Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:38:00 GMT

آسفالت شدن محور سورت تا پایان شهریور ماه

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۱۳۹۸

آسفالت شدن محور سورت تا پایان شهریور ماه

مهدی ایزدی سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: در حال حاضر روند اجرای آسفالت محور چشمه سورت در مرحله انعقاد قرارداد با پیمانکار قرار دارد.

او افزود: چشمه پلکانی باداب سورت دومین میراث طبیعی ایران پس از قله دماوند به است که جریان آب‌های رسوبی و معدنی این چشمه در شیب پایین دست، ده‌ها حوضچه پلکانی رنگ‌های نارنجی، زرد و قرمز را در اندازه‌های مختلف به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ایزدی گفت: چشمه سورت به دلیل قابلیت‌های خاص طبیعی یکی از مقاصد گردشگری خارجی مازندران به شمار می‌آید.

او افزود: با نصب دوربین و سیستم روشنایی در محوطه چشمه باداب سورت توسط مدیر پارک طبیعت سورت، شرایط بازدید گردشگران در هر زمان از شبانه روز در این چشمه فراهم شده است.

این چشمه در سال ۱۳۸۷ توسط سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پس از قله دماوند به‌عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد. ثبت این چشمه نیز پس از پاموک‌کاله ترکیه به عنوان دومین چشمهٔ آب شور جهان شناخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری مازندران میراث فرهنگی چشمه سورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیرعامل شرکت گاز مازندران از پاسخگویی به ۸۴ هزار و ۱۷۴ تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی با مرکز امداد و حوادث ۱۹۴ شرکت گاز استان، طی سال گذشته خبر داد.

دکتر مایلی رستمی با اعلام این خبر گفت: از این تعداد تماس ۷۹ هزار و ۶۷۶ مورد منجر به اعزام عملیاتی و ۹۸۹ مورد نیز منجر به اعزام فوری گروه‌های امداد و حوادث شده است.

وی رفع نشتی از کنتور و رگولاتور، بررسی صدای ناهنجار از رگولاتور، وصل کردن مجدد انشعاب، بازدید از حفاری، کنترل آتش‌سوزی و رفع شکستگی علمک در اثر برخورد خودرو را از جمله اقداماتی عنوان کرد که اعزام گروه‌های امداد و حوادث در پی داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به ضرورت آمادگی و انجام واکنش سریع نیرو‌های امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی، گفت: برگزاری مانور مقابله با زلزله، انفجار، آتش‌سوزی، گازگرفتی و شکستگی علمک، نقشه‌خوانی و تعیین موقعیت مکانی از جمله اقداماتی است که در این راستا طی سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین تا آخر اردیبهشت ماه
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • معرفی رایتل برای دومین بار به عنوان کارفرمای برتر سلامت‌محور