Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:57:14 GMT

واقعه کربلا برای مسئولان یک الگو است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۸۹۲۱

واقعه کربلا برای مسئولان یک الگو است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا نوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که در مصلی امام خمینی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گریه کردن بر سیدالشهدا و عزاداری برای ایشان ثواب بسیار دارد؛ لذا باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در هفته نخست ماه محرم، مراسم عزاداری در شهرها و روستاهای استان به خوبی برگزار شد در حالی که شاید برخی فکر می‌کردند متأثر از مسائل اقتصادی، برگزاری این عزاداری‌ها امسال کمرنگ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به واسطه ماه محرم بستر خوبی در جامعه فراهم شده است تا به نام امام حسین (ع) فضائل اخلاقی را گسترش دهیم و نمونه‌های اسلامی را به عنوان الگو عرضه کنیم.

حجت الاسلام نوری گفت: واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) نه تنها برای جامعه و مردم یک الگو بود، بلکه الگویی برای دولتمردان است؛ چرا که آن امام برای ایستادگی در برابر ظلم قیام کرد که این امر راهبردی برای دولتمردان به حساب می‌آید.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار افزود: تهیه و انتشار خبر، امر ویژه و مهمی است که شاید توجهی به آن نشده است، در تاریخ اسلام هم راویان و محدثان به عنوان گروه ویژه و محترم شمرده می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: نقل وقایع و نقل حادثه‌ها اگر دقیق، درست و مستند بیان شود می‌تواند جهت گیری جامعه را روشن کند و در تصمیم گیری مسئولان تأثیر گذار باشد.

کد خبر 5556735

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نوری اقامه نماز جمعه محرم 1401 مراسم عزاداری محرم 1401 بوشهر ماه محرم سیلاب ویروس کرونا مراسم عزاداری کرمانشاه همایش شیرخوارگان حسینی خطبه های نماز جمعه حسینیه مهر عکس استانها اردبیل آمار کرونا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»

دریافت 28 MB

تصویربردار: حسین نوری

کد خبر 6093468

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • دسته‌روی روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد برگزار می‌شود
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • هشدار مشاور قالیباف در واکنش به گشت ارشاد: «وقوع واقعه برنامه ریزی شده کف خیابان»
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود