Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان درباره آنچه «تصمیمات بی‌ملاحظه درخصوص روابطش با اسرائیل» خواند، هشدار داده و مدعی شد که درگیری جدید بین دو طرف از جنگ ۲۰۰۶ خون‌بارتر خواهد بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «i۲۴»، ماکرون در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی «L'Orient-Le Jour» اذعان کرد: «لبنان از درگیری جدید در مرز جنوبی خود [با رژیم صهیونیستی]  جان سالم به در نخواهد برد؛ چرا که این درگیری بسیار مرگ‌بارتر و ویران‌گرتر از آن وضعیتی خواهد بود که در سال ۲۰۰۶ رخ داد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهور فرانسه در این گفت‌وگو تاکید کرد: از نظر من، مهم است که به طور ویژه موضوع مذاکرات بین تل‌آویو و بیروت به درگیری در مرزهای دریایی بین دو کشور تبدیل نشود؛ مذاکراتی که فرانسه هم در راستای رسیدن به یک هدف، در کنار میانجی‌گر آمریکایی برای یافتن راه‌حل در آن‌ها مشارکت می‌کند.

ماکرون در ادامه و درباره دلیل اهتمام پاریس به این مذاکرات گفت است: مهم‌ترین چیز ثبات و شکوفایی کشور [لبنان] و توانایی آن در بازنگری به عنوان کشوری است که می‌تواند سرنوشت خود را به دستان خود رقم بزند.

این گفت‌وگوی مطبوعاتی به مناسبت دومین سالگرد فاجعه انفجار در بندر بیروت با رئیس‌جمهور فرانسه انجام شده است؛ حادثه‌ای که منجر به کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر شد. ماکرون در این مصاحبه بار دیگر به موضع فرانسه در خصوص پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرده است.

چندی «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی در سفرش به فرانسه درباره وضعیت درگیری‌های تل‌آویو در منطقه با ماکرون دیدار و گفت‌وگو کرده بود؛ گفت‌وگویی که محتوا و نتایج آن در نشستی مطبوعاتی در پاریس اعلام شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یائیر لاپید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم

 بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم،با پیگیری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قم، مرکز غیر مجاز مداخله گر در امور طب سنتی شناسایی و تمامی فعالیت‌های آن تعطیل شد.

 این مرکز نسبت به ارائه دارو‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی و غیر اصولی در امر درمان مداخله می‌کرد.

 همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و درمانی می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • (ویدئو) جدال با میراث شوم جنگ؛ زنی که رهبر مین‌زدایی در لبنان است
  • شبکه تلویزیونی آمریکایی درباره چین به بلینکن خط داد!
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران