Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان اظهارداشت: در ایام عاشورا برای همه ما لازم بوده درباره این حادثه و واقعه کربلا را به بهترین شکل بررسی، تحقیق و تفکر کنیم.

امام جمعه گرگان افزود: در زمان حاضر باید حادثه عاشورا و کربلا را عمیق‌تر نگاه کرده و به این پرسش جواب داد که چه  اتفاقی باعث یک تنه ایستادگی  سیدالشهدا در برابر بیش از ۳۰ هزار نفر شد؟

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: در زمانه‌ای که همه احکام اسلامی تعطیل شده و از اسلام چیزی باقی نمانده بود و اگر کسی وارد جامعه اسلامی می‌شد گمان می‌کرد دین دیگری غیر از اسلام مردم دارند امام حسین(ع) در مقابل ظالمان ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: در آن زمان حکام زمان طاعت شیطان می کردند  و  طاعت و بندگی خدا  را رها کرده و فساد را در روی زمین بسیار و حدود الهی را تعطیل کرده بودند امام حسین (ع) در راه اسلام قیام کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان اسلامی گفت:زیارت وارث زیارت بسیار مهمی بوده  چرا که به یقین وارث  و ادامه دهنده راه آدم، نوح، ابراهیم، عیسی و موسی  امام حسین(ع) بوده است.

وی افزود:  امام حسین‌(ع)در مقابل کفار و مشرکانی که نام اسلام را بردوش کشیده  برای معیارهای اسلامی ایستادگی و مقاومت کردند.

وی اظهار داشت: کربلا نام آشنایی برای خیلی  افراد در آن زمان بوده حتی کسانی که خیلی ارتباط محکمی با خاندان پیغمبر نداشتند.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:امروز روز هفتم ماه محرم روزی  بوده که آب را بر روی خیمه های یاران 
امام حسین (ع)  برای فشار، بن بست و تسلیم ایشان بستند.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: برای امام حسین‌(ع)مرگ بهتر از  زنده بودن زیر بار ذلت بوده و به یقین کلید شخصیت ابا عبدالله عزت و شکوه شکست ناپذیرش بوده است.

وی اظهار داشت: بچه ها و کودکان دشت کربلا  تقاضای آب داشته و بی شک برای امام حسین (ع) این لحظه خیلی سخت بوده و شهید کوچولوی واقعه عاشورا تشنه لب روی دست امام حسین(ع) شهید شدند. 
نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد:امام وقتی برای وداع کنار خیمه رفته و قنداق علی اصغر(ع) را گرفته تا ببوسد همان وقت تیری گلوی این طفل را پاره پاره کرد.

وی افزود: علی اصغر زره اش قنداقه اش بود و به یقین  نه کلاهخود و  نه اسلحه ای داشت  و مثل ماهی تشنه که اول جنب و جوش دارد همچین حالتی را پیدا کرده بود.

برچسب‌ها گرگان ستاد اقامه نماز کشور سید کاظم نورمفیدی سید کاظم نورمفیدی گلستان پروندهٔ خبری تکیه ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان ستاد اقامه نماز کشور گرگان ستاد اقامه نماز کشور گلستان امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در مراسمی با حضور سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان، پدر شهید سرسنگی و جمعی از خانواده ورزش استان یزد، شهید حسین سرسنگی به عنوان شهید شاخص ورزش استان در سال ۱۴۰۳ معرفی شد.
شهید حسین سرسنگی از ورزشکاران رشته کونگ فو بود که در حادثه تروریستی راسک به مقام والای شهادت نائل آمد.
در این مراسم همچنین از عوامل برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان یزد و دو تن از فرزندان شهدا که در رشته ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فعالیت دارند، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود