Web Analytics Made Easy - Statcounter

پهنه رودکی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری بر سید و سالار شهیدان؛ امام حسین(ع)، میزبان برپایی نمایشگاه نقاشی «هنر عاشورایی» شده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم؛ موسم سوگواری بر سید و سالار شهیدان؛ حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، کارگاه نقاشی «هنر عاشورایی» در پهنه رودکی برپا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارگاه هنری که به همت مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر دایر شده، پذیرای حضور و خلق آثار هنری توسط هنرمندان جوان رشته‌ نقاشی و نقاشی‌خط است. 

رضا عرب‌گری، عاطفه قاسمی‌نیا، ساوالان جماعتی، محمدجواد طاهرخانی، محیا شایسته، نرگس شریف‌زاده، زهرا باقرنژاد، سامان مومنی، غزاله سابقی و مهدی زیرکی، ازجمله هنرمندان حاضر در کارگاه‌ نقاشی و نقاشی‌خط «هنر عاشورایی» هستند که آثار خود را حول مفاهیم و مضامین عاشورایی طراحی و اجرا خواهند کرد. 

کارگاه نقاشی «هنر عاشورایی» تا روز شنبه ۱۵ مرداد ماه در پهنه رودکی، روبه‌روی درِ ورودی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، برپا و پذیرای بازدید عموم علاقه‌مندان خواهد بود. 

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی کارگاه نقاشی ماه محرم هنر عاشورایی هنر عاشورایی پهنه رودکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی برپا شد
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی برپا می‌شود
  • بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در داخل و خارج کشور برپا می‌شود
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود