Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری در حاشیه حضور در مجلس درباره راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت، گفت: در قانون بودجه امسال به تمامی دستگاه‌ها تکلیف شده که پایان شهریور ماه پنجره خدمات دولت هوشمند خود را راه اندازی و یک سوم خدمات خود را بدون مراجعه حضوری و به شکل برخط و هوشمند به مردم ارائه کنند.

وی افزود: ما نیز مکلف شدیم تا دی ماه پنجره ملی خدمات را راه‌اندازی کنیم تا پنجره‌ها به یکدیگر متصل شوند و مردم از طریق یک درگاه واحد تمامی خدمات دولتی را دریافت کنند، ما این پنجره را در اردیبهشت ماه و پیش از موعد قانون راه‌اندازی کردیم و در حال حاضر هر دستگاهی که پنجره واحد خود راه‌اندازی کند، ظرف کمتر از ۴۸ ساعت می‌تواند به پنجره ملی خدمات متصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کابینه سیزدهم اضافه کرد: حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ دستگاه باید به این پنجره متصل شوند که خوشبختانه حدود ۲۴ دستگاه متصل شده‌اند و هر هفته ۲ تا ۳ دستگاه جدید به آن متصل می‌شوند.

زارع‌پور با بیان اینکه هرچند موعد قانونی شهریور ماه است، اما جنب و جوش خوبی برای اتصال وجود دارد، ادامه داد: دستگاه‌های اصلی متصل شده‌اند؛ وزارت نیرو، وزارت کشور و سامانه املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی متصل شده‌اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله اتصال هستیم در گام بعدی باید به موضوع کیفیت خدمات رسیدگی کنیم، تصریح کرد: امیدوارم تا پایان شهریور اتفاق خوبی می‌افتد و مردم بتوانند بدون مراجعه به دستگاه اجرایی خدمات خود را دریافت کنند. این موضوع زمینه تکریم مردم از بین رفتن و امضا‌های طلایی و فساد است. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات پنجره ملی خدمات راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

 به گزارش ایسنا، علی اصغر انصاری_ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات_ از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد.  

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد.  

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده سازی کنیم.

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور، مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت ۲ نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان