Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@14:02:36 GMT

امر به معروف عوامل بقا و پایداری نظام اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۷۴۸۱

امر به معروف عوامل بقا و پایداری نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های امروز نماز جمعه ساوه قیام امام حسین (ع) را یک قیام چند بعدی و حرکت پیچیده تاریخ‌ساز دانست و گفت: این قیام بزرگ که مثل و مانندی در تاریخ بشریت برای آن نمی‌توان یافت، دارای ابعاد و علل متعددی است که یکی از مهم‌ترین عناصر و علل شکل دهنده به این قیام مساله مهم و تاثیر گذار امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر همین بس که آن را یکی از عوامل بقا و پایداری نظام اسلامی دانسته‌اند، افزود:  این مهم یک وظیفه عمومی و همگانی است که همه مسلمین به مراتب مختلف   توانایی‌های متفاوت و دسترسی‌های مختلفی که دارند نسبت به آن مسئولند و این مسئله مهم و اساسی امروزه مورد غفلت واقع شده و اجتماع نسبت به ناهنجاری‌ها بی‌تفاوت شده‌اند. 

خطیب نماز جمعه ساوه اضافه کرد: اگر واقعیت این مسئله و معنا و مفهوم واقعی آن در جامعه تبیین شود قطعاً جامعه به سوی یک جامعه سالم و آرمانی حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به فرارسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی،گفت: اکنون راه سالار شهیدان زنده است و خوی حماسه را در انسان زنده و طعم شهادت را در جان او گوارا می‌ گرداند.

امام جمعه ساوه در ادامه نماز جمعه را یک رسانه‌ای بزرگ دانست و افزود: نماز جمعه با کمترین هزینه بیشترین خدمت را به بشریت ارائه می‌دهد و کارنامه آن در این زمینه درخشان و بی نظیر است.

وی با بیان اینکه معروف گستری و منکر ستیزی دربستر جامعه بشری روح رسالت رسانه‌ای پیامبر است که در این نهاد مقدس میتوان دید گفت: نماز جمعه  تریبونی است که سفیران الهی از آن پایگاه با مردمان روبرو می‌شوند و سخن می‌گویند و حجاب و حفاظ و دیوارهای مصنوعی بین گوینده و شنونده وجود ندارد و به جرات می توان گفت این تریبون برای نظام اسلامی کم هزینه‌ترین و پرکارترین است.

خطیب جمعه ساوه در ادامه خطبه‌ها با اشاره به 17 مرداد سالگرد شهادت خبرنگار شهید صارمی بیان کرد: خبرنگاران الهی اندیش طلایه داران جبهه دانایی، برای مقاومت و مقابله با تهدیدات قدرت‌های استکباری هستند و از اینها به عنوان چشم بینا و زبان صادق یاد می‌شود.

 وی گفت: خبرنگار باید روشن آفرین راه باشد تا مردم بتوانند در پرتو انوار واژه‌های او راهی فردای بهتر شود. 

خطیب نماز جمعه ساوه با بیان اینکه خبرنگار باید بدون گرایش به حزب و جناح دنبال رو حق و صراط مستقیم باشد و وظیفه‌اش جز با حق گویی و حقیقت گویی چیز دیگر نباشد عنوان کرد: خبرنگار نباید تن به زور دهد و نه دست در دست زر قرار دهد و نه فریب تزویر را بخورد. 

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: خبرنگاران باید دردهای جامعه را شناسایی کنند و به دنبال راههای درمان نیز باشند و به مسئولین امر راه را نشان دهند. 

وی با قدردانی از زحمات خبرنگاران دلسوز و تلاشگر انقلابی گفت: در این دوران حساس خبرنگاران نقش ویژه ای در جامعه دارند که لازم است مسئولین امر از این قشر حمایت‌هایی را داشته باشند.

گفتنی است در پایان خطبه‌های نماز جمعه از تعدادی از قهرمانان کشتی شهرستان ساوه تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماز جمعه ساوه امام جمعه ساوه جمعه ساوه نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه    14 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

  پیش از خطبه ها؛   حجت الاسلام میرزایی ،  مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)   آذربایجان غربی در سخنانی به

تبیین اهمیت و الزامات تعلیم و تربیت مهدوی خواهد پرداخت.

مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • توجه همزمان به حقوق و مطالبات کارگری و کارفرمایی در نظام اسلامی
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • علم همراه با خلاقیت مسائل جامعه را حل می‌کند