Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:52:01 GMT

۴ شهرستان آذربایجان غربی قرمز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۸۱۴۹۲

۴ شهرستان آذربایجان غربی قرمز شد

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی چهار شهرستان استان به رنگ قرمز کرونایی در آمدند.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی در شهرهای استان افزود: علاوه بر دو شهرستان چایپاره و نقده، دو شهرستان دیگر میاندوآب و پلدشت نیز به وضعیت قرمز قرار گرفتند و تعداد شهرستان های قرمز استان به چهار شهرستان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: اشنویه، ارومیه و شاهین دژ نارنجی و مابقی شهرها زرد هستند. 

این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گفت: در حال حاضر ۳۴۹ نفر در بخش‌های کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد تست ۱۳۹ نفر مثبت بوده و با تشخیص قطعی بستری هستند.

 وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ نفر بستری شدند که تست ۱۵ نفر مثبت بود. 

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان تصریح کرد:در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر فوتی مثبت در استان گزارش شده است.

وی ادامه داد: آمار مبتلایان مثبت در ۲۴ ساعت گذشته به ۲۱۲ نفر رسیده، همچنین ۲۸۶ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در ۲۴ ساعت گذشته مراجعه کردند. 

این متخصص بیماریهای عفونی افزود: بر اساس تحلیل آمار هفته اخیر نسبت به یک هفته قبل و دو هفته ماقبل میانگین روند کل بستری‌ها، بستری های روزانه و بستری در آی. سی. یو و میانگین تست های روزانه و فوتی ها چه پی سی آر مثبت چه پی سی آر منفی روند افزایشی داشته است. نسبت تست مثبت ۵۶ درصد بوده است یعنی اینکه ۵۶ درصد افراد علامت دار که تست پی سی آر می دهند تستشان مثبت می‌شود لذا منفی شدن تست به هیچ وجه رد کننده کرونا نیست. 

وی ادامه داد: شایعترین علامت در موج هفتم درد و سوزش گلو است که از بین رفتن حس بویایی و چشایی و اختلال این دو حس به علائم کرونا برگشته است. 

دکتر موسوی خاطرنشان کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد سیر بیماری کرونا صعودی و افزایشی است و هنوز به پیک موج هفتم نرسیده ایم. در سایه کم همتی مسئولین در پرداختن به کرونا و مدیریت آن و کم رغبتی مردم برای واکسیناسیون و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی پیش بینی می شود شاهده تلفات و خسارات بیشتر در هفته های آتی باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران ۲۴ ساعت گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

وی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضائی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

کد خبر 6089856

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی