لبنان و افراد ذینفع در بندر طرابلس، موضوع کشتیLAODICEA را که در حال انجام یک سفر برنامه ریزی شده بود، پیگیری کردیم. در برنامه سفر این کشتی، تحویل ذخایر آرد به یکی از شرکت های تجاری در لبنان وجود داشت و پس از آن محموله در بندر طرطوس به صورت روتین و معمولی تخلیه می شود.

این وزارتخانه گفت: صدور رای قاضی ذیصلاح لبنان پس از بررسی اوراق و مدارک مربوط به کشتی و تمامی مراحل لازم برای این امر بدون رسیدن به هیچ یک از ادعاهای سفیر اوکراین، موید بطلان سرقت این کشتی شد.

«علی حمیه»، وزیر حمل و نقل لبنان در توییتر نوشت: مادامی که کشتی‌ها مطابق قوانین باشند و حاکمیت لبنان رعایت کنند در امنیت هستند، کشتی لائودیسه سوریه اکنون خارج از آبهای سرزمینی لبنان است.

کشتی لائودیسه با پرچم سوریه که حامل ده هزار تن آرد گندم و جو است از روز پنجشنبه گذشته در بندر طرابلس لبنان پهلو گرفته بود. اوکراین مدعی شده بود که روسیه غلات را دزدیده است، ادعایی که مسکو آن را رد کرده بود.

یک قاضی لبنانی روز چهارشنبه گفته بود که کشتی لائودیسه می تواند پس از اینکه دادستان عمومی لبنان به موجب تحقیقات رای داد که حامل غله اوکراینی دزدیده شده نیست، حرکت کند.

ترور مسئول حزب بعث سوریه در درعا

منابع سوری اعلام کردند که دبیر بخش حزب بعث در شهر «حراک» در حومه شمال شرقی درعا توسط افراد مسلح ناشناس در این شهر ترور شد.

خبرنگار سانا در درعا اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس به «سلامه القداح»، دبیر بخش حزب در شهر حراک در حالی که در نزدیکی خانه خود بود تیراندازی کردند و او را ترور کردند.

گردشگری که در حمایت مقاومت از دیرالزور با پای پیاده رهسپار تهران است

منابع سوری اعلام کردند که «خلیفه الحسین»، یک جهانگرد سوری از دیرالزور تا تهران از طریق عراق تحت عنوان « وفاداری به شهدای ارتش سوریه و شهدای مقاومت» با پای پیاده سفر می‌کند.

الحسین به خبرنگار سانا تصریح کرد که این سفر از استان دیرالزور آغاز شده و حومه شرقی دیرالزور و شهرهای القائم، الانبار، بغداد و نجف عراق را در بر می‌گیرد و سپس به تهران ادامه می‌دهد و در آنجا سفر به پایان می‌رسد.

شایان ذکر است که مسافتی که طی خواهد کرد حدود 3 هزار کیلومتر تخمین زده می‌شود و حدود دو ماه طول خواهد کشید.

ابراز همبستگی دمشق با اسلام آباد

سوریه همبستگی خود را با پاکستان در خصوص سیل هایی اعلام کرد که در شماری از شهرها به وقوع پیوسته است.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: سوریه همبستگی خود را با برادران در پاکستان در خصوص اخبار تاسف بار متعلق به سیل ها که در بسیاری از شهرها و پاکستان به وقوع پیوست و خسارت های جانی و مادی برجا گذاشته است، اعلام می‌کند.

ابراز همدردی سوریه با سیل زدگان ایرانی / عراق و سوریه روی ریل همکاری و تقویت روابط

وزارت خارجه سوریه صمیمانه ‌ترین مراتب تسلیت و همدردی خود را به دولت و ملت برادر پاکستان و خانواده های قربانیان ابراز داشته و برای مجروحان شفای عاجل آرزو نمود.

وزارت خارجه سوریه افزود: دولت سوریه اطمینان کامل دارد که دولت و ملت پاکستان می‌توانند بر این مصیبت دردناک فائق آیند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه بندر طرطوس حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی اصلاح الگوی تولید و ارتقای بهره روی آب و خاک در بیرجند گفت: سال گذشته در کشور حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده و هم اکنون نیز کارشناسان بیمه در حال برآورد خسارت در مناطق مختلف که به دلایلی همچون سیل و دیگر حوادث دچار خسارت شده اند هستند.

کریمی افزود: ۴ میلیون هکتار از اراضی کشور تحت پوشش بیمه قرار دارد که عمدتا هم غلات، گندم و جو است.

وی همچنین از خرید یک میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت غله و بازرگانی دولتی در کشور خبر داد و افزود: برداشت گندم و جو و محصولات پاییزه در کشور از جمله در استان‌های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص راهکار‌های جبران کمبود علوفه در کشور نیز گفت: تلاش می‌شود این کمبود با افزایش بهره وری، تغییر شیفت کشت به سمت پاییز و استفاده از ارقام و روش‌های کم آب بر جبران شود.

کریمی افزود: نیاز خوراک دام در کشور حدود ۸۰ میلیون تن است که ده میلیون تن از مراتع، ۲۶ میلیون تن از محل تولیدات علوفه ایی و ۱۵ درصد از سایر قسمت‌ها و مابقی از واردات تامین می‌شود.

در این کارگاه آموزشی که با هدف اصلاح الگوی تولید علوفه و ارتقاء بهره وری آب و خاک برگزار شد بیش از ۲۰۰ نفر از کشاورزان، دامداران و کارشناسان کشاورزی شرکت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۱۸ هزار هکتار از مزارع رزن
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات سوری که در حمله رژیم صیهونیستی به سفارت ایران مجروح شد
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • هشتمین جشنواره طنز و رسانه «طنز پهلو»
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • لحظه هدف قرار گرفتن کشتی (CYCLADES) که مقصدش اسرائیل بود توسط پهپاد انتحاری صماد 1 حوثی‌ها از دید اپتیک پهپاد (فیلم)