Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، کنفرانس تکنوبلاک که نخستین همایش بین‌المللی در زمینه بلاکچین و رمزارزها بود، با حضور جمعی از صاحب‌نظران این حوزه از کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، روز پنجشنبه تاریخ 13 مرداد برگزار شد.

این همایش به منظور همکاری روسیه و ایران در زمینه بلاکچین و گسترش کسب و کارهای داخلی در این زمینه در کشورهای مقابل انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه مراسم کنفرانس تکنوبلاک، مجتبی توانگر، نماینده مجلس تهران و رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری چنین همایش‌هایی اظهار کرد: آنچه که در مجالس و دولت‌های دنیا می‌بینیم، این است که دانش و اطلاعات اندکی نسبت به رمزارز و بلاکچین وجود دارد. برگزاری همایش‌های مختلف در این زمینه کمک می‌کند که دانش و تخصص نسبت به این موضوع افزایش پیدا کند.

وی در مورد فواید چنین همایش‌هایی گفت: دستاورد اول همایش‌هایی مانند تکنوبلاک در ایران نیز این است که باعث افزایش دانش می‌شود. دستارود دومی که باعث می‌شود چنین همایش‌هایی را بیشتر پیگیری کنیم این است که از تجربیات همه کشورها استفاده کنیم.

توانگر افزود: روسیه سال‌هاست که روی این موضوع کار می‌کند، قانون‌گذاری کرده و شرکت‌های زیادی در این حوزه دارد. بر اساس گزارش یکی از مسئولان روسیه، یکی از انجمن‌های این کشور در زمینه بلاکچین به تنهایی 300 شرکت دارد.

توانگر با اشاره به اینکه اگر چه در ایران در عمل به صورت جدی کاری انجام نشده، خاطرنشان کرد: اما در زمینه دانش این حوزه توانستیم تخصص لازم را کسب کنیم و می‌توانیم آن را به سایر کشورها انتقال دهیم.

نماینده مجلس تهران در پاسخ به این سوال که آیا در روسیه قانون‌گذاری حوزه بلاکچین و رمزارزها انجام شده است؟ گفت: در روسیه در برخی از حوزه‌ها، قانون‌گذاری انجام شده است. همین حرکت گام به گام در واقع یک تجربه است. در حوزه ماینینگ، تبادل، صرافی‌ها و غیره نیاز به قانون‌گذاری وجود دارد که هر کدام به تدریج باید انجام شود.

وی در ادامه اشاره کرد: در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی دولت، در مورد ماینینگ اتفاقات خوبی افتاده و تصمیمات خوبی اتخاذ شده است که باید به مرحله تصویب برسد. پس از آن نوبت به تبادل و اکسچنج می‌رسد که می‌توانیم از تجربیات قانون‌گذاری قبلی استفاده کنیم.  

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر مجتبی توانگر اخبار ارز دیجیتال تکنوبلاک اخبار مرتبط ساز و کار پامپ و دامپ رمزارز چگونه است؟ ۱۴۰۱/۵/۱۴ دستاورد کنفرانس بین المللی تکنوبلاک چه بود؟ ۱۴۰۱/۵/۱۴ قانون گذاری رمزارزها دغدغه یک صرافی نیست اما او ام پی فینکس این دغدغه را داشت ۱۴۰۱/۵/۱۳ رمزارز می تواند در حوزه تجارت خارجی به ما کمک کند/ وزیر و رییس بانک مرکزی بر این موضوع… ۱۴۰۱/۵/۱۳ از تجربه ایران در زمان تحریم ها استفاده خواهیم کرد/ آماده ایم از مدل بورس ایران در… ۱۴۰۱/۵/۱۳ بلاکچین چگونه می تواند در مدیریت شهری به کمک ما بیاید ۱۴۰۱/۵/۱۳ آخرین ویدیو ها کوتاه ترین انیمیشن برنده اسکار + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۷:۲۴ زندگی در مریخ چگونه است؟ + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۶:۱۳ خوانندگی نیکی کریمی در یاغی سوژ خنده شد! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۴:۴۸ مداحی بهاره رهنما بالای منبر در محرم! + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۴:۲۰ ویدیویی خارق العاده از موزه آینده در دبی ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۴:۱۴ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۷:۳۷ در انتظار تصویب قانون ماینینگ در کمیسیون اقتصادی دولت هستیم / برگزاری کنفرانس هایی مانند تکنوبلاک کمک به بالا رفتن دانش است ۱۷:۲۴ کوتاه ترین انیمیشن برنده اسکار + فیلم ۱۷:۲۰ خبر ضرب الاجل ۷۲ ساعته کذب است ۱۷:۰۶ سیاست ارزی جدید کالاهای وارداتی مصر را کمیاب کرد ۱۷:۰۰ امیرعبداللهیان: در مذاکرات به ۳ اصل مهم توجه داریم ۱۶:۴۶ چین سفرای کشورهای عضو گروه هفت را احضار کرد ۱۶:۴۴ با این گیاه به راحتی سرفه را درمان کنید ۱۶:۳۱ ‎پشت پرده کمبود عرضه شکر، قند و برنج در سایت های فروش آنلاین ۱۶:۱۳ زندگی در مریخ چگونه است؟ + فیلم ۱۶:۰۴ با میوه ای خاصی به جنگ آلزایمر بروید ۱۵:۳۱ حذف ویژگی خرید زنده فیسبوک به نفع ریلز اینستاگرام ۱۵:۲۶ اپیزود پانزدهم اقتصادینو؛ «نویز: نقصی در قضاوت انسان» ۱۵:۱۷ چرا قیمت خودرو کاهش نمی ‎‌یابد؟ ۱۵:۰۸ نرخ پایین زعفران در بورس اجحاف در حق کشاورزان است ۱۵:۰۶ آمریکا سفیر چین را احضار کرد ۱۵:۰۴ شیوه نامه صادرات دام اشکالات فراوان دارد ۱۵:۰۲ خطیب جمعه تهران: آمریکا به توافق با ایران نیاز دارد ۱۴:۵۲ نقش راهبردی فولاد مبارکه در تحقق سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ ۱۴:۴۷ ساز و کار پامپ و دامپ رمزارز چگونه است؟ ۱۴:۲۷ آخرین آمار کرونا در ایران / ۴۷ نفر فوت شدند ۱۴:۲۲ معدنی ها چقدر برای کشور ارزآوری کردند؟ ۱۴:۱۷ تلاش توییتر برای احیای Spaces با برخی تغییرات ۱۴:۱۴ ویدیویی خارق العاده از موزه آینده در دبی ۱۴:۰۶ علائم، راه های تشخیص و درمان کم آبی بدن ۱۴:۰۰ قیمت یخچال فریزر بوش چند؟ (جدول) ۱۳:۵۴ شکایت از بانک هایی که برای پرداخت تسهیلات مسکن همکاری نکنند ۱۳:۴۶ رونمایی از اسب ۱۵ میلیاردی آزمون تا اولین قهرمانی در استرالیا ۱۳:۳۹ یک مقام اروپایی: برای نهایی کردن متن توافق در وین هستیم ۱۳:۳۵ ترافیک سنگین در محورهای شمالی کشور ۱۳:۳۳ سامانه مودیان به تنهایی برای شناسایی فرار مالیاتی کافی نیست ۱۳:۲۹ برنامه ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی ۱۳:۲۳ ایران و آمریکا هر دو خواهان احیای برجام هستند ۱۳:۰۸ وزارت ارتباطات بسته اینترنتی رایگان به خبرنگاران می دهد ۱۲:۴۳ تمسخر مهاجم پرسپولیس از سوی پیشکسوت جنجالی + عکس ۱۲:۳۹ علائم و خطراب کم آبی در بدن نوزادان + عکس ۱۲:۳۵ یک میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات خودرو یعنی رانت و فساد ۱۲:۱۶ آب باران در هیچ کجای جهان آشامیدنی نیست ۱۲:۰۱ دلایل و راهکار‌های بالا نیامدن گوشی ۱۱:۵۹ دستاورد کنفرانس بین المللی تکنوبلاک چه بود؟ ۱۱:۵۵ یک ریال هم در صندوق ملی مسکن پول نیست ۱۱:۲۷ سرقت اطلاعات با استفاده از تلگرام و واتساپ فیک! ۱۱:۲۴ خطر گرما برای بیماران قلبی ۱۱:۲۲ برخورد صاعقه به برج ساعت در مکه + عکس ۱۱:۱۷ آنتی بادی مالاریا خطر عفونت را کاهش می دهد ۱۱:۱۳ لاوروف: طرح آمریکا برای اصلاح برجام غیرقابل قبول است ۱۱:۰۵ واشنگتن: زمان برای تهران در حال سپری‌ شدن است ۱۱:۰۴ اوج مصرف را بدون خاموشی پشت سر گذاشتیم ۱۰:۵۷ کرایوتراپی یا سرما درمانی؛ فواید و مضرات ۱۰:۴۲ ۶ راه برای مدیریت دیابت نوع ۲ بدون انسولین ۱۰:۲۲ آیا می توانیم از اطلاعاتمان در اینترنت محافظت کنیم؟ اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجتبی توانگر اخبار ارز دیجیتال تکنوبلاک قانون گذاری ارز دیجیتال همایش هایی ۱۴۰۱ ۵ ۱۳

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی امروز ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه علم و فرهنگ آغاز به کارکرد و تا ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دکتر مهدی باصولی رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: از علل تداوم برگزاری کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی این بود که باهدف درستی انتخاب شده و مسیر درستی را طی کرده است.

رییس کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه خاطرنشان کرد: موضوع وب پژوهی مسئله‌ای به‌روز بوده که سرعت رشد بالایی دارد و این نکته‌ای مهم، برای ادامه دارشدن این کنفرانس است.

وی تأکیدکرد: دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر اقداماتی که در این حوزه انجام داده است، نشریه‌ای را راه‌اندازی کرد که علاوه بر مجوز ISC، رتبه «ب» پژوهشی وزارت علوم را نیز کسب کرده است. همچنین خبر خوب که نشریه وب پژوهی از امسال به‌صورت فصلنامه منتشر می‌شود و این اقدامی مبارک است و امیدواریم این نشریه، محلی برای تعامل اهالی علم باشد.

وی گفت: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

باصولی خاطرنشان کرد: این کنفرانس یک کنفرانس تخصصی و بین‌رشته‌ای است و خوشحالیم که هرسال تعداد افرادی که در حوزه‌ فناوری اطلاعات در این کنفرانس حضور دارند، بیشتر می‌شوند و به جز پنل‌های تخصصی پنل‌هایی در حوزه‌های علوم‌انسانی، جامعه‌شناسی و… نیز مرتبط با این حوزه و جود دارد.

وی افزود: این کنفرانس تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی انجام می‌دهد و با تلاش مشترک اساتید و دانشجویان، امیدواریم به رشد و پیشرفت بیشتری دست یابیم.

جایزه پرفسور کامبیز بدیع اهدا خواهد شد

محمدجواد شایگان فرد دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ و دبیرکنفرانس بین المللی وب پژوهی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد بین‌المللی، به شرح گزارش مختصری از دوره‌های قبل پرداخت.

وی در خصوص انتخاب محورهای این کنفرانس خاطرنشان کرد: کمیته علمی کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی ۱۵ محور اصلی را برای کنفرانس انتخاب کرد که از جمله آنها می‌توان به یادگیری ماشین، یادگیری عمیق در وب، وب‌کاوی، وب معنایی و تحلیل وب، اینترنت اشیا، بازیابی اطلاعات، شبکه‌های اجتماعی، سکوهای ابری، انبوه و توزیع شده، بلاک‌چین و رمزارز، تعامل انسان و رایانه، کیفیت وب، سکوها و ابزارهای نرم‌افزاری وب، کسب‌وکار و بازاریابی الکترونیکی، امنیت وب، تحلیل رفتار و شخصی‌سازی، پردازش تصویر در وب، رسانه و ارتباط‌شناسی وب، وب و جامعه اشاره کرد.

دبیر کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی در ادامه افزود: ما در این کنفرانس به‌ تمامی موضوعاتی که مربوط به حوزه وب می‌شد نیز توجه کردیم و صرفاً به دنبال ابعاد فناوری آن نبوده و نویسندگان حوزه علوم‌انسانی و… را نیز تشویق کردیم تا در این حوزه ورود کنند.

شایگان فرد در ادامه افزود: ۱۴۲ مقاله پذیرش شده است که ۴۵ مورد شفاهی است، البته نکته حائز اهمیت این است که هر مقاله دو داور داشته و بعد اعلام نتایج شده است.

وی عنوان کرد: مقالات و پژوهش‌هایی متعددی به زبان‌هایی فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌هایی معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است. گفتنی است امسال حدود ۷۵ درصد مقالات به زبان انگلیسی بوده است و این نشان از تمایل پژوهشگران به تعاملات بین‌المللی است.

دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ همچنین تأکید کرد: از ۱۳ کشور دنیا نیز به این کنفرانس مقاله ارسال کرده‌اند که بیشترین آن از استرالیا و بیشترین مقالات داخلی از دانشگاه علم و صنعت بوده است.

شایگان فرد همچنین از برگزاری و اهدای جایزه پرفسور کامبیز بدیع در سال آینده خبر داد. این جایزه به برترین مقاله حوزه وب پژوهی اهدا خواهد شد که نشان از تشویق به توسعه و پیشرفت در این زمینه دارد.

وی تاکیدکرد:سال آینده کمیته علمی با بررسی مقالات و تأکید بر مقالات حوزه وب پژوهی جایزه پرفسور کامبیز بدیع را به برترین مقالات در حوزه «وب هوشمند» اهدا خواهد کرد.

کد خبر 6087816

دیگر خبرها

  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی