Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:49:39 GMT

قیام امام حسین(ع) چراغ هدایت بشریت تا قیامت است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۷۹۹۳

قیام امام حسین(ع) چراغ هدایت بشریت تا قیامت است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امام حسین علیه السلام و قیامش راهگشا، راهبر و تعیین کننده نه تنها برای مسلمانان که برای همه آزادگان دنیا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه ای از حریت و مردانگی است و امام حسین(ع) با شهادت خود پیام آزادی خواهی و شهادت در راه حق را جاودانه کرد و این ویژگی های مقدس باید در آیین های عزاداری به خوبی در جامعه تبیین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه سیستان و  بلوچستان گفت: هر جلوه از واقعه عاشورا کلاس درس بزرگ آموزشی و تربیتی است و باید با راهبری درست آیین های سوگ، زمینه انتقال مفاهیم ناب و ارزش‏‌های انسانی و اسلامی را به اقشار مختلف مردم بیشتر فراهم کرد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: ماه محرم ماه بیداری امت اسلام و آشنایی با فرهنگ ناب اسلام است و باید در کنار عزاداری برای سالار شهیدان، هدف آن بزرگوار از قیام خونین کربلا در جامعه تبیین شود.

وی گفت: قیام امام حسین(ع) چراغ هدایت بشریت تا قیامت است و هر کس بخواهد به مقصد برسد باید بر مرکب این نهضت سوار شود. 

آیت الله محامی تاکید کرد: قیام و حرکت امام حسین (ع) برای برپایی عدالت، احیای دین اسلام و مقابله با ظلم، جور و فساد بود و اگر انسان‌های آزادیخواه بخواهند به نجات و رستگاری برسند باید راه این امام همام را سرمشق خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: در صحرای کربلا بهترین انسان‌ها برای والاترین هدف، جان خود را هدیه کردند و این حادثه در تاریخ اسلام درسی برای بشریت بود که هرگز در مقابل ظلم و ستم و به ناحق سر تعظیم فرود نیاورند.

آیت الله محامی با اشاره به سیلاب های مونسون در سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی های مردادماه در استان با وجود خسارت های فراوان سبب خوشحالی مردم شد. 

امام جمعه زاهدان بر اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از بروز خسارت سیل در سیستان و بلوچستان تاکید کرد.  

 
انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: قیام عاشورا ماه محرم خسارات سیل سیستان و بلوچستان جمعه زاهدان امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی و دستگیری دو متهم در زاهدان
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد جوی برای سیستان و بلوچستان
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • اجرای نمادین مناسک حج تمتع در سیستان و بلوچستان
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب