Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@14:56:20 GMT

کاخ سفید سفیر چین در آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۰۵۶

کاخ سفید سفیر چین در آمریکا را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در ادامه تنش های تازه میان واشنگتن و پکن، کاخ سفید سفیر چین در آمریکا را احضار کرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از «جان کربی» مسئول امنیت ملی کاخ سفید در امور راهبردی گزارش داد که کاخ سفید روز جمعه « کین گانگ» سفیر چین در آمریکا را برای ابلاغ اعتراض این کشور به آنچه اقدامات فزاینده پکن در نزدیکی تایوان عنوان شد، احضار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول امنیت ملی کاخ سفید در امور راهبردی در بیانیه‌ای که از سوی این روزنامه آمریکایی منتشر شد، اعلام کرد که پس از اقدامات پکن، سفیر چین را به کاخ سفید احضار کردیم تا مراتب اعتراض خود را در مورد اقدامات تحریک‌آمیز جمهوری خلق چین اعلام کنیم.

دولت چین همچنین پس از سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، مانورهای نظامی چهار روزه خود را از روز پنجشنبه در شش نقطه در اطراف تایوان آغاز کرد. تنش ها بین پکن و واشنگتن پس از سفر پلوسی به اوج خود رسیده است. ساعاتی پیش نیز وزارت خارجه چین اعلام کرد که به دلیل سفر «نانسی پلوسی» به تایوان، پکن تحریم هایی را علیه وی و نزدیکانش وضع خواهد کرد.

کد خبر 5556629

منبع: مهر

کلیدواژه: کاخ سفید چین ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق تایوان روسیه رژیم صهیونیستی فلسطین نانسی پلوسی تنش آمریکا و چین لبنان اوکراین افغانستان ایمن الظواهری ایران مقتدی صدر سفیر چین کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • اقدامات سازمان بوستان‌ها برای مبارزه با سفیدبالک‌ها در فصل بهار
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟