Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک مرکزی با افزایش بیش از ۷۵ هزار میلیارد ریالی سرمایه نظارتی بانک ملت موافقت کرد.  به نقل از روابط عمومی بانک ملت، با موافقت بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر، سرمایه نظارتی این بانک در مقطع منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، از مبلغ ۳۹۹٫۵۱۵ میلیارد و ۱۹۳ میلیون ریال به ۴۷۴٫۸۳۲ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال افزایش یافت که نشان دهنده افزایش معادل ۷۵٫۳۱۶ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با افزایش سرمایه نظارتی (سرمایه پایه نافذ) که مبنای بسیاری از شاخص‌های نظارتی سلامت بانک‌ها به شمار می‌رود، قدرت بانک ملت در اعطای تسهیلات و تعهدات کلان، کاهش ریسک‌های بانک (اعتباری، بازار و عملیاتی) و کمک به رونق تولید و مشارکت در پروژه‌های دارای ارزش اقتصادی کلان، افزایش خواهد یافت.   در عین حال با تحقق این مهم، بانک ملت قادر خواهد بود از منابع خود نیز به نحو بهینه استفاده کند و تسهیلات بیشتری را در سال تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی به مشتریان ارزنده و بزرگ خود بپردازد که این عوامل موجب افزایش تراز عملیاتی و سودآوری گشته و سرآمدی خود را در بین بانک‌های بورسی تداوم بخشد و در نهایت موجبات رضایتمندی بیشتر سهامداران و سپرده گذاران را فراهم آورد.
بر اساس این گزارش، سرمایه نظارتی (Regulatory Capital)، میزان سرمایه مورد نیازی است که بر اساس مقررات ابلاغی مقام ناظر محاسبه و نگهداری می‌شود.
بر این اساس، برای کشور‌هایی که توافقنامه بازل ۲ را پذیرفته‌اند، رکن اول توافقنامه، حداقل سرمایه مورد نیاز را تعیین کرده است و همچنین در رکن دوم آن، فرآیند ارزیابی داخلی کفایت سرمایه (ICAAP) معرفی شده است که به بانک‌ها اختیار می‌دهد سرمایه موردنیاز خود را به‌صورت داخلی محاسبه و مشخص کنند که برای پوشش ریسک‌های موسسه به سرمایه اضافی نیاز هست یا خیر؟
در توافقنامه بازل۲ حداقل سرمایه مورد نیاز یک بانک برابر با مجموع سرمایه مورد نیاز برای پوشش ریسک‌های اعتباری، عملیاتی و بازار است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک ملت بانک بانک مرکزی بانکداری الکترونیک بازار سرمایه سرمایه مورد نیاز سرمایه نظارتی بانک ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۸۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ای به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به مدت شش ماه آغاز شد که این پروژه در راستای تسهیل در عبورومرور و ایمنی بالاتر برای شهروندان در خروجی شهر اصفهان به سمت تهران بوده‌ است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با اظهار کرد: پس از احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار که برای تسریع در عبور و مرور شهروندان احداث شده، این پروژه به دلیل تردد بالا، عرض کم ترافیکی موجود در خروجی میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم و حوادث ایجاد شده در این مسیر آغاز و در حال اجراست.

وی افزود: ۳۰ درصد ردیف اعتباری برای تعریض، ساماندهی و ایمن‌سازی خروج میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم در ۱۴۰۲ اختصاص داده شد و عملیات اجرایی آن نیز در ماه‌های پایانی سال قبل آغاز گردید و ۷۰ درصد بودجه آن در سال جاری تأمین اعتبار گردید.

سلطان‌آقایی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در منطقه و شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تأثیرات این پروژه کاهش آلودگی هوا و تسهیل ترافیک به‌دلیل روان‌سازی ترددها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح منطقه خاطر نشان کرد: امسال بودجه عمرانی منطقه بیش از ۳۰ درصد افزایش و هم اکنون در حال تکمیل پروژه‌های قبلی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید هستیم.

کد خبر 747753

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان