Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطلبی که در برخی رسانه‌های فارسی‌زبان تحت عنوان «ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته» منتشر شده است، برداشت نادرستی از مطلب پایگاه بلومبرگ است.

به گزارش ایران اکونومیست، در مطلب مورد اشاره، عنوان شده است که در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی لازم، از لحاظ فنی این امکان وجود دارد که ظرف ۷۲ ساعت توافق نهایی شود.
این عبارت، به معنای تعیین ضرب‌الاجل نبوده و اتفاقا جمهوری اسلامی ایران نیز بارها تاکید کرده است که اگر تصمیمات سیاسی لازم اتخاذ شود، می‌توان ظرف مدت کوتاهی به توافق رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی رسانه ها امروز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ مدعی شدند که این خبرگزاری به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داده که موانع احیای برجام می‌توانند ظرف ۷۲ ساعت برطرف شوند یا دیگر توافقی امکان‌پذیر نخواهد بود. آنها گفته‌اند که این امر مستلزم تصمیم‌گیری‌های سیاسی در سطح بالا در تهران و واشنگتن است، اما به نظر می‌رسد که تمایل دو طرف برای سازش با یکدیگر کم‌تر شده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مذاکرات وین ، احیای برجام

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مذاکرات وین احیای برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی

به گزارش صدای ایران از ایرنا از قوه قضاییه، دادستانی عمومی و انقلاب تهران به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز به طور رسمی در رسانه‌ها اعلام شد.

 یکی از افرادی که دستمایه رسانه‌های معاند برای شعله ور کردن اغتشاشات در روز‌های اولیه پس از فوت مهسا امینی و شکل‌گیری تجمعات خیابانی بود، دختری ۱۷ ساله که چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ جسد وی را ساکنان ساختمانی در چهارراه امیر اکرم پیدا کردند. رسانه‌های معاند و بیگانه مدعی شدند که او از کشته‌شدگان تجمعات در تهران بوده است. ادعایی که اگر چه توسط پزشکی قانونی و نهاد‌های رسمی تکذیب شد؛ اما این دختر که «نیکا شاکرمی» نام داشت، سوژه‌ای برای پروژه کشته‌سازی بود.

به محض پیدا شدن جسد وی در دادسرای جرایم جنایی پرونده قضایی تشکیل شد و قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی استان تهران درباره پرونده نیکا شاکرمی توضیحاتی ارائه کرد که جزئیات بیشتر را می‌توانید اینجا بخوانید.

پس از آن، قوه قضاییه چهارم آبان ماه ۱۴۰۱ گزارش کاملی از روند پرونده نیکا شاکرمی را همراه با مستندات منتشر کرد. در این گزارش پیام نیکا شاکرمی ساعتی قبل از پیدا شدن جسم بی‌جانش توسط اهالی محله‌ای در تهران، به مادرش منتشر شد که نوشته بود: «تقصیر هیچکس نبود!»


دیگر خبرها

  • اگر معده درد یا رفلاکس معده دارید، این مطلب را بخوانید
  • احضار  فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطلب درباره نیکا شاکرمی
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • قطعی ۱۷ ساعته آب منازل شهرک سازمانی والفجر در پرندک
  • الماس‌هایی که دو ساعته تولید می‌شوند؛ دستاورد کیمیاگران مدرن چیست؟
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • ببینید | ادعای رییس پژوهشگاه رویان برای احیای نسل دایناسور توسط انسان