Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن انصاری منش در جلسه‌ای که با حضور مسئولین بنیاد نخبگان فارس در اداره‌کل زندان‌های فارس برگزار شد، ضمن تشریح رسالت و ماموریت سازمان زندان‌ها شرحی از تکالیف این سازمان را در رابطه با زندانیان و خانواده‌های آنان در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی، اشتغال، حرفه آموزی و بهداشت و درمان ارائه کرد.

او با اشاره به علل گرایش افراد به ارتکاب جرم گفت: فقر فرهنگی و اقتصادی از عوامل و مؤلفه‌های تاثیرگذار در ارتکاب جرم افراد است و ضرورت توانمندسازی این افراد در زندان به عنوان کسانی که می‌توانند در جامعه به درستی و مطابق با قوانین و هنجار‌های جامعه ایفای نقش کنند مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری منش گفت: سازمان زندان‌ها در راستای توانمندسازی زندانیان، اقدامات بسیار مناسبی در حوزه‌های فرهنگی، حرفه آموزی، اشتغال و بهداشت و درمان انجام و همچنان در دستور کار قرار داده و از تمام ظرفیت‌ها برای پرورش استعداد‌های زندانیان به نحوی که فردی مثمرثمر برای جامعه باشد، استفاده می‌کند.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: علاوه بر زندانیان، آسیب‌های اجتماعی زیادی در شرایط کنونی جامعه متوجه خانواده زندانیان و فرزندان آنان می‌شود که در این زمینه با استفاده از نهاد‌های حمایتی همچون انجمن حمایت از زندانیان و به کارگیری ظرفیت‌های موجود در جامعه اعم از خیرین و رایزنی با تمام دستگاه‌های اجرایی و نهادها، حمایت‌های لازم از خانواده‌ها در حوزه‌های معیشتی، درمانی، آموزشی و دیگر مشکلات مبتلابه آنان به لحاظ کاهش آسیب‌های احتمالی که ممکن است متوجه آنان شود، انجام می‌شود.

انصاری منش گفت: خواسته اداره کل زندان‌ها از بنیاد نخبگان؛ استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و اساتید مطرح در حوزه‌های اشتغال، حرفه‌آموزی، فرهنگی، بهداشت و درمان و توانمندسازی زندانیان و خانواده‌های آنان برای برگزاری دوره‌های کاربردی برای متولیان امر در زندان‌ها و شناسایی و رفع چالش‌ها در تحقق اهداف قوه قضاییه و سازمان زندان‌ها در راستای اصلاح و تربیت زندانیان است.

او گفت: ضرورت استفاده از نظرات صاحب نظران در بنیاد نخبگان مبنی بر ارتقاء کارایی و بهره‌وری کارگاه‌های اشتغال موجود در زندان‌ها و ارائه آموزش‌های فنی و مهارت‌های لازم به زندانیان متناسب با نیاز بازار، اعزام و بکارگیری و استفاده از ظرفیت نخبگان فرهنگی در حوزه‌های مختلف اعم از عقیدتی، مذهبی، هنری، ورزشی و ... با تمرکز بر تغییر نگرش زندانیان به سمت اصلاح و تربیت آنان برای فعالیت در حوزه‌های مطرح شده حتی پس از آزادی در سطح جامعه از دیگر درخواست‌های این اداره کل از بنیاد ملی نخبگان است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس یادآور شد: استفاده از ظرفیت نخبگان مربوطه در حوزه بهداشت و درمان و اساتید دانشگاهی برای ارائه آموزش‌های مستمر کاربردی به عوامل و متولیان بهداشتی و درمانی در زندان‌ها و اعزام گروه‌های جهادی در حوزه درمان به زندان‌ها برای بهره مندی زندانیان از خدمات آنان، ارتباط مستمر با دانشگاه‌ها و اساتید ذیربط برای آسیب شناسی ریشه‌ای عوامل اثرگذار بر ارتکاب جرم توسط افراد و زندانیان و ارائه راهکار‌های مناسب برای درمان و اصلاح وضعیت موجود و ارائه ماحصل تحقیقات به مراکز و مراجع تصمیم گیرنده در حوزه‌های مختلف به اثربخشی فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها کمک می‌کند.

انصاری منش گفت: ایجاد زمینه حضور پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات عالیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای انجام طرح‌های دانشگاهی و انجام پایان نامه آنان در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی و موضوعات حقوقی و استفاده از نظرات نخبگان به لحاظ اصلاح فرآیند‌های انجام کار در بخش‌های پیشنهادی مختلف اداره کل زندان‌های استان با هدف ارتقاء میزان رضایتمندی زندانیان، خانواده‌ها و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط و کاهش هزینه‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند در انجام فرایند‌های اصلاح و تربیت مؤثر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد نخبگان فارس زندان های فارس بهداشت و درمان اصلاح و تربیت بنیاد نخبگان زندان ها خانواده ها انصاری منش اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان روز دوشنبه با حضور اعضا هیأت مدیره بنیاد و جمعی از مدیران و کارکنان این مجموعه برگزار شد.

معاون مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در این مراسم با بیان این مطلب که خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک افتخار و توفیقی والاست که امروز نصیب ما شده است، افزود: یقیناً خدمت در قوه قضائیه به لحاظ جایگاه آن از نظر اجرای عدالت، احقاق حقوق و دفاع از حقوق عامه و تجلی خدمت به مردم، توفیق مضاعفی است که باید غنیمت شمرد.

وی در ادامه گفت: به تبع آن، خدمت در نهاد بنیاد تعاون زندانیان که ارتباط مستقیم با زندانیان به ویژه با خانواده‌های آن‌ها دارد و در مسیر حمایت، رفع مشکلات و توانمند سازی آن‌ها حرکت می‌کند علاوه بر توفیق، دارای آثار و برکات و پاداش اخروی است که باید این فرصت را قدر دانست و در تعالی و توسعه آن کوشش کرد.

این مقام حفاظتی با تأکید بر اینکه برنامه و هدف، ما حفاظت از کل سرمایه‌ها و دارایی‌های دستگاه قضائی است، افزود: صیانت از سرمایه‌های ارزشمند این دستگاه، که در رأس آن منابع انسانی است همواره مورد تأکید ریاست قوه قضائیه و از توصیه‌ها و راهبردهای همیشگی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه نیز است.

در پایان این مراسم با حکم رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات، مدیر جدید حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون منصوب و از زحمات مدیر قبلی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6092144

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی