Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@10:10:31 GMT

روان شناختی و جامعه شناختی از منظر مثنوی معنوی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۰۷۴

اولین دوره آموزشی «موضوعات روان شناختی، جامعه شناختی و اخلاقی از منظر مثنوی معنوی» توسط نازنین آهنگری روان شناس و مثنوی پژوه به طور آنلاین برگزار می‌شود.

این دوره آنلاین از روز جمعه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۱۸:۳۰ توسط نازنین آهنگری، روان شناس و مثنوی پژوه و در صفحه اینستاگرام وی برگزار می‌شود و شرکت در آن رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نازنین آهنگری در این زمینه می‌گوید: کتاب مثنوی معنوی یکی از تحسین برانگیزترین آثار معنوی و عرفانی است که پس از قرن‌ها همچنان نزد جهانیان از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است. درون مایه داستان‌ها و حکایت‌های مثنوی معنوی، مسائل و موضوع‌های بنیادین انسانی است. از آن‌جایی که علم روان شناسی در تلاش است که به زندگی بهتر و سلامت روان انسان‌ها کمک کند، داستان‌ها و حکایت‌های مثنوی معنوی در این راستا کمک کننده هستند.

این روان شناس بالینی می‌افزاید: با هدف ترویج امید در جامعه و کسب آگاهی بیشتر در زمینه سلامت روان، این دوره آنلاین در ۴ جلسه برگزار می‌شود که شرکت در آن رایگان است.

وی بیان کرد: روان شناسی مثبت گرا یکی از رویکردهای نوین در حوزه پیشگیری از معضلات روان شناختی است. موضوع‌های مورد توجه در این رویکرد، مثل امید، معنایابی در زندگی، خوش بینی، شکرگزاری، شاهد مثال‌های فراوانی به زبان حکایت و تمثیل و داستان در مثنوی معنوی دارد. همچنین نحوه بیان در حکایت‌های مثنوی معنوی تاثیر مثبتی در روان انسان‌ها می‌گذارد و مسیر تغییر رفتاری و شناختی انسان را هموارتر می‌کند. در نتیجه در این دوره به این موارد می‌پردازیم.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا مثنوی روان شناسی محرم امامزاده داوود عادل آذر شب های محرم عاشورا تاسوعا مثنوی معنوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن آهنگری از توزیع ۳۱ تن بذور اصلاح و گواهی شده برنج شامل ارقام مازند ۱۵ تن، ندا ۶ تن، شیرودی ۵ تن و فجر ۵ تن بین کشاورزان بابلی خبر داد.

وی تاکید کرد: تأمین بذور مورد نیاز کشاورزان با گسترش اموراصلاحی در سال آینده توسعه خواهد یافت.

آهنگری در ادامه تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برنامه ریزی برای توسعه تولید بذر با همکاری ایستگاه تحقیقات گلدشت بابل و کشاورزان پیشرو انجام گردیده است.

آهنگری در پایان از شالیکاران پیشرو و علاقمند به همکاری در جهت تولید بذور اصلاح شده در خواست کرد، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه