Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:08:00 GMT

روحو هدف قیام سیدالشهدا، امر به معروف و نهی از منکر است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۲۳۱

روحو هدف قیام سیدالشهدا، امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با تاکید بر تاثیر گناهان در بلایا اظهار کرد: یکی از عوامل بلایای موجود در جامعه، دروغ گفتن به ویژه دروغگویی و وعده دروغین مسؤولان است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به قرار گرفتن در ماه محرم به عنوان ماه حماسه و جهاد است، اشاره و تصریح کرد: در کل می‌توان گفت روح و هدف کلی قیام سیدالشهدا (ع) بحث امر به معروف و نهی از منکر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ایمان را از اشتراکات مومنان دانست و تاکید کرد: اقتضای جامعه امروزی، در کنار هم بودن است، بنابراین باید نسبت به یکدیگر خیرخواه باشیم و به همدیگر کمک کنیم.

آیت‌الله خاتمی یکی از شاخص‌های دینداری را اخوت در بین مومنان عنوان کرد و افزود: در این میان باید به نماز به عنوان پرچم اسلام هم توجه ویژه داشت و دیگر اعمال صالح از جمله داشتن انصاف نسبت به هم‌نوع را فراموش نکرد.

امام جمعه زنجان حکومت باطل را بالاترین باطل و حکومت عادل را بزرگ‌ترین معروف برشمرد و ادامه داد: به تقوا در ماه محرم باید به عنوان یک مسئله اصلی توجه شود.

وی به در پیش بودن روز حقوق بشر اشاره و با تاکید بر اینکه در هیچ دینی به مانند اسلام بر کرامت انسانی تاکید نشده است،  تصریح کرد: صاحبان قدرت در مقابل نقض مکرر حقوق بشر توسط امریکا و رژیم صهیونیستی سکوت می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با ابراز امیدواری برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا افزود: با کنترل این ویروس آئین‌های عزاداری امام حسین (ع) باشکوه‌تر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/73004

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله علی خاتمی عاشورا قیام محرم خاتمی امام جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران در استانداری، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مازندران، اظهار کرد: مهم‌تر از شهادت، فرهنگ شهادت است و دشمن از این فرهنگ می‌ترسد، بنابراین بهترین انتقام از دشمن و بهترین ضربه این است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده و تقویت کنیم.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: جامعه باید شهید خیز شود و استان و کشور ما همیشه باید شهید خیز باشد و فرهنگ ایثار و شهادت باید اینجا پررنگ باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) هفته‌ای دو بار سر خاک شهدای جنگ احد می‌رفتند و باید این فرهنگ ترویج و احیا شود و همه ما وظیفه داریم که این فرهنگ را ترویج کنیم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: اولین و بهترین جایی که باید رنگ و بوی شهادت در آن به چشم انسان بخورد دستگاه‌های دولتی هستند اینها باید از این خون و فرهنگ دفاع کنند و به‌گونه‌ای باشد که انسان وقتی وارد هر اداره‌ای می‌شود فرهنگ شهادت را به وضوح دیده می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: جامعه ایثارگری باید در جامعه بزرگ داشته شوند و باید دستگاه‌های ما از فرهنگ ایثار و شهادت برخوردار باشند تا شهدا و رهبر عزیزمان که یک ایثارگر، جانباز و مدافع فرهنگ ایثار و شهادت هستند، راضی باشند.

کد خبر 6095036

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • نتانیاهو شمال اسراییل را به حال خود رها کرده است
  • حرکت کاروان میقات
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی