Web Analytics Made Easy - Statcounter

مثلت نوشت: کوشکی گفت: من از آقای رئیسی می‌پرسم که چرا از مدافعان حرم در دولت استفاده نکردید؟ چرا باید جای آنها در مدیریت کشور خالی باشد. چرا یک مدیر ارشد دولت از بچه‌های مدافع حرم نیست؟ این است که می‌گویم مدیریت دولت انقلابی نیست.

یک سال از عمر دولت می‌گذرد و حالا می‌توان قضاوتی نسبی از آنچه در این یک‌سال رقم خورد ارائه داد؛ اینکه دولت در چه زمینه‌هایی موفق بود و در چه زمینه‌هایی خوب عمل نکرد؟

محمدصادق کوشکی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «شاید جدی‌ترین نکته مثبت دولت سیزدهم، رویکرد دولت در حوزه سیاست خارجی است؛ به نحوی که برای نخست‌بار بعد از انقلاب شاهد بودیم که سیاستی درست در ارتباط با کشورهای همسایه اتخاذ شد و برقراری ارتباط با آنها به عنوان یکی از سیاست‌های محوری دولت تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین عضویت در پیمان شانگهای هم یکی دیگر از دستاوردهای دولت در حوزه سیاست خارجی بود. درست‌ترین رویکرد دولت در همین حوزه سیاست خارجی بود که امروز نتایج مثبت آن را در حوزه اقتصادی هم می‌بینیم».

او ادامه داد: «اما نقدهایی هم به دولت وارد است از جمله آنکه وزرای اقتصادی دولت ضعیف عمل کردند؛ از جمله وزیر صمت، اقتصاد، کشاورزی و کار. هم ضعیف عمل کردند، هم با یکدیگر و با رویکرد رئیس‌جمهور هماهنگ نبودند. در دو وزارتخانه علوم و آموزش و پرورش هم تحرک خاصی را شاهد نبودیم و وضعیت به نوعی راکند بود. در این بین وزارت نفت از بقیه وزارتخانه‌های اقتصادی بهتر عمل کرد و توانست با روسیه برای توسعه میادین نفتی و گازی به توافق‌هایی برسد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در کلیت دولت چند آفت بزرگ وجود دارد که یکی از آنها ادامه حضور مدیران باقی‌مانده از دولت قبل در بدنه دولت است و همان‌ها هنوز با رئیس‌جمهور هماهنگ نشده‌اند. آقای رئیسی یک شاخص‌هایی در نظر دارد که مدیران باقی مانده از دولت آقای روحانی اصلا به آن شاخص‌ها باور ندارند و نگاهشان کاملا شبیه روحانی است. این ضعف بزرگی است که باعث کندشدن حرکت دولت می‌شود».

او در پاسخ به اینکه آیا دولت از تمام ظرفیت‌های نیروهای انقلاب استفاده کرد یا خیر، اظهار کرد: «دولت آقای رئیسی بیش از آنکه دولت انقلابی باشد، دولت اصولگرایان است و می‌بینیم افرادی که انقلابی نیستند و صرفا به جناح راست تعلق دارند، مناصب مهم را گرفته‌اند. واقعا شایسته دولتی که بنای روحیه انقلابی دارد این نیست که مثلا افرادی را به عنوان رایزن فرهنگی انقلابی معرفی کند که نه اهل فرهنگ و هنر هستند و حوزه تخصصی خود را می‌شناسند و نه حتی به زبان کشوری که اعزام می‌شوند تسلط دارند. این شکل از انتخاب مدیران و مسئولان درست نیست».

کوشکی در پایان گفت: «ما به تازگی نسلی را دیدیم که هفت سال جنگ سوریه را اداره کرد؛ نسلی متشکل از جوانان با تخصص و انگیزه و میان‌سال‌های با تجربه که همه آنها روحیه واقعا انقلابی داشتند. می‌دانیم که مدیریت در جنگ یکی از پیچیده‌ترین بخش‌های مدیریت است و کسی که توانسته در جنگ پیچیده‌ای که در سوریه شاهد بودیم، بهترین عملکرد را داشته باشد، حتما در مدیریت داخلی هم می‌تواند مفید باشد اما آیا از آنها در دولت استفاده شد؟ من از آقای رئیسی می‌پرسم که چرا از مدافعان حرم در دولت استفاده نکردید؟ چرا باید جای آنها در مدیریت کشور خالی باشد. چرا یک مدیر ارشد دولت از بچه‌های مدافع حرم نیست؟ این است که می‌گویم مدیریت دولت انقلابی نیست یعنی همین که چنین نیروهای با تخصص و با تعهدی حتی نامشان شنیده نمی‌شود و دایره‌ای محدود دولت را اداره می‌کنند».

تماشاخانه ببینید| دلبری یک پرنده نر با قلب قرمز برای پرنده ماده/ یک‌جای کار ایراد دارد که پرنده ماده دل نمی‌دهد ببینید| سوءِ استفاده پلنگ از صدای شهر برای شکار خوک/ ثبت تصاویر خارق‌العاده توسط دوربین دید در شب فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دولت انقلابی آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس

یوونتوس یکی از مستعدترین بازیکنان خود را به جنوا واگذار کرد.

کُنی دی وینتر مدافع 21 ساله و بلژیکی یوونتوس که به صورت قرضی برای جنوا به میدان می رفت، با قراردادی دائمی در جنوا ماندنی شد.

به نقل از اسکای ایتالیا؛ جنوا بند خرید 8 میلیون یورویی دی وینتر از یوونتوس را فعال کرد. او در 26 بازی فصل جاری سری آ برای تیم جیلاردینو به میدان رفته است و یکی از ارکان خط دفاعی جنوا محسوب می شود. دی وینتر اخیرا اولین بازی خود در تیم ملی بلژیک را نیز تجربه کرد. مبلغ دریافتی یوونتوس از جنوا حداکثر به 10 میلیون یورو خواهد رسید چراکه 2 میلیون یورو نیز به عنوان پاداش در توافق دو باشگاه ذکر شده است. این مدافع بلژیکی در سال 2018 به تیم آکادمی یوونتوس پیوسته بود.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • فعال اصولگرا: نماز خواندن پشت صدیقی باطل است!
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • جنوا و فعال کردن بند خرید 8 میلیون یورویی کُنی دی وینتر از یوونتوس
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان درباره مواضع تند مهدی نصیری / براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • کنایه عباس عبدی به سکوت اصولگرایان مقابل جنجال مهدی نصیری /براندازی قابل جمع با اصلاح‌طلبی نیست
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند