Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:05:45 GMT

نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۷۶۱۱

نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست ارائه طرح پیشنهادی موزه ملی انقلاب اسلامی، با حضور علی اصغر جعفری مدیر عامل، معاونین، مدیران موزه، نمایندگان گروه طراحی و جمعی از فعالان حوزه موزه داری در سالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم جعفری با اشاره به اهمیت موضوع موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی عملاً یک پارادایم فکری جدیدی را در جهان ایجاد کرد که در دو بخش سرزمینی و جهانی قابل بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش سرزمینی که به جایی که این انقلاب در آن متولد شده است؛ مربوط می‌شود؛ این انقلاب، نظام پوسیده و متعفنی را حذف کرد و نظامی را مبتنی بر اندیشه‌های مترقی اسلام ناب محمدی (ص) و مردم سالاری دینی ایجاد کرد که از تجارب جهانی هم در این زمینه بهره برد.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: در بخش جهانی هم که به نفوذ و اثرگذاری ایران در سطح منطقه‌ای و جهان، مربوط می‌شود؛ با عنایت الهی و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری هوای این انقلاب در خارج از کشور جریان دارد و پیش رونده است.

جعفری با بیان اینکه عمق استراتژیک جمهوری اسلامی توانسته است نظامات و معادلات منطقه‌ای و جهانی را به هم بریزد، افزود: این انقلاب، هندسه قدرت را در سطح جهانی جابه جا کرد؛ نظام دوقطبی جهان را بهم ریخت و با وقوعش نظریه پایان تاریخ را عملاً به بن بست کشاند و ایران را به یک بازیگر مهم در سطح منطقه‌ای و جهانی تبدیل کرد.

وی در پایان در مورد نحوه طراحی سناریوی موزه ملی انقلاب اسلامی گفت: این تالار بایستی به گونه‌ای طراحی شود که بتواند با یک ضرب آهنگ تند؛ احساس هویت، عزت و سربلندی را برای جوان ایرانی، و ویژگی‌های عدالت خواهی، نوع دوستی و حس عزت و کرامت ملت ایران را برای بازدیدکننده خارجی به نمایش در بیاورد.

در ابتدای این مراسم عارفیان نماینده گروه طراحی موزه انقلاب اسلامی گزارشی از سناریوی این تالار ارائه کرد و پاسخگوی سوالات و نظرات حاضرین در جلسه بود.

گفتنی است پس از اتمام بررسی‌های کارشناسی، قرار است در جلسات آتی موزه اشکالات طرح فعلی برطرف و طراحی نهایی تأیید شود.

کد خبر 5556055 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران مقام معظم رهبری شهرداری تهران شورای شهر تهران محرم 1401 سیلاب کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور سازمان امداد و نجات هلال احمر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیر حسین کولیوند گردشگری آلودگی هوا علیرضا زاکانی موزه ملی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه

به‌گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده با اعلام این خبر گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

حمزه‌زاده گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6090403

دیگر خبرها

  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی