Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@02:24:33 GMT

چین: نانسی پلوسی و خانواده او را تحریم کردیم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۹۲۸۵

چین: نانسی پلوسی و خانواده او را تحریم کردیم

به گزارش جماران؛ به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه وضعیت اوکراین و تایوان به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیستند، از تحریم رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و اعضای درجه یک خانواده وی خبر داد.

در ادامه واکنش‌های تند چین به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، امروز از تحریم پلوسی توسط پکن خبر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) از تحریم پلوسی و اعضای درجه یک خانواده وی، به دلیل سفر به تایوان خبر داد.

هووآ طی نشست خبری در پکن گفت: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد را نمی‌توان با آنچه در تایوان رخ می‌دهد، مقایسه کرد.۱۶۰ کشور سفر پلوسی به تایوان را تحریک‌آمیز و نقض اصل چین واحد دانستند».

به نوشته خبرگزاری «شینهوآ»، وی در ادامه توضیح داد: «سفر پلوسی تحریک آمیز است و صلح و امنیت را تضعیف می‌کند. سفر پلوسی وضعیت تنگه تایوان را بدتر کرد».

این دیپلمات چینی اظهار داشت: «واشنگتن خواهان مداخله در امور داخلی تنگه تایوان است که برخلاف موازین بین‌المللی است. واکنش ما موجه و متناسب با تحولات جاری و سفر پلوسی به تایوان است».

هووآ همچنین خبر داد که وزرای خارجه کره جنوبی و نپال در ماه جاری میلادی به چین سفر خواهند کرد.

این در حالی است که «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد جمعه اعلام کرد واشنگتن آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای «مینوت‌من» را برای جلوگیری از افزایش بیشتر تنش‌ها به تعویق انداخت.

سفر پلوسی به تایوان اولین سفر یک رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از سال ۱۹۹۷ به این جزیره بود. پلوسی به محض ورود به تایوان در توییتی نوشت: «سفر به تایوان نشان دهنده تعهد من به یک دموکراسی پویاست.»

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آنها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا تایوان چین نانسی پلوسی سفر نانسی پلوسی به تایوان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا سفر پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • جام جهانی تیراندازی؛ پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه ۱۰ متر
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • توقف نمایندگان مازندران در لیگ فوتسال کشور