Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه کاشان گفت: در واقع فلسفه ایجاد نظام جمهوری اسلامی، امر به معروف و نهی ار منکر در جامعه است، در بحث امر، قدرت نهفته است و اگر قدرت نباشد، بحث امر محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی منطقه کاشان در خطبه‌های نماز در مصلی بقیه الله الاعظم این شهر، اظهار کرد: مهمترین وظیفه نظام اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و تمام رسالت نظام در این حوزه تعریف می‌شود و تشکیل نظام اسلامی یکی از بزرگترین معروف‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن ابراز تعجب و اعتراض نسبت به سکوت مجامع حقوق بشری در قبال تمام جنایت‌ها، افزود: مجامع بین‌المللی حقوق بشری که برای اوکراین و اتفاقات آن اشک تمساح می‌ریزند و هیاهو می‌کنند در مورد نسل کشی‌ها و بزرگ کردن داعش و جنگ در یمن، سوریه و عراق و افغانستان و دیگر جنایت‌ها حرفی نمی‌زنند و وقایع را بایکوت می‌کنند و خیلی روشن و شفاف و بی‌شرمانه از تبعیض میان مردم اوکراین و مردم افغانستان و یمن سخن می‌گویند.

امام جمعه کاشان با بیان این که از نظر ما فرقی نمی‌کند و ما خونریزی‌ها را در هر جای دنیا محکوم می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در همه جا باید طرفدار مظلوم بوده و از حقوق آنها دفاع کنیم در حالی که جامعه جهانی گرفتار جاهلیت مدرن است و هر چه در صنعت رشد کردند، اما فرهنگ و فکر آنها درگیر جهالت است

حسینی با بیان اینکه روشنگری و بصیرت‌افزایی، از اهداف اصلی نهضت امام حسین (ع) است در خصوص تبیین مکتب عاشورا، تاکید کرد: به طور اساسی نهضت امام حسین و واقعه کربلا برای روشنگری و بصیرت افزایی است و در زیارت امام حسین (ع) این جمله آمده است که امام حسین با یارانش خون دادند تا مردم را از گمراهی نجات دهند

وی گفت: حرکت امام حسین (ع) برای این بود که با شهادت خود پرده‌های سیاه کفر، جهالت، زورگویی و اسارت انسان را کنار بزند راه امام حسین (ع) تنها این نبود که ما روضه بخوانیم و گریه کنیم بلکه باید اهداف امام حسین را از کلمات ایشان بگیریم و در منبرها توسط مداحان و ذاکران استفاده کنیم

امام جمعه کاشان افزود: کتاب عاشورا یک کتاب زندگی، آموزش زندگی و چگونه زیستن است. امام حسین (ع) راهی را به بشر نشان داد که راه انبیا و پیغمبران بود و آیندگان باید همین مسیر را طی کنند.

کد خبر 594034

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان کاشان خطبه نماز جمعه ولایت فقیه نماز جمعه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب به انتشار مطلبی پیرامون ریشه کنی فقر اقتصادی در زمان حکومت امام زمان علیه السلام پرداخته که تقدیم علاقه‌مندان می‌شود:

سلامتی یکی از نعمت‌های است که قدر آن به درستی دانسته نمی‌شود و بشر تا زمانی که از آن برخوردار است، نسبت به آن بی توجه می باشد و شاکر این نعمت بزرگ نیست. همانطور که در روایت نبوی به این حقیقت اشاره شده است: « نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَةُ[۱] دو نعمت است که قدر آن دانسته نمی شود امنیت و عافیت.»

یکی از گرفتاری‌های بشر در عصر کنونی بیماری‌هایست که منشأ تعدادی از آنها دست ساز جریان‌های ضد بشری و زیست محیطی و برخی بخاطر تغییر سبک زندگی انسانها است که به همراه دیگر عوامل باعث شیوع و حتی پدید آمدن بیماری های جدیدی در بین انسانها شده است.

در عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) به خاطر پیشرفت علم از یک طرف و نابودی جریان‌های ضد بشری و تصحیح سبک زندگی انسانها در امور مادی و معنوی باعث افزایش طول عمر انسانها خواهد شد و امید به زندگی در آن عصر، به شدت افزایش می یابد. همانگونه که از امیرالمؤمنین(علیه السلام) نقل شده است: « فیَبْعَثُ المهْدِیُّ (علیه السلام) اِلی أُمَرَائِهِ بسائرِ الأمْصارِ بالعَدْلِ بینَ النَّاسِ و یذهب الرّبا و الزّنا، و شرب الخمر و الرّیاء، ...و تطول‏ الأعمار[۲] پس مهدی (علیه السلام) فرماندهان خود را به سائر شهرها می‌فرستد و دستور رعایت عدل در بین مردم ... و ربا و زنا و شراب خواری و ریا از بین می رود ...و عمرها طولانی شود.»

در نتیجه عصر حکومت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)، عصر سلامتی و طول عمر انسان است تا در سایه این عمر طولانی خویش، به بندگی خدا پرداخته و بشر زندگی عاری از ناخوشی‌ها را تجربه بنماید.

پی نوشت:

[۱]. ابن بابویه، محمد بن علی، الخصال، جامعه مدرسین - قم، چاپ: اول، ۱۳۶۲ش، ج‏۱ ؛ ص۳۴.

[۲]. مقدسی شافعی سلمی، یوسف بن یحیی، عقد الدرر فی أخبار المنتظر (عج)، مسجد مقدس جمکران، سوم، ۱۴۲۸ ه.ق، ص۲۱۱

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • تسهیلات بانکی به سمت رونق تولید هدایت شود
  • به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد اما در برابر این ناهنجاری ایستاده‌ایم
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • حسین طیبی و گل معروف به لیانگشان پویی که جهانی شد (فیلم)
  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه