Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:37:42 GMT

فعالیت همزمان چهار تغییر جوی در ایلام

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۷۲۶۶

فعالیت همزمان چهار تغییر جوی در ایلام

ساسان رستمی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص این سامانه ها توضیح داد: طی روزهای شنبه و یکشنبه سامانه بارشی تابستانه آسمان استان ایلام را در بر می گیرد.

وی افزود: دامنه پراکنش این سامانه کل استان است اما در نواحی جنوب و جنوب شرق بیشتر خواهد بود.

رستمی اضافه کرد: هرچند با بررسی مدل های عددی مقدار بارش های این سامانه ریزشی ضعیف است اما باتوجه به موسمی بودن آن احتمال تقویت نقطه ای و ایجاد آبگرفتگی معابر و مسیل ها و خطر صاعقه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم، دامداران، عشایر و کوهنوردان خواست از حضور در مجاورت رودخانه ها دائمی و فصلی، خشکه رودها، مسیل ها، کوهستان و نقاط مرتفع خودداری کنند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از پدیده های جوی وزش باد نسبتا شدید تا شدید در داخل استان از اواخر وقت امروز تا اواسط هفته آینده است که باعث آسیب دیدن تاسیسات سبک خواهد شد.

رستمی یادآور شد: وزش باد در منطقه باعث احتمال شکل گیری توده گرد و غبار در کانون های تولید ریزگرد در بیابان های عراق و سوریه و نفوذ آن به داخل استان ایلام می شود.

وی یادآور شد: این توده گرد و غبار تا روز سه شنبه به تناوب در استان نفوذ می کند و کاهش دید افقی و کیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان ایلام در مورد دمای هوا هم توضیح داد: تا اواخر هفته جاری موج گرمای هوا در استان استقرار دارد و دمای هوا در نقاط سردسیر بین ۵۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد و در نواحی کوهستانی و سردسیر هم ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتیگراد می رسد که این افزایش دما افزایش خطر گرمازدگی و افزایش مصرف حامل های انرژی را بالا می برد.

وی یادآور شد: شهرستان دهلران دیروز با ۵۱.۶ درجه سانتیگراد گرمترین شهر کشور بود.

برچسب‌ها ایلام تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی ایلام تغییرات آب و هوا سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تدریجی دمای هوا در همدان

محمدحسن باقری شکیب گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان تا اواسط هفته آینده، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد ملایم پیش بینی می‌شود.

او گفت: در ساعت بعدازظهر سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به طور کلی تا اواسط هفته آینده از فعالیت سامانه بارشی خبری نیست و آسمان استان تا آن زمان پایدار پیش بینی می‌شود.

باقری شکیب گفت: اسدآباد و فامنین با ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار، همدان و گل‌تپه با ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

او گفت: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • ورود سامانه بارشی به استان ایلام از سه‌شنبه
  • پیش بینی وزش باد در مناطق مختلف استان
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • سامانه بارشی در راه غرب کشور / افزایش نسبی دما در غالب مناطق تا اواسط هفته آتی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی