Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@12:16:26 GMT

چین سفرای کشورهای عضو گروه هفت را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۵۴۹

چین سفرای کشورهای عضو گروه هفت را احضار کرد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه سفرای کشورهای عضو گروه هفت را بابت انتشار بیانیه‌ای درباره تایوان احضار کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، معاون وزیر امور خارجه چین با احضار «جیم نیکل» کاردار کانادا اعتراض شدید پکن به بیانیه صادر شده از سوی وزرای خارجه کشورهای گروه هفت با همراهی اتحادیه اروپا را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات چینی به کاردار کانادا گفت، پکن از طرف کانادایی می‌خواهد فوراً اشتباهات خود را تصحیح کرده و استفاده از عبارات و اعمال غلط در قبال تایوان را متوقف کنند.

معاون وزیر امور خارجه چین هشدار داد در صورت عدم توقف این اقدامات از سوی طرف کانادایی، متحمل تمام عواقب آن خواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وزارت امور خارجه چین سفرای کشور اروپایی عضو گروه هفت و سفیر ژاپن را نیز در واکنش به انتشار این بیانیه احضار کرد.

وزارت امور خارجه چین با احضار این سفرا به آن‌ها اعلام کرد که «این بیانیه، حقایق را تحریف کرده و یک اقدام تحریک‌آمیز آشکار است».

روز گذشته (پنجشنبه) گروه هفت در بیانیه‌ای، درخصوص رزمایش نظامی چین با استفاده از قدرت آتش واقعی اطراف تایوان در پاسخ به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره ابراز نگرانی کردند.

در این بیانیه آمده است: «هیچ توجیهی برای استفاده از این سفر برای فعالیت‌های نظامی خشونتآمیز در تنگه تایوان وجود ندارد. چنین سفرهای بین‌المللی برای قانون‌گذاران، عادی و متداول است».

کشورهای گروه هفت افزودند: «از جمهوری خلق چین می‌خواهیم به‌طور یک جانبه وضعیت تایوان را با استفاده از زور تغییر ندهد و مسائل دو سوی تنگه را از روش‌های مسالمت‌آمیز حل کند».

آن‌ها در ادامه مدعی شدند: «در سیاست چین واحد که در حال اجراست و موضع کشورهای گروه هفت در قبال تایوان محسوب می‌شود هیچ تغییری ایجاد نشده است».

وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد ۲۲ فروند هواپیمای جنگی چینی وارد حریم پدافند هوایی این جزیره شده‌اند. این وزارتخانه اعلام کرد این جت‌های ارتش چین در اقدامی نادر از منطقه پدافند هوایی و خط حائل تنگه تایوان عبور کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

روز گذشته (چهارشنبه) و امروز در مجموع ۴۹ هواپیمای جنگی چینی به سمت تایوان حرکت کردند که ۴۴ مورد آن‌ها از خط حائل عبور کردند. 

در حال حاضر، ارتش چین در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش‌هایی را اطراف این جزیره آغاز کرده است.

علاوه بر هجوم جنگنده‌ها به خط حائل تنگه تایوان، ارتش چین امروز اعلام کرد که «حمله موشکی دقیقی» در تنگه تایوان به‌عنوان بخشی از رزمایش نظامی انجام داده است.

رزمایش نظامی چین واکنش‌های زیادی به همراه داشت و روزنامه چینی «گلوبال تایمز» به نقل از کارشناسان نظامی نوشته این رزمایش در نوع خود «بی‌سابقه» است و برای اولین بار موشک‌هایی از فراز تایوان عبور خواهد کرد. ارتش چین همچنین برای اولین بار از توپخانه بردبلند با تسلیحات جنگی در تنگه تایوان استفاده خواهد کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه ضمن تکرار ادعاها علیه چین گفت، کشتی‌های آمریکایی هر کجا که بخواهند تردد می‌کنند.

بلینکن در نشستی خبری در حاشیه نشست «آسه‌آن» با اشاره تلویحی به تنگه تایوان گفت: «ما در هر جایی مطابق اصول آزادی ناوبری اقدام به تردد خواهیم کرد».

او با اشاره به رزمایش‌های چین در واکنش به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان ادعا کرد:‌ «سفر پلوسی اقدامی مسالمت‌آمیز بود. آنچه چینی‌ها انجام می‌دهند تحریکاتی غیر قابل قبول هستند. هیچ توجیهی برای واکنش اغراق‌آمیز و خطرناک چین به سفر پلوسی وجود ندارد».

وزیر امور خارجه آمریکا افزود:‌ «خطوط ارتباطی ما با چین همچنان باز هستند. ما هیچ تنش زایی در منطقه انجام نداده‌ایم و چین باید به توازن منطق برگردد. واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند و تلاش‌ها برای رفع این بحران در حال انجام است».

وی مدعی شد: «ما به دنبال ایجاد بحران با چین نیستیم و خواستار تشدید تنش نبوده و از طرف چینی می‌خواهیم این را در نظر داشته باشند. افزایش تنش‌ها در تایوان به نفع هیچکس نیست. ما در تلاش برای تعامل با پکن هستیم».

منبع: فارس لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر چین گروه هفت اخبار بین الملل اخبار مرتبط آمریکا سفیر چین را احضار کرد ۱۴۰۱/۵/۱۴ یک مقام اروپایی: برای نهایی کردن متن توافق در وین هستیم ۱۴۰۱/۵/۱۴ ایران و آمریکا هر دو خواهان احیای برجام هستند ۱۴۰۱/۵/۱۴ لاوروف: طرح آمریکا برای اصلاح برجام غیرقابل قبول است ۱۴۰۱/۵/۱۴ واشنگتن: زمان برای تهران در حال سپری‌ شدن است ۱۴۰۱/۵/۱۴ رایزنی مورا و باقری ادامه دارد ۱۴۰۱/۵/۱۴ آخرین ویدیو ها زندگی در مریخ چگونه است؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۶:۱۳ خوانندگی نیکی کریمی در یاغی سوژ خنده شد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۴:۴۸ مداحی بهاره رهنما بالای منبر در محرم! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۴:۲۰ ویدیویی خارق العاده از موزه آینده در دبی ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۴ ایران و آمریکا هر دو خواهان احیای برجام هستند ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۳:۲۳ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۶:۴۶ چین سفرای کشورهای عضو گروه هفت را احضار کرد ۱۶:۴۴ با این گیاه به راحتی سرفه را درمان کنید ۱۶:۳۱ ‎پشت پرده کمبود عرضه شکر، قند و برنج در سایت های فروش آنلاین ۱۶:۱۳ زندگی در مریخ چگونه است؟ + فیلم ۱۶:۰۴ با میوه ای خاصی به جنگ آلزایمر بروید ۱۵:۳۱ حذف ویژگی خرید زنده فیسبوک به نفع ریلز اینستاگرام ۱۵:۲۶ اپیزود پانزدهم اقتصادینو؛ «نویز: نقصی در قضاوت انسان» ۱۵:۱۷ چرا قیمت خودرو کاهش نمی ‎‌یابد؟ ۱۵:۰۸ نرخ پایین زعفران در بورس اجحاف در حق کشاورزان است ۱۵:۰۶ آمریکا سفیر چین را احضار کرد ۱۵:۰۴ شیوه نامه صادرات دام اشکالات فراوان دارد ۱۵:۰۲ خطیب جمعه تهران: آمریکا به توافق با ایران نیاز دارد ۱۴:۵۲ نقش راهبردی فولاد مبارکه در تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ۱۴:۴۷ ساز و کار پامپ و دامپ رمزارز چگونه است؟ ۱۴:۲۷ آخرین آمار کرونا در ایران / ۴۷ نفر فوت شدند ۱۴:۲۲ معدنی ها چقدر برای کشور ارزآوری کردند؟ ۱۴:۱۷ تلاش توییتر برای احیای Spaces با برخی تغییرات ۱۴:۱۴ ویدیویی خارق العاده از موزه آینده در دبی ۱۴:۰۶ علائم، راه های تشخیص و درمان کم آبی بدن ۱۴:۰۰ قیمت یخچال فریزر بوش چند؟ (جدول) ۱۳:۵۴ شکایت از بانک هایی که برای پرداخت تسهیلات مسکن همکاری نکنند ۱۳:۴۶ رونمایی از اسب ۱۵ میلیاردی آزمون تا اولین قهرمانی در استرالیا ۱۳:۳۹ یک مقام اروپایی: برای نهایی کردن متن توافق در وین هستیم ۱۳:۳۵ ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور ۱۳:۳۳ سامانه مودیان به تنهایی برای شناسایی فرار مالیاتی کافی نیست ۱۳:۲۹ برنامه ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی ۱۳:۲۳ ایران و آمریکا هر دو خواهان احیای برجام هستند ۱۳:۰۸ وزارت ارتباطات بسته اینترنتی رایگان به خبرنگاران می دهد ۱۲:۴۳ تمسخر مهاجم پرسپولیس از سوی پیشکسوت جنجالی + عکس ۱۲:۳۹ علائم و خطراب کم آبی در بدن نوزادان + عکس ۱۲:۳۵ یک میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات خودرو یعنی رانت و فساد ۱۲:۱۶ آب باران در هیچ کجای جهان آشامیدنی نیست ۱۲:۰۱ دلایل و راهکار‌های بالا نیامدن گوشی ۱۱:۵۹ دستاورد کنفرانس بین المللی تکنوبلاک چه بود؟ ۱۱:۵۵ یک ریال هم در صندوق ملی مسکن پول نیست ۱۱:۲۷ سرقت اطلاعات با استفاده از تلگرام و واتساپ فیک! ۱۱:۲۴ خطر گرما برای بیماران قلبی ۱۱:۲۲ برخورد صاعقه به برج ساعت در مکه + عکس ۱۱:۱۷ آنتی بادی مالاریا خطر عفونت را کاهش می دهد ۱۱:۱۳ لاوروف: طرح آمریکا برای اصلاح برجام غیرقابل قبول است ۱۱:۰۵ واشنگتن: زمان برای تهران در حال سپری‌ شدن است ۱۱:۰۴ اوج مصرف را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم ۱۰:۵۷ کرایوتراپی یا سرما درمانی؛ فواید و مضرات ۱۰:۴۲ ۶ راه برای مدیریت دیابت نوع ۲ بدون انسولین ۱۰:۲۲ آیا می توانیم از اطلاعاتمان در اینترنت محافظت کنیم؟ ۱۰:۱۷ تَرک ها و تصاویر «امیرچخماق» پس از سیل ۱۰:۰۱ راه های حذف ایمیل قدیمی بدون از دست دادن اطلاعات ۰۹:۴۷ آپارتمان های ۷۰ متری جنوب تهران چند؟ ۰۹:۳۸ هوای تهران قابل قبول است ۰۹:۳۴ دستمزد پایین باعث زوال سریعتر حافظه می شود اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین گروه هفت اخبار بین الملل وزیر امور خارجه امور خارجه چین عضو گروه هفت تنگه تایوان ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۴ ۱۴۰۱ ۵ ۱۴ ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا در محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم غزه، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت برخی کشورهای غربی به ویژه آمریکا، حملات وحشیانه‌ای به فلسطین داشته و بسیاری از کودکان، زنان و مردان را که هیچ نقشی در جنگ ندارند، به خاک و خون کشیده است.

وی با تاکید بر اینکه مسأله غزه مسأله‌ای جهانی و انسانی است و نباید تصور شود که فقط مسلمانان باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنند، گفت: نظامیان صهیونیست ده‌ها فلسطینی را زنده به گور کردند. زنده به گور کردن انسان‌ها موضوعی بود که در قرون وسطی انجام می‌شد اما الان می‌بینیم که در جامعه متمدن امروز چنین وحشی‌گری‌هایی انجام می‌شود و کشورهای غربی که ادعای متمدن‌بودن و توجه به حقوق بشر دارند، در این مورد دَم نمی‌زنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در سطح دنیا می‌بینیم که دانشجویان کشورهای غربی در حال طرح مطالبه علیه مقامات کشورهای خود هستند. موج اعتراضات دانشجویان علیه رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش چون آمریکا روز به روز بیشتر در دنیا فراگیر خواهد شد و روزی می‌رسد که بسیاری از این افراد دیکتاتور در خانه‌های خودشان مجازات می‌شوند و حتی زنان و فرزندانشان هم علیه آنان قیام خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان، اظهار کرد: در کشوری که ادعا دارد مهد آزادی است و انسان‌ها محترم هستند، شاهد اقدام تأسف‌برانگیز و شرم‌آور پلیس آمریکا هستیم که دست به سرکوب و برخورد خشونت‌بار با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین زده است.

وی با تاکید بر اینکه شعار آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست، گفت: این کارها نشانگر ذات اصلی آمریکا است و نشان می‌دهد که شعارهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه در این کشور آزادی بیان وجود دارد و مخالفان آنان هم می‌توانند آزادانه اعتراض خود را مطرح کنند، دروغ است و با واقعیت انطباق ندارد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه این روزها حتی یهودی‌ها هم علیه اسراییل قیام می‌کنند، گفت: دانشجویان یهودی مقیم آمریکا نیز در کنار سایر دانشجویان آمریکایی در تجمعات ضد صهیونیستی شرکت کرده‌اند و پیام این اعتراضات آن است که اسراییل و آمریکا راه به جایی نمی‌برند و پیروزی از آن مظلومان تاریخ مانند غزه است.

کد خبر 6092276 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان