Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: دشمن در تلاش است که با سم پاشی نسبت به واقعه کربلا و این اسوه های نمونه در عالم واقعی و فضای مجازی، جوانان و تمامی اقشار را از پیروی و الگوبرداری از ائمه اطهار(ع) دور کند.

وی ادامه داد:یکی از این الگوها که بنا به روایت، شبیه ترین فرد از نظر خلقت، اخلاق و منطق به پیامبر اکرم (ص) بوده، حضرت علی اکبر (ع) فرزند ارشد امام حسین (ع) است که جوانان باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس حوزه علمیه گفت: تربیت، امری مهم و اثرگذار در جامعه انسانی است که باید در این امر از اسوه و الگوی مناسب استفاده کرد و خداوند پیامبر را اسوه حسنه و بزرگترین و بهترین الگو و سرمشق انسان معرفی کرده است.

یعقوبی افزود: پیامبر (ص) در اخلاق، دیانت، جهاد با دشمن و  امر به معروف و نهی از منکر بهترین الگو و راهنما برای هدایت مردم به دین داری است.

وی اضافه کرد: کربلا نمایشگاهی از اسوه ها و الگوهای گوناگون برای تمامی اقشار جامعه است و برای کودک، جوان، نوجوان، میانسال و زن و مرد سرمشق هایی همچون حضرات اباالفضل(ع)، علی اکبر(ع)، علی اصغر(ع)، قاسم بن الحسن(ع)، زینب(س)، سکینه(س) و رقیه(س) دارد همچنین بهترین اسوه و الگوی این عرصه خود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

او تاکید کرد: عموم مردم در هر گروه و سنی که هستند باید از سرمایه ها و اسوه های کربلا برای رسیدن به سعادت الگو بگیرند و فریب الگوهای دشمن و جهان غرب که انسان را به تباهی می کشانند نخورند.

برچسب‌ها کربلا حضرت علی اکبر (ع) مشهد ماه محرم اباعبدالله الحسین حرم امام رضا پیامبر اکرم خراسان شمالی امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا حضرت علی اکبر ع مشهد کربلا حضرت علی اکبر ع مشهد ماه محرم اباعبدالله الحسین حرم امام رضا پیامبر اکرم خراسان شمالی امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرهونی پنج شنبه شب در مراسم یادواره شهید حسن محمد زاده در شهر خورموج اظهار داشت: اگر می‌خواهید نزد خدا محبوب شوید در مسیر شهدا حرکت کنید و اگر در این مسیر حرکت کردید خدا شما را نزد مردم عزیز می‌کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی با بیان اینکه شهدا فردای قیامت می‌توانند آبرو داری و شفاعت کنند، افزود: یاد شهید کردن تنها لازم نیست باید راه آنها نیز ادامه دهیم.

حجت الاسلام مرهونی بیان کرد: شهدا زنده هستند و زندگی ما را می‌بینند هر گاه حال دلمان خراب است چون از شهدا فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: الگوی دختران ما باید مادران شهدا و حضرت فاطمه زهرا (س) باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا علیه‌السلام شهرستان دشتی تصریح کرد: شهدا مایه عزت و افتخار ما هستند شهدا اعمال ما را می‌بینند و کاری نکنیم شرمنده شهدا باشیم.

کد خبر 6088808

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • شهید شیرودی خلبان تیزپرواز آسمان ایران
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • بزرگداشت حمزه سیدالشهدا در کشور کم‌رنگ است