Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@13:50:06 GMT

پشت پرده تقلب در بسته بندی زعفران چه بود؟+جزئیات

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۹۴۷۵

پشت پرده تقلب در بسته بندی زعفران چه بود؟+جزئیات

اخیراً ویدئویی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد داخل یک بسته زعفران و برای سنگین‌تر شدن وزن آن، براده‌های آهن ریخته شده است.

به گزارش ایمنا، اخیراً ویدئویی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد داخل یک بسته زعفران و برای سنگین‌تر شدن وزن آن، براده‌های آهن ریخته شده است.

علی حسینی عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران، اظهار کرد: استفاده از براده آهن برای افزایش وزن بسته‌های زعفران در برندهای معتبر کذب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقلب در زعفران فقط با براده آهن نیست بلکه ممکن است از سنگ، گیاهان رنگ‌شده، خاک و… نیز استفاده شود. به عبارت دیگر هر چیزی که منشأ غیرزعفران داشته باشد، تقلب محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران ادامه داد: فیلمی که اخیراً پخش شده اقدامی حساب شده برای تخریب خوشنامی یک برند زعفران است و افرادی که این ویدئوها را درست می‌کنند، قصد تخریب برندهای زعفران را دارند و به نوعی دشمن کشاورزان هستند، زیرا با این کار زحمت کشاورزان هم زیر سوال می‌رود.

وی اضافه کرد: ۱۰ سال است که می‌گوئیم شناسنامه‌دار کردن زعفران جلوی تقلب در این بخش را می‌گیرد، زیرا زعفران از نقطه تولید در مزرعه قابل رهگیری خواهد بود و دیگر اینکه با این اقدام دولت می‌تواند بداند دقیقاً چقدر زعفران در کشور کشت شده است. ولی متأسفانه فقط در این راستا حرف و شعار شنیدیم و اقدامی انجام نشده است.

حسینی تصریح کرد: باید توجه کنیم که دیگر در عرصه تولید زعفران در دنیا تنها نیستیم و کشورهای بسیاری در حال رقابت با ما هستند و به همین منظور باید خیلی با برنامه‌تر و دقیق‌تر عمل کنیم.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 594089

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تولید زعفران عضو هیئت رئیسه شورای ملی زعفران برند زعفران ایران تولید زعفران در ایران زعفران ایرانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد

رییس سازمان سنجش گفت: ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ کشف شد، موارد به هیات‌های بدوی ارجاع می‌شود و معمولا کمتر از ۵ سال محرومیت برای داوطلبان ندارد.

به گزارش مشرق، عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش کشور امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳ یکی از ایمن‌ترین آزمون‌های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعاً مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه‌های زیرزمینی را ه داوطلبان را اغفال می‌کنند نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه‌های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه‌ها در حد دستگاه‌های جاسوسی و پیچیده بود، ولی تلاش‌های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان‌ها یا استان‌ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات‌های بدوی و هیات‌های تجدید نظر ارجاع می‌شوند و معمولاً برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیگر خبرها

  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)