Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور گفت: درحال حاضر حدود ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و توسعه امکانات و ظرفیت‌های خدمات‌رسانی تأمین‌اجتماعی در مناطق محروم، اولویت اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی است. طی ماه‌های گذشته به‌منظور توسعه پوشش بیمه‌ای برای بیماران خاص اقدامات بسیار خوبی انجام شد و هدف سازمان جلب رضایت اقشار مختلف مردم تحت پوشش است و در این زمینه ازهیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم

وی با اشاره به اینکه متولیان بخش درمان و مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی برای جبران عقب‌ماندگی منطقه، باید تصمیمات مناسب و شایسته‌ای اتخاذ کنند، افزود: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری‌ مهم و تأثیرگذار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) در استان اردبیل، مطالعه و اجرای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تحول‌آفرین در استان اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان اردبیل نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مهم از سوی شستا است و این سرمایه‌گذاری‌ها باید تأثیرگذار و منجر به رشد و توسعه اقتصادی منطقه شود.

وی به سابقه فعالیت پژوهشی خود در حوزه فقر اشاره کرد و ادامه داد: منطقه نابرخوردار،‌ منطقه‌ای است که در مسیر توسعه، درست مدیریت نشده در حالی که نعمات و مواهب خدادادی در این مناطق بسیار فراوان است. باید با نگاه تحولی و جهادی، این ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم تا همه مردم کشورمان از امکانات مناسب بهره‌مند شوند. در کنار فعالیت‌های جهادی در مسیر تحول‌آفرینی، ما به جهاد تبیین برای تشریح و اطلاع‌رسانی خدمات نظام اسلامی به مردم هم نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند، افزود:‌ به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مجاهدانه مسئولان، پوشش بیمه اجتماعی در کشور هم‌اکنون به 72 درصد رسیده و بیش از ۵۲ درصد از جمعیت کشور، تحت پوشش خدمات سازمان تامین‌اجتماعی هستند. گسترش پوشش بیمه اجتماعی امنیت، آرامش، آسایش و رضایت مردم را به همراه داشته و قطعا حرکت‌های ما در این حوزه باید با سرعت برای جلب رضایت مردم ادامه پیدا کند. اگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 20 مرکز درمانی تامین‌اجتماعی در کشور داشتیم، امروز این تعداد به ۳۸۰ مرکز درمانی افزایش یافته و سعی ما این است تا با نگاه عادلانه، برخی فاصله‌های ایجاد شده در مناطق مختلف در دسترسی به خدمات را به حداقل برسانیم.

موسوی با اشاره به فعالیت بخش اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌های بیمه‌شدگان و بازنشستگان نزد این صندوق گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی دارای 9 هلدینگ تخصصی است که یکی از این هلدینگ‌ها مربوط به صنایع عمومی، دامپروری و کشاورزی است. ظرفیت منطقه مغان در این حوزه بی‌نظیر است و باید از این ظرفیت با سرمایه‌گذاری گروه شستا استفاده کرد.

وی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان ارس پارس‌آباد و تجهیز این بیمارستان و افزوده شدن تعداد پزشکان متخصص این بیمارستان خبر داد و افزود: تعداد تخت‌های این بیمارستان به بیش از ۹۶ تخت افزایش می‌‌یابد و برای ارائه خدمات بهتر به ساکنان شهرستان مرزی پارس‌آباد و شهرهای همجوار، مقرر شده در بیمارستان ارس؛ بخش‌های تخصصی به‌ویژه ان.آی.سی.یو و واحدهای تصویربرداری و سی.تی.اسکن راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی بهتری انجام دهیم. پروژه درمانگاه نمین نیز در حال تکمیل شدن است و پروژه‌هایی در خلخال و سایر شهرستان‌ها نیز در جریان این سفر بررسی و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: برخلاف سال‌های گذشته، رویکرد دولت سیزدهم، نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور است و سعی ما بر این بوده تا در  ۱۰ ماه استقرار دولت سیزدهم، بخش عظیمی از بدهی‌های تأمین‌اجتماعی به بانک‌ها را تسویه کنیم. همچنین افزایش یک میلیون نفری بیمه‌شدگان در یک سال اخیر، از دستاوردها و نتایج نگاه به داخل است که با وجود شرایط کرونایی و تحریم‌ها، کار ارزشمندی در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تامین اجتماعی کمک معیشت سازمان تأمین اجتماعی سرمایه گذاری پوشش بیمه تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید